Philips bdp9500 vs. Cambridge 650bd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer geirjohnny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips bdp9500 vs. Cambridge 650bd

Hvilken bør jeg velge? Skal kjøpe ny blu ray spiller og har ingen planer om å hive meg på 3d bølgen med det første så hvilken spiller av Philips bdp9500 og Cambrigde 650bd skal jeg velge? Noen meninger? Begge er jo gode spillere og trenger en som gir bra bildekvalitet på dvd også. Dette er veldig viktig.
    Vet Denon har gode spillere til dette men må mange lapper opp i pris enn hva disse to koster.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bdp8000

Er Philips bdp8000 bedre enn bdp9500 på bilde og lyd kvalitet om man ser bort fra at bdp8000 har 3D?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha sett bdp8000 og da heller ikke sammenlignet, så ville jeg ikke tro at en mindre modell har bedre bilde og lyd enn den forrige toppmodellen... Hjemmekino testet bdp8000 i nr 11 og den får skryt for bra bilde, men at bdp9600 har mer detaljert bilde (og den bruker vel samme bildeprossesor som bdp9500).

Hvilken som vil være best av Philips og Cambridge aner jeg ikke, begge får mye skryt for svært bra bilde og lyd, og at de er raske. Skal ikke se bort fra at du vil bli fornøyd uansett hvilken du velger

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med det blir 9500 da 9600 blir for dyr og jeg ikke trenger 3d og philips har jeg sett selv er bra men cambridge vet jeg lite om annet enn at den får mye skryt.
    da 9500 kom kostet den jo samme som 9600 nå men får den jo for bare 3000 nå det er jo et kupp når man ikke trenger 3d.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte selv en bdp9500 i romjulen, og er svært godt fornøyd med bildet både på blue-ray og dvd (den er ganske så mye bedre på dvd enn min gamle h/k dvd506 for å si det pent). Den er også svært rask i bruk, og raskere enn den gamle spilleren med dvd og cd'er.

Hadde lest endel om at den også skal være bra som cd spiller, og det er den forsåvidt (har ikke testet mot gamle spilleren der), men synes receiveren gjør det hakket bedre (har en onkyo tx-nr807) via hdmi.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9500 og 9600 er langt fra like (jeg utaler meg ikke om bildekvalitet men mulighet til å endre bildekvalitet)
    forskjellen er langt fra bare 3d men man bør lese manualene til spillerene for å se om de ekstra funksjoner x spiller har er noe man ønsker/trenger
    (ekstra funksjoner ------> da mener jeg innstillinger ...feks bildeforbedring osv)

For mange er 9500 alt de trenger
    For andre bør de heller kjøpe 9600 for ikke å sitte å angre seg (om de av en eller annen grunn trenger de ekstra inntillinger feks en 9600 har)
    Nå har jeg ikke gransket spillerene helt (i manual)men sånn ...-->mulighet for innstillinger
    er vel kanskje Cambridge 650 en spiller midt mellom phillips spillerene
    Men om man trenger innstillingene har med hva slags utstyr de koples opp mot også (gammel , ny , type prosjector , tv osv å om man bruker analog film lyd å hvilket utstyr dette er koplet mot)
    Noen trenger x type innstillinger å bør kjøpe muligheten , andre trenger ikke

650BD http://www.cambridgeaudio.com/assets...nual-01Eng.pdf

9600 http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_eng.pdf

9500 http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_eng.pdf

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan røpe 9600 gjør en god test i kommende hjemmekino ;-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9500 / 9600

hva jeg mener med ulike muligheter/innstillinger er feks ser man innstillinger for bilde på en 9500 er mulighetene [Picture Settings]

(altså bare ferdige fabrikk innstillinger)

men på en 9600 [Picture Settings] har man samme innstillinger som 9500 (vist over)men kan også sette egendeffinerte innstillinger

men som nevnt ....trenger man dem (det er opptil hva du har hjemme av utstyr , dine krav til bilde)
    men spillerene er ikke like så det bare er 3d som er forskjell (var eksempel på 1 av forskjellene)

det at man kan sette valgfri innstilling er + men mangler vel funksjonen endel pioneer spillere har der man kan lagre flere personlige innstillinger

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kan røpe 9600 gjør en god test i kommende hjemmekino ;-)
    De tester oftest bra men feiler da noen ganger så helt blindt kan man ikke stole på tester
    (samsynligvis pga kort testtid av ulike grunner , satt seg for lite inn i spillerene sine innstillinger/manualer)
    noen kan da få urettferdig god omtale eller alt for dårlig i forhold til hva den burde hatt
    Har ikke lest den men den kommer i neste blad da ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    De tester oftest bra men feiler da noen ganger så helt blindt kan man ikke stole på tester
    (samsynligvis pga kort testtid av ulike grunner , satt seg for lite inn i spillerene sine innstillinger/manualer)
    noen kan da få urettferdig god omtale eller alt for dårlig i forhold til hva den burde hatt
    Har ikke lest den men den kommer i neste blad da ?
    Testen kommer i årets 1. utgave

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jo spilleren kåret til årets Blu-ray/DVD-spiller i Lyd og Bilde også, så helt gale kan jo ikke 9600 være

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9500 og 9600 er langt fra like (jeg utaler meg ikke om bildekvalitet men mulighet til å endre bildekvalitet)
    forskjellen er langt fra bare 3d men man bør lese manualene til spillerene for å se om de ekstra funksjoner x spiller har er noe man ønsker/trenger
    (ekstra funksjoner ------> da mener jeg innstillinger ...feks bildeforbedring osv)
    Dette er temmelig viktig å få med seg. Der 9500 hadde noen "barnesykdommer" som bare delvis kunne rettes opp gjennom software-oppdateringer, så har 9600 rettet på alt så langt jeg kan se (har til og med lip-sync-funksjon). Om 9600 i tillegg har litt bedre bilde på DVD og er enda raskere enn 9500 i bruk, så hadde ihvertfall ikke jeg vært i tvil: gå for 9600!

Den koster 4990 hos Soundgarden nå.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nå ble jo spilleren kåret til årets Blu-ray/DVD-spiller i Lyd og Bilde også, så helt gale kan jo ikke 9600 være
    Er sikkert bra men som nevnt så er tester helt cowboy

Hvordan i huleste har tester kommet frem til at man må kjøpe sepparat wifi dongle til bdp 9600 når spilleren har built-in WiFi 802.11n (802.11 b/g/n, Innebygd WiFi)

å tester påpeker at det er synd spilleren ikke har 2 HDMI som feks Pioneer (toppmodeller)
    Tror man eller ser man dobbelt for Pioneer har vel ingen spillere med 2 HDMI ut

er vel samme karen som testet 9500 å ikke oppdaget sync problem , 24 fps problem. (24 fps problem er rettet med firmware men lenge etter testen ble utført)
    Philips BDP9500 - Lyd og Bilde

er vel samme som testet Panasonic DMP BD80 som toppspiller bildemessig men en annen i lyd&bilde testet DMP BD60 som dårligere bilde (de er jo identiske spillere innmat når det gjelder bilde å yter det samme men lyd og bilde tester de til ulikt bilde ?

Så gyver de på en Denon DVD 3800BD test men omtaler den som Denon DVD-1800BD (som er en ganske dårlig spiller i forhold)
    (får ikke håpe noen kjøpte 1800bt pga lyd og bilde omtalen)

Tester de spillere i det hele tatt (eller ren synsing)setter jeg tvil til , hvordan dette gjøres ? for det er altid så mye feilinfo.
    Er jo greit med en generell omtale til de helt billige spillerene men når spillere går opp i prisklasse å kjøpere generelt er de som er ute etter detaljer bør de få riktig info
    Helt greit at man kan gjøre feil på en arbeidsplass (tester) men de retter aldri opp feilene å er vel forholdsvis så mye feil i lyd og bilde tester at helt seriøst kan man ikke ta dem

er man litt nøye med kjøp så les manualer å prøv å få testet spillr/e hjemme

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av 9600 som har gjennomført litt lab-analyse av spilleren og det ser ut som om philips har gjort leksene sine:

Google Übersetzer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Philips mulig å få sonefri på dvd på samme måte som med 9500?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9600 spiller sikkert ikke sacd eller dvd-audio ?

Men 9600 har w-lan (wifi ?) og net-tv.

Philips har altid hatt gode egenskaper for bilde i toppklassen, en trend som følges opp.

Biff til pølsepris

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på dvd var 9600 (som ventet) overlegen ps3 og bedre en denon sin 1611 når jeg fikk låne de med hjem.
    på bd var det litt verre å se de helt store forskjeller.
    Men byggekvaliteten alene på philipsen er rå, tung og deilig, og flott innpakket om det spiller noen rolle.

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...00-vs-ps3.html

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest testene av 9600 og vil ikke si jeg blir helt overbevist om å legge så mye ekstra penger i en bd spiller da 9500 holder lenge for meg. Det viktigste er egentlig kvalitet på dvd. Og bildejusteringer funker helt greit for meg på min samsung tv så det er heller ikke det viktigste.

Så forresten at soundgarden har tilbud på 9600 nå til 4995 så kan jo hende jeg vurderer den.

Men er det noen som av erfaring kan si meg hvilken som er best på dvd av Philips sin 9500 og Cambridge sin 650 og kanskje denon 1611? Denon sin 1611 er kanskje litt overpriset i forhold til kvalitet?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Men byggekvaliteten alene på philipsen er rå, tung og deilig, og flott innpakket om det spiller noen rolle.
    Byggekvaliteten på BDP-9500 er også superb, og det kan nevnes at min har vært 100% feilfri det året den har stått i min stue..

Men klart, hadde jeg handlet i dag hadde jeg nok kjøpt 9600. Kjekt med det nyeste.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0