Panasonic BDT100 og BDT300 sonefri

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic BDT100 og BDT300 sonefri

Vil bare informere om at Panasonic BDT100 og BDT300 kan gjøres sonefri både for standard DVD og for blu-ray ved å legge inn en "enhanced firmware". Har nettopp gjort dette på min BDT100, og kan bekrefte at det virker. Sitter akkurat nå og ser på Gladiator som er sone 1 og NTSC.

Da jeg kun har sone B blu-ray filmer, så har jeg ikke fått testet sonefrihet på blu-ray enda.

Sonefrihet for DVD er gratis, men hvis man ønsker sonefrihet for blu-ray også (i tillegg til diverse andre saker) så må man donere 20 Euro til prosjektet (som de så fint kaller det).

Da jeg ikke vet om det er lov å legge inn eksterne linker her, så kan heller de som er interessert sende meg en PM.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare informere om at Panasonic BDT100 og BDT300 kan gjøres sonefri både for standard DVD og for blu-ray ved å legge inn en "enhanced firmware". Har nettopp gjort dette på min BDT100, og kan bekrefte at det virker. Sitter akkurat nå og ser på Gladiator som er sone 1 og NTSC.

Da jeg kun har sone B blu-ray filmer, så har jeg ikke fått testet sonefrihet på blu-ray enda.

Sonefrihet for DVD er gratis, men hvis man ønsker sonefrihet for blu-ray også (i tillegg til diverse andre saker) så må man donere 20 Euro til prosjektet (som de så fint kaller det).

Da jeg ikke vet om det er lov å legge inn eksterne linker her, så kan heller de som er interessert sende meg en PM.
    Dette er en meget flott opplysning! Jeg kan ikke skjønne annet enn at du må kunne legge ut adressen direkte her på forumet. Det er jo nettopp det som er poenget med slike forum avforum.no o.l.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjør jeg det, og så får moderatorene heller fjerne det hvis det ikke er tillatt.

Jeg ser nå at det ikke er kommet noen filer foreløpig under BDT300 mappen, men det finnes firmware for å gjøre BDT100 sonefri. Denne kan jeg bekrefte fungerer ypperlig. Forhåpentligvis kommer det snart også for BDT300 siden mappen allerede er laget.

Ellers er det også sonefri firmware til Panasonic BD65 og BD85 på samme site.

FirmwareInfo.com

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott info. Har sett litt på denne selv. Siden den er sonefri på BD. Uten å gå for langt vekk fra topic, kan du si litt om bildekvaliten på Bluray?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avatar i 3D så hvertfall fantastisk ut.

Ellers har jeg ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag, men jeg synes den er minst like god som LG BD390 som jeg hadde tidligere.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Takk for flott info. Har sett litt på denne selv. Siden den er sonefri på BD. Uten å gå for langt vekk fra topic, kan du si litt om bildekvaliten på Bluray?
    Jeg kunne tenkt meg å teste blu-ray sonefrihet på spilleren. Har du en sone A blu-ray film jeg kan få låne eller kjøpe av deg?

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Jeg kunne tenkt meg å teste blu-ray sonefrihet på spilleren. Har du en sone A blu-ray film jeg kan få låne eller kjøpe av deg?
    Jeg kan ta med et par filmer som du kan låne. Sender deg en pm, så tar vi det der fra.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet spilleren med en Sone A blu-ray, og kan bekrefte at spilleren også er sonefri for blu-ray.

Det virker på meg som om DVD'er fra alle soner spiller samme hvilke modus du setter spilleren i, men for blu-ray må du sette spilleren til sone A, B eller C for at de respektive diskene skal kunne spilles. Dette gjøres med noen enkle tastetrykk på den originale Panasonic fjernkontrollen, så det er ikke noe stort problem.

Det eneste jeg ikke har fått sjekket er hvis man har en DVD fra sone 1 som er RCE kodet, om man må sette spilleren til sone 1 for at denne skal kunne avspilles. Jeg har ingen sone 1 DVD med RCE koding, så jeg får ikke testet dette.

Ellers er det også en setting i denne patchete firmware'n som gjør at man kan hoppe over reklamen i begynnelsen.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ber om denne patchede firmware'n så blir man bedt om å oppgi MAC adressen på nettverkskortet i blu-ray spilleren. De sier også at firmware filen vil kun virke i denne ene spilleren.

Hvis noen av dere har lastet ned gratisversjon 1.30A av firmware for Panasonic DMP-BDT100EG, så gi meg et ord. Jeg vil gjerne sammenligne den med filen jeg lastet ned for å se om de er identiske eller ikke. Hvis de ikke er det, så vil jeg se hvor informasjonen om MAC adressen ligger.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det også kommet 'enhanced firmware' for BDT300 som gjør den sonefri både for standard DVD og blu-ray.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere lastet ned gratisversjonen for BDT100 eller BDT300? Jeg har veldig lyst på en kopi for å se om den virkelig er låst mot MAC-adressen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •