Diverse dvd-opptakere. Hvilken er best? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sonefri = http://www.shoyle.f9.co.uk/dvdchipsu...x7recorder.htm

Men dette er å kjøpe en remote? for 20 pund som gjør jobben. Betyr vel at man kan gjøre dette uten chip, men hvor finnes disse kodene "gratis"?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sonefri spiller så hørte jeg at noen spillere kunne gjøres sonefri ved å sende noen signaler fra IR-porten på mobiltelefonen. Hvordan og om det kan gjøres på HX1000/900 aner jeg ikke, men synes uansett at 500 kr + moms er ganske stivt for den fjernkontrollen.

Angående privat visning så kan det sikkert ordnes Peakman, er da ikke kjip. Send meg en PM i så fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX1000 ble for øvrig testet i lyd&bilde i dag. Grei skuring, men de gir minus for mye rart mens de samtidig ikke engang nevner begrensningene i timer-funksjonen. Også litt artig at de skriver "kjølevifta til harddisken kan bli et irritasjonsmoment" og samtidig gir viftestøy karakteren 7 av 9..

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det vil bli mulig å koble til eksterne hd's på dvd opptakerne?
    Det hadde jo vært suverent!

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i HX 900/1000-klubben (med min 900)!

Strålende fornøyd så langt, men skulle gjerne hatt den sonefri uten kjøp av dyr fjernkontroll.

Lurer imidlertid på hvordan opptakeren klarer å finne frem til navnet på programmer jeg tar opp. Bare prøvd på TV2 og TV3 hvorav det er kun førstnevnte det fungerer på. Hvorfor får jeg ikke da se programnavn mens jeg faktisk ser programmet ved å klikke "Display"??

Og.. Er det ikke mulig å programmere gjentatte opptak, feks Hotel Cæsar hver hverdag? ops:

En annen ting, SP-opptak viser sine svakheter ved mye bevegelse i bildet, skal prøve HQ/HQ+ fremover.

Fikk Supra component > VGA i dag så gleder meg til å prøve på X1 i morgen!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mulighet for gjentatte opptak så vidt jeg vet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, bare å velge mon-fre i timer lista.. Du finner de fleste svarene i bruksanvisningen til opptakeren egentlig, den er stor og god..

Angående SP så har jeg ikke merket noen spesielle svakheter ved bevegelse. De største svakhetene har jeg merket ved opptak av bilder som inneholder en del støy, uten at det er noe stort problem uansett. Det er vel egentlig kun timer-lista jeg irriterer meg grenseløst over ved denne spilleren.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke noe bilde i det hele tatt med min Supra composite > VGA (X1)!

Prøvde først å gå inn i menyene via en vanlig TV, men hjelper ikke selv om "Component Video Out" nå er aktivert!

Har brukt mange timer i dag på å kable opp anlegget på nytt så er ikke særlig glad nå.. :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takler VGA inngangen på X1'en interlaced da? Om ikke må du trykke på "progressive" nederst til venstre på fjernkontrollen (under lokket)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Progressiveknappen var fin! Prøvde den tidligere, men det kan ha vært før jeg aktiverte component ut.

Nå fungerer det iallefall, tror dette er noe jeg kan bli fornøyd med! Hadde litt problemer med hakkete lyd, men virker bra etter en sjekk av koblingene.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detalj, er det litt lavt lydnivå på digital coax out? Synes jeg må skru volumet litt vel høy..?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, det samme synes jeg. Må skru volumet ca 10 dB høyere på opptakeren kontra andre kilder. Har egentlig det samme problemet på loewe tven min.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den medfølgende fjernkontrollen fungerer med Harman/Kardon. Ikke nevnt i brugsanvisningen, men det er jo lov å håpe... Hadde vært rimelig greit å kunne justere lyden...

Fungerte på Thomson TVen i stuen, men hjelper meg jo lite!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg hadde min Sony dvd-spiller tilkoblet en harman kardon forsterker for en lang tid tilbake. På den tiden prøvde jeg hardt på å få fjernkontrollen til dvd-spilleren til å virke på forsterkeren, prøvde faktisk alle tallkombinasjonene som var tilgjengelig, men jeg fikk det desverre ikke til å funke noen gang. Kan jo hende at ting er forandret siden den tid dog.

Å kunne justere lyden med fjernkontrollen til dvd-spilleren er noe jeg har vendt meg til siden jeg kjøpte min første sony dvd-spiller for 4 år siden og det er faktisk en feature jeg bruker svært mye. For meg i dag ville det vært skikkelig irriterende å kjøpe en ny dvd-spiller som ikke har denne muligheten.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd samtlige koder for receivere, og kom dessverre ikke noe videre. Ufattelig irriterende at Sony ikke kunne ha gjort den jobben der litt bedre!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av de rimelig spillerene med HD som kommer i nærheten av Sony og Pioneer?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått i oppgave å finne en boks som kan levere TV-signaler fra kabel-TV til prosjektor og plasma-TV uten tuner. Tenkte da at en DVD-opptakter måtte være det greieste og litt mer fremtidsrettet enn en SVHS-spiller (vanlig VHS har jo kun kompositt-overføring og det er for dårlig).

Problemet mitt er at boksen også bør levere tekst-TV siden displayenhetene ikke gjør det. Min gamle JVC SVHS-spiller har tekst-TV men jeg har ennå ikke funnet noen DVD-opptakere med dette

Tips mottas med takk

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt HX-900 i en ukes tid vil jeg utrykke uenighet med Scirocco budskap om svak signal fra fjernkontrollen.

Jeg er sterk uening og mener fjernkontrollen fungerer langt bedre enn de fleste andre jeg har og har brukt tidligere. Peke bakover, oppover eller hva som helst. Testet både på kinorommet hvor saken er plassert og på TVen i stuen.

Kanskje du har vært uheldig Scirocco? Prøv å bytte batterier i det minste.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig batteriene mine er hentet fra et overskuddslager. Kan sikkert prøve noen andre batterier senere i dag og teste det, men har personlig uansett ikke lagt så stor vekt på akkurat det punktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Høres flott ut, bra jobbet! Du hadde ikke hatt mulighet til å ta et bilde av fjernkontrollen og legge ut her?
    Har lagt ut bilde av fjernkontrollen; http://www.avforum.no/avnytt/showpro...hp/product/196

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •