Hva er forskjellen på Sony BDP-S470 og 570?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er forskjellen på Sony BDP-S470 og 570?

Det begynner å bli på tide å skaffe seg ny BD-spiller, og jeg funderer på Son BDP-S470 eller BDP-S570. Men, jeg klarer ikke helt å se hva den store forskjellen på disse er. Den eneste forskjellen jeg har sett til nå er at 570 har wifi, mens du må kjøpe adapter for å få wifi på 470. Er det virkelig alt?

Jeg har allerede kablet nett frem til stereobenken, så wifi på spilleren er ikke særlig høyt prioritert, og for meg er det definitivt ikke verdt prisforskjellen på 550,- (1350,- vs. 1900,-).

Forsterkeren min støtter for øvrig ikke DD+, TrueHD eller DTS HD, så jeg er ahengig av at spilleren kan dekode og sende ut 7.1 PCM over HDMI. BDP-S470 kan vel dette?

Hvordan er det med de andre Sony-spillerene, forresten? BDP-S370 støtter ikke 3D, ser jeg (og jeg er ærlig talt ikke helt sikker på om jeg bryr meg om dette), men er det annet den ikke kan i forhold til 470? Hva med BDP-S770? Hva har den som de andre spillerene ikke har, bortsett fra baklys på fjernkontroll og et nytt design?

(og hvis noen mener jeg burde satse på andre merker, så er det lov å si det også, men en begrunnelse hadde vært fint)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av forskjellene er jo at den ene vant "Best buys" innenfor mellomklassen i Whathifi.. Men bortsett fra det så vet ikke jeg noe mer da. Utdraget ligger ihvertfall her. Det er sikkert noe mer også, men selv vurderer jeg 570'en på bakgrunn av testen, tror ikke man går feil da

Sony BDP-S570 3D Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, forresten .. 370'en vant prisen innen budsjettklassen i samme magasinet!

Sony BDP-S370 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Så du går heller ikke feil her vil jeg tro

Kanskje litt tynt grunnlag, men bare tenkte jeg skulle linke til det, de har ihvertfall sånn som jeg ser det, ganske grundige tester, men det er min mening da, kan sikkert være at folk er uenige.. Du kan også se etter flere tester på whathifi sin hjemmeside.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også at Sony BDP S770 vant fikk 5 stjerner i samme magasinet, så her er det bare å boltre seg i kunnskap og kanskje du finner den store forskjellen mellom de, som du leter etter.

Sony BDP-S770 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten alle testene de har foretatt av sony blu-ray spillere :P Fant ikke noe tester av 470'en da, men masse annet, sony får vell generelt ganske god score her ser jeg

Blu-ray player reviews and Blu-ray player Best Buys - from the experts at whathifi.com

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    D

Hvordan er det med de andre Sony-spillerene, forresten? BDP-S370 støtter ikke 3D, ser jeg (og jeg er ærlig talt ikke helt sikker på om jeg bryr meg om dette), men er det annet den ikke kan i forhold til 470? Hva med BDP-S770? Hva har den som de andre spillerene ikke har, bortsett fra baklys på fjernkontroll og et nytt design?
    Hei!
    Etter det jeg ser er det kun at 570 har innebyd wifi og har 1 GB minne i forhold til 470. 770 skal ha marginalt bedre lyd og billedkvalitet, men den får du bare kjøpt i Sony's butikker eller på Satelitt 1 til den nette pris av 4000 kroner. Ikke verdt prisen mener nå jeg. Hvis ikke wifi er viktig for deg ville jeg gått for 470, bra spiller til bra pris!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til begge. Jeg endte opp med 470, som jeg hentet på Lefdal Storo.

Den kostet fortsatt 2495,- i butikken, så det var godt jeg husket å bestille i nettbutikken og velge collect@store.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 570 en stund nå. Den har dårlig w-lan og jeg har derfor ikke fått nytte av det. Min PS3 ved siden av tar inn w-lan uten problem, men det er ikke mulig å koble til 570-en.
    Bortsett fra det var det en tydelig oppgradering av lyden i forhold til PS3. Kan ikke konkludere på bildefronten siden jeg ikke har byttet tv til full HD enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •