Oppo BDP-95 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79

Tråd: Oppo BDP-95

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BDP-95 og balansert stereo.

Tenker å kjøpe BDP-95 for å erstatte BD,DVD og CD spillerne. Bruker balanserte på CD i dag. Når man bruker de balanserte på CD på spilleren, vil TV bli skrudd på ??
    Opplever det hvis jeg bruker DVD til CD i dag .

Ser at det beskrives her i tråden hvordan man gjør den sonefri på BD. Dette tar jo importøren 700kr for i Norge. Likeledes tar de 100 kr. for DVD sonefri. Er det bortkastet, da man fikser dette med noe tastetrykk ??

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Tenker å kjøpe BDP-95 for å erstatte BD,DVD og CD spillerne. Bruker balanserte på CD i dag. Når man bruker de balanserte på CD på spilleren, vil TV bli skrudd på ??

Ser at det beskrives her i tråden hvordan man gjør den sonefri på BD. Dette tar jo importøren 700kr for i Norge. Likeledes tar de 100 kr. for DVD sonefri. Er det bortkastet, da man fikser dette med noe tastetrykk ??

Arne M
    Skal være mulig å spille av CD uten at TV skrur seg på ja.

Spilleren må chipes for å gjøres sonefri, enten fra importør eller gjøre det selv. Er vel de som har spart en del kroner på å gjøre denne jobben selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M

Arne M
    Det må være noe i oppsettet ditt som gjør at TV slås på og ikke de balanserte kablene. Jeg bruker en Primare DVD 30 og kjører balansert til prossessor (har bestilt en oppo 95), bildet slår seg ikke på uansett om jeg velger DVD eller CD.

Mvh Jostein

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Det må være noe i oppsettet ditt som gjør at TV slås på og ikke de balanserte kablene. Jeg bruker en Primare DVD 30 og kjører balansert til prossessor (har bestilt en oppo 95), bildet slår seg ikke på uansett om jeg velger DVD eller CD.

Mvh Jostein
    Er jo sikkert hdmi kabelen som evt. slår på tv sammen med spilleren. Har ikke min på tv så kan ikke sjekke. Sikker på at det ikke er instiling på tv ?

Har du tidligere hatt samme merke tv og bluray spiller ? Har vært borti at enkelte produsenter lar produktene kommunisere. Skal jo uansett ikke ha noe å si så lenge du ikke har Oppo tv
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Er jo sikkert hdmi kabelen som evt. slår på tv sammen med spilleren. Har ikke min på tv så kan ikke sjekke. Sikker på at det ikke er instiling på tv ?

Har du tidligere hatt samme merke tv og bluray spiller ? Har vært borti at enkelte produsenter lar produktene kommunisere. Skal jo uansett ikke ha noe å si så lenge du ikke har Oppo tv
    Takker for svar,har funnet ut av det. Har en Pioneer BD og en Pioneer DVD (sonefri). Problemet var bare på BD spiller, men tror jeg fant ut av det. Problemer er nok bare når jeg brukte HDMI til TV og dig. kabel til forsterker.
    Da har det bare å vente på julenissen :-D (litt tidlig, men .....)

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere BDP95 eiere som kan teste det som står under for meg? Sendte mail til Oppo om enten 93 eller 95 vil ta med LFE kanalen i nedmiksing til stereo. Jeg bruker kun stereoanlegg og ønsker å få skikkelig trøkk i filmlyden. Håper Oppo kan gi meg det. Hvis dette funker bestiller jeg BDP95EU asap. :-)

Svaret fra Oppo:

LFE will not be redirected to the main speakers when the DownMix has been set to stereo. This is not a part of the Dolby Digital decoding specifications.

However, you can force the player to do this kind of processing in the decoder by doing the following:

Set Stereo Signal (Audio Processing) to Front Left/Right.

Set DownMix to 5.1, Front Left and Front Right to LARGE, Subwoofer to OFF, and Center and Surround Back channels to OFF.

The player will now downmix to stereo with LFE intact.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vosten
    Er det noen av dere BDP95 eiere som kan teste det som står under for meg? Sendte mail til Oppo om enten 93 eller 95 vil ta med LFE kanalen i nedmiksing til stereo. Jeg bruker kun stereoanlegg og ønsker å få skikkelig trøkk i filmlyden. Håper Oppo kan gi meg det. Hvis dette funker bestiller jeg BDP95EU asap. :-)

Svaret fra Oppo:

LFE will not be redirected to the main speakers when the DownMix has been set to stereo. This is not a part of the Dolby Digital decoding specifications.

However, you can force the player to do this kind of processing in the decoder by doing the following:

Set Stereo Signal (Audio Processing) to Front Left/Right.

Set DownMix to 5.1, Front Left and Front Right to LARGE, Subwoofer to OFF, and Center and Surround Back channels to OFF.

The player will now downmix to stereo with LFE intact.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    Skal prøve å teste for deg litt senere ikveld hvis ingen andre tar det før meg. Høres jo rimelig logisk ut altså..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende hvis du gidder det! Gjør den som jeg vil blir det ny spiller. :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende hvis du gidder det! Gjør den som jeg vil blir det ny spiller. :-)
    Heisann. Sorry, men jeg fikk ikke sub lyd fra fronthøyttalerene når jeg slo av alle utenom frontene. Testa med pink noise fra DVE. Skulle hatt noe respons fra frontene hvis signalet ble med.
    La gjerne noen andre teste i tillegg, jeg bruker Analog 5.1 lyd og ville ikke kødde for mye med instillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ha mange takk for at du giddet å prøve shallow. :-)

Fikk svar på forespørsel fra norsk importør også nå. Han sier at 93 ikke klarer slik downmix, men at 95 kan settes opp slik at den tar med all info i stereosignalet. Lurer på om jeg nesten må få testet det selv hjemme. Er vel returrett hvis det ikke skulle fungere.

Ser forresten nå at importøren holder til i Tananger, det er vel ikke langt unna deg Shallow?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en spiller på vei! Importøren er skråsikker på at dette skal funke. Avtalt retur om det ikke stemmer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en spiller på vei! Importøren er skråsikker på at dette skal funke. Avtalt retur om det ikke stemmer.
    Det er bdp 95 jeg har, men kan jo være jeg satte opp noe feil. Har handlet derfra selv ja, kjenner ham gjennom hjemmekino-mijøet

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er bdp 95 jeg har, men kan jo være jeg satte opp noe feil. Har handlet derfra selv ja, kjenner ham gjennom hjemmekino-mijøet
    Har bestilt en jeg også. Men hvorfor har de ikke sendt den ennå ??? Utålmodig ??? Yes :-D

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på forespørsel fra norsk importør også nå. Han sier at 93 ikke klarer slik downmix, men at 95 kan settes opp slik at den tar med all info i stereosignalet. Lurer på om jeg nesten må få testet det selv hjemme. Er vel returrett hvis det ikke skulle fungere.
    Fint om du kunne gi en tilbakemelding om dette fungerer. Også andre kan ha interesse av dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Fint om du kunne gi en tilbakemelding om dette fungerer. Også andre kan ha interesse av dette
    Da har jeg fått testet BDP95EU. Ikke mulig å få LFE med i stereosignalet dessverre. Hverken fremgangsmåte fra Oppo eller norsk forhandler fungerte. Da blir det retur av en ellers ypperlig spiller. Gnistrende bilde og strålende lyd (bortsett fra manglende bass/LFE på film).

Da gjenstår Marantz UD7006 som ifølge Fidelity skal klare å downmikse med LFE i stereo. Har sendt mail til importøren. Men det blir vel for en annen tråd å følge opp.

Siste nytt: Mail fra importøren om at han skulle ta dette opp med Oppo og se om det lot seg ordne. Fikk beskjed om å vente litt med retur.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny FW til EU modellene.

Da har det kommet en beta FW til EU modellene den 20.8..

Link her:
    Firmware | Customer Services | OPPO BD UK

1. Added YouTube Leanback streaming. YouTube LeanBack is designed to provide an uninterrupted stream of HD videos from YouTube as if you were watching a normal television channel. Access YouTube Leanback at the Home Menu -> Internet, or by pressing SOURCE and selecting YouTube.

2. Improved support for user-created DVD-Audio discs. In the previous firmware, the on-screen display and the front panel timing counters may stop at 00:00:00 when playing continuously from Track 1 to Track 2. This was mostly observed on user-created DVD-Audio discs which were “Audio Only” and contained no menus, backgrounds, or additional features.

3. Added brief chapter information (Current Chapter/Total Chapters) on-screen display when pressing PREV or NEXT button to skip chapters. Currently this feature only applies to commercial discs which include Blu-ray, DVD and DVD-Audio.

4. Improved general disc compatibility based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor Oppo95 spiller noen filer med truehd lyd, mens på noen støtter den ikke den lyden? Like filer.
    Netopp fått Oppo95eu inn i hus og er bare på "forsker" stadiet enda. Nydelig maskin da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruke som nettverksspiller

Er det noen her som bruker denne spilleren til å spille flac. fra PC over nettverket?
    Jeg bruker i dag en separat dac, men hvis det kan gjøres via spilleren vil det være å foretrekke. Forutsatt at grensesnittet er noenlunde skapelig. Erfaringer noen?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testen denne som SACD spiller?
    Vurderer å skifte ut både BD og SACD spiller og da hadde det vært kurant å få alt i en boks, begynner å bli trangt i stereobenken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Noen som har testen denne som SACD spiller?
    Vurderer å skifte ut både BD og SACD spiller og da hadde det vært kurant å få alt i en boks, begynner å bli trangt i stereobenken.
    Den spiller SACD aldeles glimrende i mine ører. Jeg spiller en del SACD, og av alle multispillerne jeg har hatt er denne klart best. Denne spilleren har det beste pris/ytelse forhold jeg har vært borti i mine 18 år som lyd og bilde-fantast. Løp og kjøp, du kommer garantert ikke til å angre.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •