Oppo BDP-95 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79

Tråd: Oppo BDP-95

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cinemaster
    Fikk den tirsdag 03.05 , har etterhvert fått testet den og hørt gjennom div dvd-a og sacd, og den høres veeldig luftig ut.....
    Men.. et problem, Firmware oppdatering (BDP9x-46-0428B) blir ikke lagt inn ved vanlig oppdateringsprosedyre via USB. Får bare samme versjon og ingen nye funksjoner når spilleren startes opp igjen etter shutdown. :-( noen andre som har prøvd? -Cinemaster
    Min spiller er oppe og går på trådløst nettverk gir meg beskjed at jeg har siste firmware når jeg kjører en oppdatering og det er BDP9xEU-42-0323. Dette stemmer vel også med Oppo sine nettsider..?
    Det er BDP-95EU du har?
    Jeg så litt på Ringenes Herre på DVD i dag og fikk hakeslepp over bildene denne spilleren også presterer på SD materiale. Bare lekkert.!

Edit: sjekket Oppo USA og så det var en Beta test versjon BDP9x-46-0428B tilgjengelig for nedlasting. Har ikke fått testet dette.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bdp-95 Firmware

Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Min spiller er oppe og går på trådløst nettverk gir meg beskjed at jeg har siste firmware når jeg kjører en oppdatering og det er BDP9xEU-42-0323. Dette stemmer vel også med Oppo sine nettsider..?
    Det er BDP-95EU du har?
    Jeg så litt på Ringenes Herre på DVD i dag og fikk hakeslepp over bildene denne spilleren også presterer på SD materiale. Bare lekkert.!

Edit: sjekket Oppo USA og så det var en Beta test versjon BDP9x-46-0428B tilgjengelig for nedlasting. Har ikke fått testet dette.
    atletico
    Har EU versjon ja, og det ser nå ut som at den faktisk skal ha EU Firmware, (versjonen i spilleren er jo seff BDP9xEU-42-0323). Derfor funker det nok ikke med USA firmware. Har vært inne på OPPO BD UK , og der ligger denne (EU)versjonen som er den nyeste. Det betyr nok at det er herfra vi skal laste ned til våre spillere. Da kan man også bare håpe på at betaversjonene faktisk blir lagt ut her. :-| ???
    Forøvrig skrives det på andre forum at med betaversjon blir rollback umulig :-? ??? Har BDP-83 fortsatt (kjøpte den med en gang den kom på markedet), og jeg har styra veldig mer firmware frem og tilbake mange ganger, helt uten problem.
    -Cinemaster

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min om några dagar. Det blev en OPPO BDP95 EU Reg fri BD/DVD,farsan skulle inte vara sämre han,så han klinkade till med samma! Tyckte att min Cambridge 650BD inte var speciellt rolig,så den tillhör nu min filmälskande son på 3 år.
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva NuForce edition gjør i forhold til standard versjonen?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Det kommer ingen NUFORCE edition på 95an.
    Gå in på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster och läs!
    Endast på 93an som får. 95an är bra som den är!8)
    Min HiFi:

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Från Nuforce's forum:
    "We decided to terminate R&D on BDP-95NXE.

In our opinion, BDP-93NE sounded very close to CDP-8, and some of you might prefer it over CDP-8. Keep in mind that Wes Philips, a very well respected reviewer from Stereophile has stated in the review that CDP-8 is one of the best CD player he has ever heard. His review literally implied that this is the best CDP you can buy for reasonable amount of money.
    We believe BDP-93NE and CDP-8 can compete with players costing > $5000.

BDP-93NE, like the CDP-8, does everything right. Unlike the CDP-8, it is more "tube like" sounding. So it is a matter of taste.

BDP-93NXE brings out the SOUL of the music, whatever that it is playing. A 300 year old cello will sound just like one, a soulful singer's voice will haunt you, you will cry if you hear a sad song, you feet will tap with the music. In our opinion, this is the best player we have ever heard in our lab.
    I personally have not been so moved by music in our demo system until I heard BDP-93NXE yesterday.

We just completed testing BDP-93NXE and volume shipment will begin on May 2."
    Min HiFi:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan presterer Oppo BDP95 på CD-avspilling sammenlignet med anerkjente spillere som f. eks. Hegel CDP4A mkII? Kan Oppo'en være en fullverdig erstatter?

mvh
    lark

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är det ngn mer här inne än mig som tycker 95an är helt fantastisk?
    Köpte min i Göteborg,den totalt regionsfria.
    Min HiFi:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt min Sonefri Oppo 95 fra Httech. Får den iløpet av uka, kanskje allerede imorra, eller når de har tid å levere den til meg på jobben. Gleder meg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo 95 analog lyd kontra Pioneer LX 91-Sony 5000 ?

Vurderer også seriøst denne Oppo spilleren da jeg bruker analog overføring av HD lyd til min primare prosessor. Er det noen som har noen formaning om at Oppoen er på høyde med LX 91 (som er dobbelt så dyr) eller Sony 5000 som ligger ca i samme prisklasse på dette området ? Er klar over at Oppoen nett er sluppet på markedet, så det er vel kansje ikke utført noen slike tester enda?

Jeg bruker en Primare DVD30 til (20k) som cd avspiller (balansert) samt til DVD, så dette er vel ikke hovedprioriteten for meg, men BD spilleren min fra sony (som forøvrig har mere en godt nok bilde) er nok ikke lydmessig på høyde, bruker kvalitet analoge kabler for overføring (Kimber silver streak etc).

Lurer på hvor "mye " det er å hente ved en slik spiller på HD lyd via den innebygde dacen i Oppoen ?

Takknemmelig for svar.

Mvh Jostein

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Vurderer også seriøst denne Oppo spilleren da jeg bruker analog overføring av HD lyd til min primare prosessor. Er det noen som har noen formaning om at Oppoen er på høyde med LX 91 (som er dobbelt så dyr) eller Sony 5000 som ligger ca i samme prisklasse på dette området ? Er klar over at Oppoen nett er sluppet på markedet, så det er vel kansje ikke utført noen slike tester enda?

Jeg bruker en Primare DVD30 til (20k) som cd avspiller (balansert) samt til DVD, så dette er vel ikke hovedprioriteten for meg, men BD spilleren min fra sony (som forøvrig har mere en godt nok bilde) er nok ikke lydmessig på høyde, bruker kvalitet analoge kabler for overføring (Kimber silver streak etc).

Lurer på hvor "mye " det er å hente ved en slik spiller på HD lyd via den innebygde dacen i Oppoen ?

Takknemmelig for svar.

Mvh Jostein
    Det er samme situasjon jeg er i. Bruker analog 5.1 til Parasound Halo, og Primare DVD30 til balansert cd. Balansert kablene blir nå flytet over til balansert utgang på oppo, og Primare DVD30 blir overflødig.
    Denne skal jo være helt i topp/high-end skiktet på analogdelen, og bør være konk. dyktig mot det meste. De som laget oppgraderinger av oppo 83 og 93 har valgt å droppe utvikling av egen 95 modell da den er bra nok allerede/ingenting å hente (nuforce etc.) Dette i seg selv er jo en tillits erklæring
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er samme situasjon jeg er i. Bruker analog 5.1 til Parasound Halo, og Primare DVD30 til balansert cd. Balansert kablene blir nå flytet over til balansert utgang på oppo, og Primare DVD30 blir overflødig.
    Denne skal jo være helt i topp/high-end skiktet på analogdelen, og bør være konk. dyktig mot det meste. De som laget oppgraderinger av oppo 83 og 93 har valgt å droppe utvikling av egen 95 modell da den er bra nok allerede/ingenting å hente (nuforce etc.) Dette i seg selv er jo en tillits erklæring
    Hei,

Hørest supert ut, satser på at du gir en tilbakemelding om førsteinntrykket når du kobler denne til. (spesielt på 5.1 lyden ). Samt CD lyd kontra Primaren (som jeg synest er en god cd spiller)

En kamerat av meg som nett har kjøpt Oppo 95 fikk ikke lyd via de balanserte utgangene fra Oppoen, men det kan like godt være at det var set-up feil på prosessoren, han bruker en HD prossesor fra Onkyo og filmlyden går da via HDMI, så det blir ulikt det oppsettet som jeg og du har.

Mvh Jostein

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-95-img_2559-jpg

Oppo BDP-95-img_2561-jpg

Tror ikke jeg gidder kople opp ikveld, ble litt seint på jobben idag og skal se The Unknown nå. Men skal gi tilbakemelding så snart jeg får ting opp å gå

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og spilleren helt ute av esken. Ganske lekker og solid sak.

Oppo BDP-95-img_2572-2-jpg

Oppo BDP-95-img_2571-2-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Nå er vi spent på hva du mener om spilleren :wink:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Grattis! Nå er vi spent på hva du mener om spilleren :wink:
    Da har jeg fått testa litt, og er meget fornøyd. Lynrask spiller på oppstart og avspilling.

Soneskifting går som en drøm, dog man må ha spiller av og på etpar ganger så det tar noen sekunder hver gang. Man starter spiller uten disc i skuffen, når 'no disc' kommer i displayet trykkes dimmer - dimmer - dimmer - mute - 1/2/3 (angir BD sone). Så restartes spiller. Når man får feil reg. kode på en film så er det bare ett minutt eller 2 så er man igang.
    NB. soneskift må gjøres innen 20 sek av 'no disc' i displayet står det i instruksjon. Finnes en region hack som er dyrere som er litt enklere å skifte sone med men det har ingenting å si synes jeg.

Jeg innbiller meg at ihvertfall bildet er bedre enn det var på Sony BDP S550'en. Kikka litt på Tron Legacy nettopp, og det var etpar ubetydelige scener som jeg la merke til mer dybdefølelese enn jeg mener å ha gjort før. Kommer ikke til å kople opp Sony'en igjen for A/B testing, og krav om blindtesting kan sendes kemnerkontoret Lyden var og meget sprek, men må få sett endel filmer jeg har sett før for å gjøre meg opp en formening. Regner dog med at det er merkbar forbedring på dette området og.
    Er av oppfatningen at det vil være en forbedring når man går til en slik spiller, så holdningen spiller muligens litt inn.Placebo, who cares ? JEG er fornøyd, og sist jeg sjekka var det det eneste som betydde noe

Dette er altså bare min synsing, og ikke noen uavhengig granskning, men spilleren er blitt testa i div. blader/nettsteder og det konkluderes med at dette er kremen av kremen. Anbefales vil nå jeg si.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En artig detalj som jeg raskt oppdaget, men som er helt genial.

Jeg bruker Open/Close knappen til å slå på Bluray spilleren da jeg somregel skal ha en disc i skuffe (duh), og mens begge Sony'ene jeg har hatt først booter og så åpner skuffen, så åpner skuffen umiddelbart på Oppoen og man kan legge i disc'en mens spilleren booter ferdig. Meget nice /meg synes
    (mulig dette har vært sånn på flere Oppo spillere tidligere og evt. også på andre merker)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testa litt, og er meget fornøyd. Lynrask spiller på oppstart og avspilling.

Soneskifting går som en drøm, dog man må ha spiller av og på etpar ganger så det tar noen sekunder hver gang. Man starter spiller uten disc i skuffen, når 'no disc' kommer i displayet trykkes dimmer - dimmer - dimmer - mute - 1/2/3 (angir BD sone). Så restartes spiller. Når man får feil reg. kode på en film så er det bare ett minutt eller 2 så er man igang.
    NB. soneskift må gjøres innen 20 sek av 'no disc' i displayet står det i instruksjon. Finnes en region hack som er dyrere som er litt enklere å skifte sone med men det har ingenting å si synes jeg.

Jeg innbiller meg at ihvertfall bildet er bedre enn det var på Sony BDP S550'en. Kikka litt på Tron Legacy nettopp, og det var etpar ubetydelige scener som jeg la merke til mer dybdefølelese enn jeg mener å ha gjort før. Kommer ikke til å kople opp Sony'en igjen for A/B testing, og krav om blindtesting kan sendes kemnerkontoret Lyden var og meget sprek, men må få sett endel filmer jeg har sett før for å gjøre meg opp en formening. Regner dog med at det er merkbar forbedring på dette området og.
    Er av oppfatningen at det vil være en forbedring når man går til en slik spiller, så holdningen spiller muligens litt inn.Placebo, who cares ? JEG er fornøyd, og sist jeg sjekka var det det eneste som betydde noe

Dette er altså bare min synsing, og ikke noen uavhengig granskning, men spilleren er blitt testa i div. blader/nettsteder og det konkluderes med at dette er
    En artig detalj som jeg raskt oppdaget, men som er helt genial.

Jeg bruker Open/Close knappen til å slå på Bluray spilleren da jeg somregel skal ha en disc i skuffe (duh), og mens begge Sony'ene jeg har hatt først booter og så åpner skuffen, så åpner skuffen umiddelbart på Oppoen og man kan legge i disc'en mens spilleren booter ferdig. Meget nice /meg synes
    (mulig dette har vært sånn på flere Oppo spillere tidligere og evt. også på andre merker
    Det var en veldig grei oppsummering. Denne spilleren regnes av stadig flere som en referanse nesten uansett pris. Nå har jeg også lest at enkelte merker faktisk har droppet sine high-end modeller pga det er vanskelig å konkurrere mot Oppo 95 uten å gå veldig opp i pris. Så den fremstår egentlig som "As Good as it Gets" - i hvertfall innenfor rammen av det betalbare med en vanlig lommebok( selv om enkelte selvsagt synes at 10 000 også er for dyrt).

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    95an har bara en bakdel,och det är att alla andra spelare känns ganska så kjedelige og trege!
    Min HiFi:

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •