Hvilken dvd-spiller bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dvd-spiller bør jeg kjøpe?

Hei

Har tenkt å kjøpe meg en ny dvd-spiller, men er usikker på hvilken jeg bør gå for. Tenkte på spillere i prisklasse 5-6000.
    Fra før har jeg en Pioneer dv-565, men denne er jeg ikke så god kamerat med lengre. Digitalutgangen har sluttet å virke, samt at den bruker altfor lang tid på å laste plater og skifte spor. Særlig på dvd-audio. Drivverket er også altfor bråkete etter min mening.
    Bildemessig holder denne spilleren mer enn nok til mitt bruk, så hovedprioritet på en ny er lyd og hurtighet. Den må også kunne spille både dvd-audio og Sacd siden jeg allerde har utgivelser på begge formatene. Hvis ikke dette hadde vært noe krav ville jeg nok gått for en Sony spiller.
    Spillere som blir vurdert nå er Pioneer dv-668, Yamaha dvd-s1500 og Denon dvd-2200.
    Har mest lyst på Yamaha, siden den vil matche receiveren min. Er det noen som har erfaringer med disse spillerene, eller har andre tips i denne prisklassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes etterhvert tusen poster på dette forumet som omhandler samme tema, postet bare den siste måneden, så dersom du er villig til å søke litt vil du nok finne mange interessante svar.

Pioneer dv-668 og Denon dvd-2200 er begge utgående modeller. Denon har allerede sluppet sin oppfølger. Yamaha dvd-s1500 er sikkert en kurant avspiller, men mangler hdmi-utgang.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke kverulere så altfor mye her, men jeg kan faktisk ikke finne noen tråder som girt meg gode svar på de spørsmålene jeg stiller, ihvertfall ikke i denne delen av forumet... At det finnes mange som omhandler samme tema skal jeg være enig i
    Uansett om modellen er utgående eller ikke, ønsker jeg tilbakemeldinger på hvordan disse virker utfra de kravene jeg stiller.
    Og som sagt, bilde har lite å si for meg, så om noen av modellene ikke er helt up-to-date der bryr jeg meg ikke nevneverdig mye om.

Men takk for tilbakemelding likevel

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz DV 6400??

Bra lyd og glimrende bilde skal det nok være..
    SACD og DVD audio, analoge utganger til alle kanaler er iallefall et must for meg som driver stereo, da kan kompisen ta med seg forsterker (stereo) og et par høyttalere og vi kan drive surround! :wink:

du finner tester av den her:

lyd og bilde
    Audiophile

Tror nok at Denon 2200 er bedre lydmessig eller ganske lik i.o.m at denne sammenlignes med denon 1400 men har litt bedre lyd.

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Denon DVD-2200 selv, og synes den fungerer utmerket som cd-spiller. God lyd altså. Hurtigheten kan jeg ikke si noe om, iogmed at jeg ikke har så mange andre å sammenligne, men den er kjappere enn min gamle Panasonic-spiller.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Hva med Marantz DV 6400??

Bra lyd og glimrende bilde skal det nok være..
    SACD og DVD audio, analoge utganger til alle kanaler er iallefall et must for meg som driver stereo, da kan kompisen ta med seg forsterker (stereo) og et par høyttalere og vi kan drive surround! :wink:

du finner tester av den her:

lyd og bilde
    Audiophile

Tror nok at Denon 2200 er bedre lydmessig eller ganske lik i.o.m at denne sammenlignes med denon 1400 men har litt bedre lyd.
    Har du denne spilleren selv?

Har lest disse testene før og sitter med en litt blandet følelse når det gjelder denne spilleren. Syns ikke det virker som den er så god lydmessig som det jeg ønsker, men den er kanskje alreight i klassen likevel. :|

Kanskje jeg virkelig må opp på Denon's dvd-2900 for å få full uttelling?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cochise
    Har Denon DVD-2200 selv, og synes den fungerer utmerket som cd-spiller. God lyd altså. Hurtigheten kan jeg ikke si noe om, iogmed at jeg ikke har så mange andre å sammenligne, men den er kjappere enn min gamle Panasonic-spiller.
    Har du testet med dvd-audio og sacd? På min dv-565 tar det flere sekunder å skifte spor på dvd-audio.

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har ikke testet dette enda. Har ingen plater i noen av formatene. Har kun hatt spilleren i tre dager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •