Philips bdp9600 VS PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips bdp9600 VS PS3

Spurte i en annen tråd om en bd spiller som var bedre en ps3 på blu ray, og har nå fått låne meg en bdp 9600 spiller noen dager for å se om det er stor forkskjell mellom en god blu ray spiller og en tjukkas ps3, og tenkte å si et par kjappe ord om det.

Klarte bare å få tak i en film så jeg hadde 2 like, Public Enemies. Den skal jo være grei nok på bilde kvaliteten.

Den sorte frakken til vakta helt i starten,en anelse sortere og fortsatt lett å se detaljer.
    Mens de innsatte marsjerer over plassen kan man se en ennå bedre himmelen over fengselet, en renere blå farge om du vil.
    Etter flukten ,når Depp holder den døende på slep etter hånden , detaljene i huden er det ennå litt mer snert i.

Kjørte ps3 og philipsen rett i tv'n i hver sin hdmi inngang, og justerte begge inngangene likt. Brukte settingene til hdtv testen av 755 som utgangspunkt med noen små personlige forrandringer.

startet med dvd konserten Growing up med P Gabriel, og sky blue. Der er det ganske mye myldring i starten av sangen i det blå scene lyset.
    Der hadde philipsen ovetaket med med begge arma og hele kroppen. Ingen myldring i det blå scenelyset i det hele tatt,og generelt en renere bilde en det ps3 eller maranzten klarer.Nå er det en stund siden jeg har sett denne dvd'n, faktisk ikke siden jeg hadde den gml m61 lcd'n, så det kan jo hende at den nye lcd tv'n hjelper til litt, men forskjellen var godt synlig.

Slåsskampen i regnet ,i den siste matrix filmen, igjen, et 'renere' bilde, med flere detaljer.

Flere synspunkter senere og bilder om de blir noe av når jeg kommer hjem.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å få tatt bilder, men her er noen. Noen som klarer å se noe forskjell?

I kveld blir det sherlock holms i begge spillere.

Var også nedom klubben i dag, og der hadde de fått inn denon 1611 spilleren, og det var ikke noe problem med åpent kjøp/lån av den spilleren hjem heller.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Var også nedom klubben i dag, og der hadde de fått inn denon 1611 spilleren, og det var ikke noe problem med åpent kjøp/lån av den spilleren hjem heller.
    Har selv en PS3 og vurderer en dedikert BD-spiller, så dette er intressant. Håper du kommer med fyldigere tilbakemelding om dine oppdagelser. Lurer også på det med lyden, burde vel være noe forskjell der også? Er det andre som har testet PS3 mot dyrere spillere her, så kom med erfaringer! Jeg sikler på den nye Marantz UD7006 som kommer på vårparten forhåpentligvis.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyldigere og fyldigere, det har bare totalt blitt noen timer de 2 siste dagene. Sånn er det når man har en stue, 1 kone og 3 barn :-)
    Anyway. i går fikk jeg tak en film til av Sherlock Holmes , så jeg hadde 2.
    Satt sammen med kona å så på diverse klipp fra filmen, og også hun kunne notere seg et skarpere bilde. Det er lettere å se flere detaljer, som mursteins veggene i husene fra gate bildene. Tre verk stod klarere frem ,og generelt klarte den å holde bilde skarpere under raske action scener.
    Litt vanskelig å få tatt bilde av det, men jeg prøvde. Det er jengs over et litt lysere bilde fra ps3 , som om jeg skulle kjøre gamma opp et hakk på tv'n når jeg switcher frem og tilbake mellom Philipsen og ps3.
    Nå har jo bdp9600 flere bilde justerings muligheter i sin egen meny, som skarphet, lysstyrke fargemetthet osv, men disse prøvde jeg mest mulig og ikke juster for mye på, satt lysstyrke opp et par hakk for å nærme meg bilde fra ps3, og prøvde meg litt frem og tilbake på skarpehet, et og 2 klikk opp på menyen. Savner å kunne ha et bilde oppe mens man justerer fra philips’en, kan godt hende det er mulig , men det rakk jeg ikke å finne ut av, det eneste som kom opp når man gikk inn i bilde menye’n var et nokså kjedelig blått bilde med nyanser av andre blåfarger. Den har også 4-5 ferdig bilde oppsett som film, sport animasjon osv. Disse brukte jeg ikke.
    Kjørte også kjapt en liten runde med der untergang på dvd, først på philipsen, også på min marantz dv6400, og der er det ikke vanskelig å se at philipsen rydder opp skikkelig.
    Avsluttet med en god halvtime av filmen libanon. Hva kan jeg si, det føltes bra. La spesielt merke til det møkkete vannet/olja i bunn av tanksen, det var køl sort. Og lyden, tja, klokka strakk seg mot halv ett i går kveld så jeg dro ikke gassen i bunn, så jeg skal være ærlig og fikk ikke testet det noe særlig, men jeg kan si såpass at det var noen utrolige effekter lydmessig. Nå har jeg jo bare et stue anlegg men når ’sjefen’ sjøl går over tanksen med militær boots, eller jagerflyene suser over tanksen, wow.

Nuh, skal jeg konkludere med noe så må det være kort og greit, ser man mye på dvd, så synes jeg den rydder opp i bilde meget bra, det ser ikke unaturlig ut og bilde får et skarpt og fin look.
    På blu ray kan man se forskjellene, men det er nesten på et nivå så man på sette på pause og studere detaljer for å oppdage de, action scener går som regel så raskt om dagen at man ikke rekker å få med seg alt mellom bilde klippene. Nå har jeg en 46' lcd, og det er godt mulig at forskjellene hadde kommet ennå bedre frem på 100 tommer lerret , og om jeg hadde hatt tid til å kjøre spears and munsli plata på philipsen også, kanskje resultatet hadde vært ennå tydligere, men slik det er nå synes jeg fortsatt at 'tjukken' gjør en god jobb på BD.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligningen din er dessverre ikke gyldig sett fra et generelt ståsted. Som du ser av bildene ser det ut som om bildene har ulik kontrast. Slik skal det ikke være siden bildet har kun ett riktig kontrastnivå. Er du sikker på at all prosessering er avslått på begge spillere og at Phillipsen ikke har påslått en form for dynamisk kontrast? Alternativt at TVens innganger har ulike innstillinger. Jeg vet i allefall at phillipsen kommer med en haug med prosessering påslått.

Når begge spillere er satt opp korrekt skal det ikke være noen som helst forskjell i kontrast/gamma/sortnivå, kun i bildestøy og detaljering. Min gamle PS3, Pioneer BDP-51FD og HTPC er 100% identiske når det gjelder kontrast/sortnivå/farger så lenge alle er satt opp i helt nøytral modus, noe som også stemmer når jeg gjør målinger med måleprobe for å verifsere. Med andre ord har du en form for prosessering i drift her.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekka manualen til Phillips BDP-9600 og der ser det ut som om du kan skru av bildeprosesseringen med "No optimization" under Picture Settings. Da er kun oppskalering aktiv slik det skal være, ikke noe tukling med farger, kontrast, brightness og lignende.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Nå har jeg desverre ikke philipsen her lenger, men jeg kan si at begge inngangene jeg brukte på samsungen var satt opp likt i film modus.Jeg skal være dønn ærlig å si at jeg husker ikke noe Picture optimiser på philipsen,men jeg var raskt i menyen og gikk over det meste for å nullstille. Bildene i seg selv er heller ikke helt gode, vanskelig å få det godt nok med speilrefleks. Men det var artig å prøve lell.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma det. Jeg synes det er flott at noen tar seg bryet med å gjøre ting som dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •