Denon dpb 1611 VS PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon dpb 1611 VS PS3

Etter å ha hatt philips bdp 9600 hjemme et par dager, så fikk jeg et åpent kjøp på en denon 1611 spiller. Har nå fått sett på den noen timer.
    Igjen kan jeg med en gang si at jeg ikke ser de store forskjeller fra min ps3(tjukkas) til denon sin spiller. Enten så er det noe galt med linsene mine eller så rydder tv’n opp så det er umulig å se forskjell, eller så har jeg fått et prakt eksemplar av en ps3. Bildet fra ps3 er, som når jeg testet philips 9600, en anelse lysere, men det kan korrigeres med en knepp ned på gamma i menyen på tv’n.
    Har sett på 2 like filmer likt (sherlock holmes og public enemy) med begge spillere mellom yamaha 667 receiver , og senere rett i tv’n med begge. Den eneste forskjellen jeg ser på å kjøre de mellom 667 er at den er litt lysere i bildet og/eller det er litt mer farge i bilde når jeg har de rett i tv’n.
    Så også halve lebanon filmen, men der fikk jeg en del problemer med at front inngangen på 667 kranglet og signalet falt ut en del ganger, samt at bildet begynte ‘å prikke’, eller som små stjerne blink/snø over hele skjermen., og det kom en rimelig kjiip støy fra diskanten på høyttalerne.
    (denne lyden kommer nå hele tiden om jeg switcher over til v-aux inngangen uavhengig om det er noe tilkoblet eller ikke.Noen som har noen tips ?? )
    Etter å ha koblet om litt så jeg deler av filmen om igjen, flere ganger, særlig slutten med de lange scenene med kamera helt opp i det oljesmurte ansiktet.
    På the pacific klarer jeg ikke , om jeg hadde fått penger for det , å se noen forskjell på støy , skarphet, sortnivå eller generell bildekvalitet. Kjørte et klipp fra episode 1 flere ganger,(klippet der han leter igjennom sekken etter at den ’eneste overlevende’ sprenger seg ) og prøvde å se på detaljer som sømmen i sekken og overflaten i hjelmen, støy i himmelen, skjorte kraven, men det er for meg umulig å se at denon tar balle tak på playstation.
    Prøvde også og juster litt i spilleren sin egen meny , der kan man juster skarphet i hele bilde, fjerning av halo effekt gamma, farge og diverse andre ting, igjen, det er for meg umulig å se forskjell.

Bilder er som alltid vanskelig å få riktig , men jeg legger ut noen.
    I følgende rekkefølge:
    ps-3 , denon 1611 , 1611via 755 , 1611 via 667.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine observasjoner stemmer meget bra med mine! Har nå PS3 slim. Tok å testet denne mot min gamle BDP 51. Å på blu ray var det 0 forskjell uansett hvilke filmer jeg prøvde..

På DVD så var kanskje 51 et lite hakk vassere. På CD var 51 vassere ingen tvil.

Tok også å målte begge spillerne med måleutstyret i BD modus(testplate) og begge målte 100% likt noe som stemte med bildene jeg fikk.

Min konklusjon så langt med forbehold at jeg ikke har sett og målt HI-end BD er at det ikke er forskjeller å spore på BD spillere så lenge ikke ekstra skarphet, farge justeirng o.l blir rørt i spillern på BD. På DVD plater er det større forskjeller.
    Derfor lever min PS3 slim som BD spiller lenge enda da jeg ikke ser noe grunn til å kjøpe dyrere spiller.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva man må opp i pris for å kunne hente ut et enda bedre bilde ?
    Hadde hatt lyst til å prøvd dette på lerret da jeg kun har en 46' selv. men det ble ikke mulig denne gang da 'kameraten min' med kino er på juletur.
    Kanskje den nye oppo'n ? Egentlig hadde jeg trodd at philipsen skulle tatt playstation siden den er helt ny og tjukken begynner å dra på åra, men ikke den heller gitt. Dvd er var jo noe helt annet, ikke tvil. Skal sjekke 1611 på dvd i morgen. Men 1611 går nok tilbake til klubben, og penga går tilbake i canon 7d potten..

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke tidligere Denon Blu Ray av minste modell vært noen spiller som er spesielt bra på feks DVD (å langt fra så bra som priser på spiller skulle tilsi)

Denon DVD-1800BD
    Denon BDP 1610
    så uten å prøvd nye Denon BDP 1611 vil jeg alikevel si jeg er skeptisk til spillerens ytelse siden de tidligere modellene ikke har stått i stil til kostnad

Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Har sett på 2 like filmer likt (sherlock holmes og public enemy) med begge spillere mellom yamaha 667 receiver , og senere rett i tv’n med begge. Den eneste forskjellen jeg ser på å kjøre de mellom 667 er at den er litt lysere i bildet og/eller det er litt mer farge i bilde når jeg har de rett i tv’n.
    ? ? ?
    Skal da ikke gå å få bildeforskjell om man sender BD/DVD behandlert/scalert i spiller enten video går HDMI via reciver å så til tv eller HDMI direkte til en tv
    (såfremt du ikke har satt reciver til å behandle bilde men du bør ikke la den gjøre det)

Så feil innstillinger , feil valg av hvem som gjør hvilken jobb med bilde kan gå ulike resultater (direkte eller via reciver)
    Nå er det ikke direkte feil å la en spiller scalere men så bra scalerer i reciver er det ikke så derfor bør bd spiller gjøre det (hvertfall på de bra spillerene du tester)
    får du forskjell i farge sendt via reciver eller sendt direkte til tv (når reciver ikke behandler bilde) kan det neppe være andre årsaker enn for dårlig HDMI kabel (reciver veien) enten den før eller etter reciver

Fargefeil osv kan man få med valg av for dårlig HDMI kabel i forhold til hva bd spiller sender
    Feil HDMI kabel kan være årsak

Om du opplever prikking (pixelfeil) er dette også ofte en HDMI kabel feil (for dårlig kabel)

Hvorfor switcher du over til v-aux inngangen ved HDMI avspilling film å får dårlig lyd ?
    __________________________________________________ ____________________________________
    Ikke for å si at du gjør eller har gjort feil men for å informere om ulikheter man må være obs på mellom spillere eller så man velger riktige innstillinger i spillere----------->
    Skal du se forskjeller i tester på scalere hvor (spiller , tv , reciver) må du huske at gjøres scalering utenfor spiller vil også endel bilde innstillinger overføres til å måtte gjøres i tv
    Noe jobb gjør altid en BD spiller , gjøres all jobb internt må man ta alle innstillinger i spiller , gjøres noe jobb ekstrernt er det få innstillinger som fungerer i spiller å innstillingene må gjøres i tv.
    Noen bd spillere scalerer til 1080 24 , noen til 1080 60/50 , noen kan man sende source direct , fleste bd spillere har en innstilling for sd video + egen innstilling til bd video.
    Bare så man er obs når man sammenligner så man har riktig innstilling for mest rettferdig sammenligning
    __________________________________________________ ________________________________________

Det er forskjeller på BD spillere med BD film men forskjellene er minimale

Det er ofte stor forskjell mellom BD spillere å DVD film men sitteavstand , skjermstørelse , type DVD , video decoder , video behandling , video scalering , lagskiftetid osv utgør forskjell opplevelse
    PS3 er ingen reser på DVD men om alle merker forskjeller ? nei men ikke pga at ps3 dvd bilde er så utrolig bra
    __________________________________________________ ________________________________________
    Spillere som bør utmerke seg på DVD å også kan yte små forskjeller på BD--------->
    Jeg leste din sammenligning 9600/ps3 --->Phillips BDP 9600 bør være en meget bra DVD spiller
    som også forrige modell BDP 9500 er
    (på bd kanskje ikke så store forskjellene men dvd burde være stor forskjell)

Siden du er innom HFK bør du prøve å låne en Cambridge 650BD som Flagenborg har gode ord om
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...l-soldier.html
    Oppo BDP 83 er den som har fått høyest benchmark scoring på DVD ytelse men er sluttsolgt
    (gått ut av produksjon men man kan vel få kjøpt noen ennå på nettet)
    Spillere som kommer som bør ha ytelse av høy kvalitet er Denon BDP 2011 (med ancor bay 2015)
    å Marantz UD 7005 (lik denon 2011 men med annen analog del)
    Oppo BDP 93 er i salg å bør ha høy DVD ytelse...den vil ikke støtte valgfri scalering til 1080 24 (synd) som tidligere oppo bdp 83 men scalere til 1080 60hz (som nesten alle bd spillere gjør)
    Oppo BDP 95 (som er samme som 93 men påkostet analog del kommer til våren)

Fordeler med Phillips , Oppo å jeg tror Cambridge for de med prosjector er at man kan flytte txt med spillerene

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, kjempe svar.flott, har ventet på noen om kan komme med hint og tips.

Først, jeg er ingen ekspert på hvordan man koble opp for å få et eksakt svar på bilde forskjelller så derfor tenkte jeg, 2 like filmer, en i hver spiller, begge koblet til receiveren med hver sin hdmi inngang selfølgelig og da samme ut igjen, så jeg kunne sitte med fjernkontrollen å switche mellom hdmi inn 1 og 2.

Hvorfor jeg brukte den hdmi inn i front,(som hetet v-aux) var bare for å slippe å knote bak sterobenken.
    her er problemet med den:
    YouTube - rx-v 667 error

For å få et så likt bilde så mulig på bd film som var mitt hoved ønske å finne ut av kjørte jeg en kjapp runde med spears and munsli disken,med henholdsvis alt i null på bilde menyen på begge spillere(denon ,philips) og satte seff tv instillingene likt på de hdmi inngangene jeg brukte når jeg kjørte de rett i tv'n. Begge spillere 1080p/24.Det eneste jeg gjorde var å kjøre gamma opp et klikk når jeg switchet til denon/philips, siden , for meg , så var bildet fra ps3 en anelse lysere en de dedikerte spillerne.

På dvd som sagt hadde ikke ps3, og marantz dv6400 min sjangs, philips all the way. Skal teste dvd på denon i kveld.

Skal også se om jeg hadde satt receiver til through.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er like god som dedikerte spillere på Blu-Ray, som allerede nevnt. I tillegg er den rask.

Ulemper med PS3:
    - Dårlig analog lyd (CD)
    - Dårlig oppskalering på DVD i forhold til gode BD spillere. Ikke god nok på DVD, etter min mening!
    - Viftestøy (på noen veldig plagsomt)
    - Ikke display
    - Blåtann. Må kjøpe IR-konverter dersom man skal bruke multifjernkontroll på den. Og det gjør vel de fleste?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen siste bilder fra i kveld med 1611 og ps3. Hver spiller i hver sin inngang.
    tv i film modus med samme innstilinger.

på dvd må jeg si at philipsen var noe bedre på å rydde opp i et kornete/mylder bilde, en det denon var. Lett å se forskjell på sky blue klippet på growing up plata.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett kort spørsmål her bare: kan man streame lyd og video fra pcn sin med 1611 spilleren? Og hvilke formater støtter den?Finner ikke info om det på HFK sin side...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualer bør alle lese over spillere de er interesert i
    Det er manualene som forteller eksakt hva et produkt kan / ikke kan.
    Spilleren støtter FAT 16 , FAT 32 (ikke NTFS)

http://usa.denon.com/us/product/page...D-OM-E_000.pdf

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den hygen
    Ser det står at den støtter filer opp til 2 gb der .mkv er nevnt. Det vil jo da si at den ikke støtter feks en bd film som er rippet til mkv og har en størrelse på rundt 8gb da?

Hadde vært mye lettere dette her hvis alle spillere hadde støttet alt av formater
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Takk for den hygen
    Ser det står at den støtter filer opp til 2 gb der .mkv er nevnt. Det vil jo da si at den ikke støtter feks en bd film som er rippet til mkv og har en størrelse på rundt 8gb da?

Hadde vært mye lettere dette her hvis alle spillere hadde støttet alt av formater
    nei ikke 8 gb da må du splitte den

Jeg har fulgt med BD spillere lenge å selv syntes jeg de drar utviklingen vel langt
    Nye og nye modeller å legger til noen få ting hver gang
    (sikkert for å opprettholde interesse og kjøp av nye spillere)

Er jo 10 år eller mere siden man fikk dvd nettverkspillere , opptaksfunksoner osv

Oppo er faktisk de eneste som dro til skikkelig da de skulle gi ut BD spiller
    BDP 83 var deres første modell å ble faktisk den mest avansert spilleren ?

Ser NTFS blir mere vanlig så Denon kommer sikkert med det ( i 2011 - 2012 eller senere)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo kansje like greit og kjøpe en WD TV Live og en rimeligere bd spiller da.
    Da kan man jo streame alt man trenger gjennom WD TV`n og se BD på BD spilleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •