Hjelp til valg av 3d bluray spiller 2000-3000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av 3d bluray spiller 2000-3000,-

Da tok (bekvemmelig nok) DVD spilleren kvelden og det finnes ingen motargument fra min bedre halvdel for ikke å kjøpe blurayspiller. Men dette er en jungel av muligheter.

Jeg har gjort meg noen tanker:
    Legger jeg ned litt ekstra får jeg 3d spiller (planen er vel tydelig for hva neste utskiftning blir..?)

Jeg har sett litt på
    Panasonic DMP-BDT100 (https://www.abbo.no/abbo/default.asp...n=DMP-BDT100EG)
    SAMSUNG BD-C6900 (link) og
    Philips BDP7500B2 (Philips BDP7500B2 3D Ready Blu-ray spiller)

Har jeg oversett noen tydelige kandidater? Jeg ønsker helst en spiller som takler litt ulike format (xvid, divx og avi-ja vet avi er et sekkeformat) slik som min gamle dvd spiller gjorde. Noen som har erfariner med noen av disse spillerne, evt har en soleklar kandidat som jeg bør vurdere?

Til slutt: har tv med hdmi1.3, kan jeg bruker hdmi 1.3 kabel fra spiller med hdmi 1.4 utgang?

Veldig takknemlig for hjelp til kjøp

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conkey
    Har jeg oversett noen tydelige kandidater?
    OPPO
    Hovedside - HTTech
    OPPO Digital - Universal Network 3D Blu-ray Players - Buy Direct from the Manufacturer

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! Noe over budsjettet men likevel.. Er det noen store forskjeller mellom 95EU og 93EU?
    Hvordan er det med import av dette? Har aldri vætr noen racer ¨på å regne ut avgifter, toll osv for slikt

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil jo ikke få noen 3D effekt før du har en 3D TV med HDMI 1.4. Fram til da vil spilleren fungere som en vanlig 2D blu-ray spiller. Jeg går ut fra at dette vil fungere fint med en HDMI 1.3 kabel.

Hvis du har forsterker i ditt oppsett, så er kanskje Panasonic DMP-BDT300 noe å tenke på. Den har dual HDMI. En HDMI 1.4a som du kan koble til TV'en og en HDMI 1.3a som du kan koble til en eventuell forsterker som ikke har HDMI 1.4.

Både BDT100 og BDT300 kan i tillegg gjøres sonefri for både standard DVD og blu-ray.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! Noe over budsjettet men likevel.. Er det noen store forskjeller mellom 95EU og 93EU?
    Hvordan er det med import av dette? Har aldri vætr noen racer ¨på å regne ut avgifter, toll osv for slikt
    På en så dyr spiller, kan det sikkert være en del å spare (uten frakt kommer BDP-93 på ca. 4000,- inkl. moms og fortollingsgebyr), men jeg ville nok uansett vært litt forsiktig med å bestille spillere fra USA. Først og fremst fordi den kun spiller sone A-plater (altså amerikanske Blu-ray-plater). Den ser ut til å være sonefri på DVD (i hvert fall på spilleren som selges i Norge), så det er kun på Blu-ray du må kjøpe filmene fra USA.

(Nå skal det sies at mye av det som gis ut på Blu-ray, også i Norge og Europa, er sonefritt. Men, du kan ikke alltid stole på informasjonen på baksiden av coveret, så når du står i butikken og skal kjøpe en film, er det ikke trivielt å vite om den vil virke på spilleren.)

Et annet poeng er reklamasjonsretten. På en så dyr spiller er det greit å vite at selger er pliktig å reparere den gratis hvis det skulle skje noe med den i løpet av de neste fem åra. Kjøper du den fra USA, har du bare ett års garanti (du kan utvide dette til 3 år for ca. 500,-), og da må du selv betale frakt begge veier.

Spilleren har 100-240V strømforsyning, så akkurat det ser ikke ut til å være et problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får forresten Sony BDP-S470 til 1350,- på lefdal.com nå

Sony 3D Blu-ray-spiller - Lefdal

Den starter superkjapt, og den støtter 3D og en hel haug med internettvideotjenester. Spilleren kan gjøres sonefri med en OneForAll fjernkontroll (kun DVD, ikke Blu-ray).

Den kan spille disse filtypene fra CD/DVD/BD, USB eller nettverk via DLNA:

EDIT: Hmm. Alt som er merket med *5 kan den ikke spille over DLNA, og MPEG2-filer i HD kan heller ikke spilles over DLNA, så da er DLNA-nytten nokså redusert.

Hvis 1350,- er for billig, så koster den 2500,- i butikkene

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis 1350,- er for billig, så koster den 2500,- i butikkene

Men om det ikke kan spilles over DLNA kan det vel avspilles fra f.eks en brent dvd-plate?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men om det ikke kan spilles over DLNA kan det vel avspilles fra f.eks en brent dvd-plate?
    Det skal gå an, ja. Du kan også koble til en USB minnepinne eller USB harddisk, og spille filene fra dette. Men, du kan maks ha 5 nivåer med kataloger og maks 500 filer totalt pr. enhet. Så det ser ikke ut til å være noe poeng å bruke noe særlig større disk enn 1TB til denne spilleren.

Jeg kjøpte forresten den samme spilleren for et par dager siden, så jeg kan alltids teste litt forskjellige formater og se hvor bra de fungerer. Men, jeg vet ikke hvor lenge tilbudet varer, og jeg får sannsynligvis ikke testet så veldig systematisk før i helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har også tilbud på philips bdp8000 i disse dager, 1795,-

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det store spørsmålet: vil man i praksis merke særlig forskjell mellom disse 2 spillerne? betaler ikke 300,- mer for phillips spilleren med mindre den har et realt ess i ermet.

testing med ulike filformat tas imot med stor takk trondmm, trykker nok ikke kjøp-knappen før over helgen uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det store spørsmålet: vil man i praksis merke særlig forskjell mellom disse 2 spillerne? betaler ikke 300,- mer for phillips spilleren med mindre den har et realt ess i ermet.
    Tja. Den har analog 7.1 output, noe som er nyttig hvis du har en forsterker med slike innganger (og du ikke har en ledig HDMI-port i den).

Så vidt jeg kan se har Philips-spilleren innebygd trådløst nett (Sony-spilleren trenger en ekstra dongle, som jeg ikke vet hva koster).

Philips har mulighet til å flytte undertekster. Har ikke sett noe til dette på Sony. Dette er kjekt å ha hvis du har 21:9 TV, eller projektor med konstant høyde, eller hvis du spiller DVD-er som ikke har ekte widescreen bilde (dvs. letterbox i 4:3 bilde)

Hvordan det er med formatstøtte fra USB-enheter og DLNA, er jeg ikke sikker på. Jeg vet heller ikke om Philips er bedre eller dårligere enn Sony på nett-tjenester.

testing med ulike filformat tas imot med stor takk trondmm, trykker nok ikke kjøp-knappen før over helgen uansett
    Den er grei. Jeg har nok mest mkv-filer rippet direkte fra DVD og BD, men jeg skal vel klare å grave opp en xvid eller to også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forresten å ta med at Sony-spilleren kan spille av SACD, og det kan ikke Philips.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe resultat av testingen trondmm?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på samme jakt som trådstarter, men har et krav og et ønske:
    Den må har 2 stk HDMI da jeg ikke har HDMI1,4 i reciever og må kjøre bilde (for 3D filmer) direkte i TV og lyd til reciever.
    Helst mulighet for å justere størrelsen på teksten. Leste fint tekst på min 42", trenger ikke dobbelt så stor tekst på 63", sitter like langt unna.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Er på samme jakt som trådstarter, men har et krav og et ønske:
    Den må har 2 stk HDMI da jeg ikke har HDMI1,4 i reciever og må kjøre bilde (for 3D filmer) direkte i TV og lyd til reciever.
    Panasonic DMP-BDT300 har dual HDMI. En 1.4a for 3D bilde, og en 1.3a for lyd til receiver.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes fortsatt PS3 holder mål. Den burde vel komme med i beregninga.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    +1

en liten sammenligning jeg tuttla med i jula.

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...11-vs-ps3.html

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...00-vs-ps3.html

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze

noen spillere med 2 HDMI (alle har 3D mulighet)

Samsung BD-D6700 3D (kommer snart)
    Panasonic DMP-BDT310 3D (kommer snart)
    Panasonic DMP-BDT300 3D (er i salg)
    Oppo BDP 93 3D (er i salg)
    Oppo BDP 95 3D (kommer snart)

noen har en 1.3 + en 1.4
    noen har 1.4 ut begge HDMI som gjør at de har 3D mulighet til feks 2 skjermer
    noen spillere kan også gjøre om 2D film til 3D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Den koster det dobbelte av BDP-S470 og kan vesentlig mindre. Den er også større, mindre plasseringsvennlig og bråker mer.

Hvis man ikke er interessert i spillfunksjonen, kan jeg ikke komme på en eneste god grunn til å kjøpe PS3 som BD-spiller.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3, men grunnet HDMI 1.3 kompromisset gir den ikke 1080p, men 1080i og visstnok kun DD/DTS og ikke HD-lyd for 3d filmer.
    Dessuten liker jeg ikke viftestøyen, så jeg skulle gjerne byttet med en dedikert spiller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •