Samsung HD745 og HD945 er nå i salg er det noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung HD745 og HD945 er nå i salg er det noen erfaringer?

Hei, ser at Samsung nå har begynt å selge HD745 og HD945, er det noen av dere som har gått til anskaffelse av en slik og hvordan er erfaringen med disse spillerne?

Kunne vært firstende, for å komme til en rimelig spiller med HDMI eller DVI til min PE7800.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte bare på hvor du har funnet spec'en om dem, og hvor de selger dem (i Norge)?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst ta dette spørsmålet under "produkt -og prisjakt" forumet. Her diskuteres de tekniske aspekter!

Tekniske specs har jeg faktisk tilgjengelig, men har ikke tid til å legge de ut før i morgen.

Benytter Faroudja som sist, begge to. I tillegg til en ny skaleringschip som kjører ut opp til 720p/1080i. HDMI i stedet for DVI. Designet er meget lekkert.

Pris på 945 er ca. 2500 og 745 vil havne på ca. 2000.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren Skrevet: 04/09/2004, 18:14 Tittel:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Vennligst ta dette spørsmålet under "produkt -og prisjakt" forumet. Her diskuteres de tekniske aspekter!
    Tekniske specs har jeg faktisk tilgjengelig, men har ikke tid til å legge de ut før i morgen.
    Benytter Faroudja som sist, begge to. I tillegg til en ny skaleringschip som kjører ut opp til 720p/1080i. HDMI i stedet for DVI. Designet er meget lekkert.
    Er du sikker på det? Det har vært "mye rart" rundt spekkene til disse og jeg er ikke sikker. Hvis det medfølrer riktighet er det jo et godt billig alternativ for oss som har DVI på projektoren. Et godt stort bilde på forsiden med alle logoene tydelig lesbare ville vært beroligene :roll:

Er det PAL 50 Hz på alle signaler, eller kun på 576p og resten 60 Hz som på den gamle utgaven HD935??

For HD745 er det angitt:
    Största finessen med denna spelare är linjedubbleraren och Zoran Vaddis 7-kretsen som omvandlar en vanlig standardupplöst signal (576i) till en högupplöst signal, antingen 576p, 720p eller 1080i
    Denne har DVI.

For HD945 er det angitt:
    Största finessen med denna spelare är linjedubbleraren och DCDi-kretsen från Faroudja som omvandlar en vanlig standardupplöst signal (576i) till en högupplöst signal, antingen 576p, 720p eller 1080i

Fra et annet sted for HD945
    DVD-HD945 är en high-end SACD/DVD-Audio DVD-spelare med HDMI-utgång. Största finessen med denna spelare är linjedubbleraren och Zoran Vaddis 7-kretsen som omvandlar en vanlig standardupplöst signal (576i) till en högupplöst signal, antingen 576p, 720p eller 1080i
    Denne har HDMI.

Håper du kan bekrefte at dette er 100 % riktig :lol:

Merkelig at Samsung ikke kan rydde opp? Bare rot. Har sett et bilde på et annet forum hvor det er angitt DCDi. Se det nederste bilde HD941 skal vissnok være den amerikanske utgaven av HD945.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan bekrefte spesifikasjonene på disse spillerne ?
    Har 945 f.eks DCDi som først annonsert ?
    Når kommer de i salg ?

Roger

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung DVD-HD745 og 945

Disse to har skalering til tidligere nevnte formater, 720p/1080i (576p) men det er ikke Faroudja, men siste til Zoran (v7) som sitter i dem. De leser begge 2 Div-x og X-vid, og den første shipmenten 745 er på kvalitets-inspection hos Samsung Nordic akkurat nå.. (945 kommer til å drøye en mnd. til ca, jeg leste korrektur på instruksjonsboka (alt for fort sist fredag (håper ingen leser den). 745 har DVI og 945 har HDMI... bortsett fra det er de 99,9 % like (noen småting estetisk, men de er i bunn og i grunn de samme, bare med to forskjellige digitale utganger) SACD og DVD-Audio er også støttede formater, og den jeg har på hjemlån nå låter veldig bra !! (jeg har ikke digital skjerm desverre, så jeg får ikke sammenlignet bildekvaliteten med 935) De ser like bra ut hos meg, men den nye kan mye mer.. Hvis alt er som det skal, burde den være tilgjengelig noenlunde ... nå...

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått min HD 745, og fått koplet den opp med DVI til min MT200. Har oppgradert Firmware til versjon 1.0 og fjernet regionssperre. Bildet er utrolig bra og alt bare vel, bortsett fra en ting. Er det noen som vet hvordan jeg får slått av det hersens displayet ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru irriterte seg også over det displayet når han testet spilleren forstod jeg. Det går visst ikke ann å slå det av... Fram med elektrotapen 8)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    jfinneru irriterte seg også over det displayet når han testet spilleren forstod jeg. Det går visst ikke ann å slå det av... Fram med elektrotapen 8)
    næh stilte vel meg selv et spørsmål i en tråd ang displayet. Det kan skrus av fra menyen heldigvis.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg vel lete bedre ops:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke søren om jeg klarer å finne noe menyvalg for slukking av displayet. Noen som kan hjelpe ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestilt min 745 mens den enda var lagervare. Funker spilleren slik jeg håper, forkaster jeg HTPC-prosjektet mitt.

Mens jeg sitter og gleder meg, kan noen verifisere at region-hacken som har vært nevnt her inne fungerer permanent? Hva med HDCP-problematikken? Blir den permanent disablet med regionmodifiseringen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på den spilleren?

Og hvordan yter den sammenliknet med en god cd-spiller lydmesig?

Rune

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rumath
    Hva er prisen på den spilleren?
    Ca. 2300,- for 745 og 3k for 945 tror jeg........

Sitat Opprinnelig postet av rumath
    Og hvordan yter den sammenliknet med en god cd-spiller lydmesig?
    Ingenting å frykte! Fremdeles vil gode/dedikerte CD-spillere spille bedre enn billige DVD-spillere. Og ShengYaen din lever nok trygt en stund til i så måte...... :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regions hacken fungerer fint. Og etter å ha sett flere filmer på den er jeg meget fornøyd med bildet den gir. Den eneste artifakten jeg har sett til nå er at den av og til hakker litt ved visning av PAL filmer når den skal konvertere til 480P. Det ser ut som om den hopper over ett bilde av og til. Dette forsvinner når jeg setter den til å sende ut 576P.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor fant du regionhacken? har en kompis med denne spilleren
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hacken. Fant den på www.videohelp.com. Den skal vistnok ta bort HDCP og, men det har jeg ingen muligheter til å få testet selv. Det finnes også ny firmware tilgjengelig på Samsungs svenske sider.

1. Turn on player with no disc in the tray. "No disk" appears on screen.
    2. Press the "Repeat" key on the remote.
    3. Press "57538" on the remote. A number should appear on screen, indicating your player's current region (e.g. "2").
    4. Press the number for your required region (e.g. "1") or "9" for region-free/all-regions. The number will appear on screen, replacing the previous number (from step 3).
    5. Press "Open/Close Tray" and leave the tray open for a few seconds.
    6. Press "Power On/Off". The tray closes automatically and the player turns off. Next time you turn it on, it is region free (or whatever Region you selected in step 4).

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en formening om hvordan lydkvaliteten på disse spillerene er opp mot Pioneer's Dv-575? Tenker da på de Anolge tilkoblingene. Digitalt vil man vel merke svært lite?
    Og hvordan fungerer spilleren sammen med Sa-cd og Dvd-audio. Er den kjapp på sporskifte?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Her er hacken. Fant den på www.videohelp.com. Den skal vistnok ta bort HDCP og, men det har jeg ingen muligheter til å få testet selv.
    Noen som kan bekrefte at regionhacket fjerner HDCP på 745, og at dette gir full kvalitet over DVI ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 745 ankom i går og fikk spilt av sin første film. Bruker for tiden en vanlig CRT-TV, og ble veldig fornøyd med bildekvaliteten over RGB-Scart.

Spilleren virker kjapp og har god appetitt for media: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, CD-R, CD-RW, DiVX og kopibeskyttede "CD-er" ble akseptert uten ekstra lastetid.

Skal fore den med litt multikanalsmusikk utoverkvelden i dag. Skal melde fra om inntrykket.

Haugesund: Oppdaterte du firmware eller tastet inn regionshacken først? Kan sjekke om regionshacken også tar bort HDCP.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •