Diverse dvd-opptakere. Hvilken er best? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra det der for de som lurer. En liten ting jeg lurer på, hvorfor går det ikke an å taste tidspunket direkte når man skal programmere opptak? Istedenfor å gå gjennom hele sulamitten fra 01-59 min. osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Bra det der for de som lurer. En liten ting jeg lurer på, hvorfor går det ikke an å taste tidspunket direkte når man skal programmere opptak? Istedenfor å gå gjennom hele sulamitten fra 01-59 min. osv..
    Lurer på det samme.. Du sitter med en fjernkontroll som inneholder samtlige tallkombinasjoner, men likevel må en skrolle seg opp og ned fra 00 til 59..

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere
    Jeg vurderer Sony RDR-HX900 selv, og la merke til dette i et tidligere innlegg: "Har faktisk oppdaget et lite (stort) problem med denne opptakeren. SmartLink/Digital Link fungerer kun ved kompositt scart!"

Nå er dette sikkert et et helt sinnsykt newbie spørsmål, men hva menes med kompositt scart?
    Hvis jeg skal koble denne sammen med min Sony 32" hva slags kabel trenger jeg? Scart-Scart, eller Kompositt-Scart, og er det noe jeg må tenke på når jeg kobler til tv'en, altså endre format i menyene på tv'en eller noe lignende?

Alle svar mottas med stor takk!

Mvc C

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at hvis du skal bruke smartlink funksjonen så kan du kun sende kompositt video signal gjennom scarten (dette konfigureres i oppsettet). Hvis du ønsker RGB (foretrukket) eller S-video signal opp til TV'en så vil ikke smartlink fungere.

Jeg har ikke tv som støtter smartlink selv (tror jeg, den er nok for gammel), og har satt spilleren til å sende ut RGB, noe jeg sannsynligvis hadde gjort uansett for å få best mulig bilde.

Kabelen du trenger er uansett en fullkoblet vanlig scart kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har lest lyd og bildes test av pio. spillerne. Hva var ankepunktet ?
    Er det noen som eier disse ? Hva synes dere om de ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å gjøre pioneer spillerne sonefrie ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt en pioneer DVR-520H-s og er kjempefornøyd. Skal bli deilig å bli kvitt VHS-spillern
    Veldig lett å ta i bruk og kvaliteten ser ut til å være bra.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind
    Er det mulig å gjøre pioneer spillerne sonefrie ?
    Ja, men firmware må oppdateres. Sprør forhandleren om de har utstyret til dette.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt en pioneer DVR-520H-s og er kjempefornøyd. Skal bli deilig å bli kvitt VHS-spillern
    Har akkurat samme opptaker, men har ikke rukket å pakke den ut enda :roll: for mye nytt i heimen :wink:

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne, men er på langt nær fornøyd med bildekvaliteten gjennom tuneren. Får ofte striper over skjermen når jeg styrer gjennom den eller tar opp. Forferdelig irriterende. Det er klart det kan ha noe å gjøre med at jeg har kabel fra UPC, som er sikkelig crappy da, men...

Noen som vet, om disse stripene, som går på skrå over skjermen er noe som kan komme av dårlige tvsignaler. Det må i allefall være noe med tuneren, for når jeg tar opp fra et analogt videokamera så blir det finfint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bildet ditt likt om du ser direkte på kabel-tv kun via tv-en som når du ser på det via opptagern ?
    Jeg har også UPC, men jeg kan ikke se noen forskjell på bildet om jeg bruker opptagern eller ser "direkte" på kabeltv kun via TV-en.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Har akkurat samme opptaker, men har ikke rukket å pakke den ut enda :roll: for mye nytt i heimen :wink:
    Kona litt for observant eller, Bidda??? :wink:

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bildet ditt likt om du ser direkte på kabel-tv kun via tv-en som når du ser på det via opptagern ?
    Jeg har også UPC, men jeg kan ikke se noen forskjell på bildet om jeg bruker opptagern eller ser "direkte" på kabeltv kun via TV-en.
    Det er forskjell på om jeg ser direkte på tv'en eller gjennom pioneeren ja. Hvis jeg kobler fra hele opptakeren, og lar kabelkontakten gå direkte inn i tv'en, blr det faktisk også enda bedre bilde på tven. Kan jo kanskje være et kabelproblem, men det er rimelig nye kabler også.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Kona litt for observant eller, Bidda??? :wink:
    Neida.....faktisk så var det hun som betalte med sitt kort, hmmm... fremdeles forelska etter 24 år 8)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en del på det danske dvd opptaker forumet, link er på en av de første sidene i denne tråden, som klager på dårlig tuner i pioneer sine dvd spillere.

mvh

lflemming

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Det er forskjell på om jeg ser direkte på tv'en eller gjennom pioneeren ja. Hvis jeg kobler fra hele opptakeren, og lar kabelkontakten gå direkte inn i tv'en, blr det faktisk også enda bedre bilde på tven. Kan jo kanskje være et kabelproblem, men det er rimelig nye kabler også.
    Har vært en del plaget med dårlig signalkvalitet fra Canal Digital (tidligere Telenor Avidi). Til slutt ble jeg og saksbehandleren enige om at de skulle dekke en husforsterker; noe som løste signalproblemene i et ellers gammelt og nedslitt kabelnett :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere enn jeg og Scirocco som har opplevd dårlig rekkevidde på fjernkontrollen til HX-900??? Jeg har forsøkt å skifte ut batteriene - uten hell og lykke :cry:

Forsøkte du å skifte dine batterier Scirocco?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd å skifte batteriene nei. Ting Tar Tid som det heter.. "Sliter" litt med litt dårlig rekkevidde ja, og en bør ha fri sikt for at den skal funke. Mulig det er forskjell på horisontal og vertikal siktevinkel på den greia, for av og til funker det å sende via vegger ol. og av og til funker det ikke.

Uansett, dette problemet er såpass lite at for de som eventuelt vurderer en slik opptaker så er ikke det et punkt som bør vektlegges for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stasjonære DVD(CD)-spillere/brennere

Noen som har testa hva HX-900 / HX-1000 sier hvis den får en dual layer plate?????

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener å bli matet med en brent duallayerplate og spille av filmen eller brenne på duallayer fra hx900/1000?

Førstnevnte går iallefall helt fint! :wink:

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •