Ny BD spiller,hva slår PS3 på bilde/lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny BD spiller,hva slår PS3 på bilde/lyd?

Sitter pr dags dato med en ps3(60 gig tjukkas). Den forsvinner snart ned på rommet til gutta, og da trenger jeg en ny bd spiller i stua. Noen som har noen tanker på hva må man opp i for å få bedre bilde/lydkvalitet en det en Ps3 klarer? En spiller til rundt 3500, f.eks kommende Denon 1611,eller pioner lx54 kanskje.? Eller er det slik at det er funksjoner man betaler for og bildekvaliteten er nokså lik fra et vist pris segment.
    Det som hadde vært artig og hørt om, er om det er noen som har tatt seg en kveld og testet litt om det er noen som har vært i samme gate som meg.

Takk or titten

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at du har hatt din PS3 korrekt oppsatt ville jeg ikke forventet noe særlig løft hverken på lyd eller bilde på BD. På DVD vil du nok få et lite løft, men ikke noe revolusjonerende. Min erfaring er at PS3 manglet litt på det å levere et støyfritt og behagelig bilde kontra bedre DVD-spillere.

Den største fordelen med å gå bort fra PS3 om BD er eneste pri er støy og muligens bitstreaming.

Dessverre er det mange røverhistorier ute og går angående PS3 og bildekvalitet siden man er avhengig av å ha innstillingene på denne satt korrekt for å få optimalt bilde. Om du leser om ting som bedre sortnivå, farger og lignende er det et typisk slikt tilfelle. Eventuelle forskjeller skal utelukkende gå på ting som bildestøy, skarphet og bevegelse.

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Sitter pr dags dato med en ps3(60 gig tjukkas). Den forsvinner snart ned på rommet til gutta, og da trenger jeg en ny bd spiller i stua. Noen som har noen tanker på hva må man opp i for å få bedre bilde/lydkvalitet en det en Ps3 klarer? En spiller til rundt 3500, f.eks kommende Denon 1611,eller pioner lx54 kanskje.? Eller er det slik at det er funksjoner man betaler for og bildekvaliteten er nokså lik fra et vist pris segment.
    Det som hadde vært artig og hørt om, er om det er noen som har tatt seg en kveld og testet litt om det er noen som har vært i samme gate som meg.

Takk or titten
    Hei! Var akkurat i samme situasjon som den du er i nå!
    Jeg endte med å kjøpe Panasonic BP85. Toppmodellen i i BD serien. Den koster 2200 kr.
    Komplett.no - Panasonic DMP-BD85 Blu-Ray spiller ( på elkjøp koster den 3200)

Hos meg så ble det veldig stor forskjell på bildekvaliteten. Dvdér ble bedre oppskalert og lyden på dvdéne ble også merkbar bedre! Det samme gjelder blu ray, men merket som sagt best forskjell på dvd
    Dette er en spiller jeg varmt kan anbefale. Har det meste av tilkoblingsmulighter (så lenge du ikke er ute etter 3D)

Mer info kan du lese her: Blu ray - Blu ray-spillere - DMP-BD85 - specifications - Norge

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Grønne mannet var nesten som jeg tenkte.Tror jeg skal ha plottet meg ganske så bra inn i meny'n på ps3 hva angår lyd og bilde.
    Nå har jeg akkurat fått 755 lcd, og bare det å få full hd hjalp.
    Men det er da de små grå begynner å løpe rundt, er det mulig å hente ut enda litt,eller mye mer, ved å å gå for en stand alone spiller.

Det jeg hadde håpet på var om et par butikker hadde ville lånt meg en ustilling fra f.eks lørdag stengetid til mandag.Jeg kunne godt ha tenkt meg å prøve den nyeste philipsen, eller en denon når den kommer for å se.

Hva dvd angår får jeg ikke øya mine til å se så stor forskjell fra ps3 og marantzen spilleren. Så egentlig ikke så stor forskjell om jeg kjørte det inn i yamaha 667 og ut på hdmi kabelen heller. En fint test spor er
    fra dvd konserten Growing up med P Gabriel, og sky blue. Der er det ganske mye myldring i starten av sangen i det blå scene lyset.

Moppen:
    Du gikk fra en ps3? Det var ikke rare prisen på en bd spiller.
    Har sett litt på f.eks samsung sin c 5900, men tenkte at det ble kanskje for billig med tanke på om jeg kunne forvente et løft i bilde kvaliteten over ps3.
    ser de har en DMP-BDT300 også, siden jeg har 3d tv(noe jeg ikke higer etter)
    kan jeg jo se etter 3d spillere.

Takk for titten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Takk for svar.
    Grønne mannet var nesten som jeg tenkte.Tror jeg skal ha plottet meg ganske så bra inn i meny'n på ps3 hva angår lyd og bilde.
    Nå har jeg akkurat fått 755 lcd, og bare det å få full hd hjalp.
    Men det er da de små grå begynner å løpe rundt, er det mulig å hente ut enda litt,eller mye mer, ved å å gå for en stand alone spiller.

Det jeg hadde håpet på var om et par butikker hadde ville lånt meg en ustilling fra f.eks lørdag stengetid til mandag.Jeg kunne godt ha tenkt meg å prøve den nyeste philipsen, eller en denon når den kommer for å se.

Hva dvd angår får jeg ikke øya mine til å se så stor forskjell fra ps3 og marantzen spilleren. Så egentlig ikke så stor forskjell om jeg kjørte det inn i yamaha 667 og ut på hdmi kabelen heller. En fint test spor er
    fra dvd konserten Growing up med P Gabriel, og sky blue. Der er det ganske mye myldring i starten av sangen i det blå scene lyset.

Moppen:
    Du gikk fra en ps3? Det var ikke rare prisen på en bd spiller.
    Har sett litt på f.eks samsung sin c 5900, men tenkte at det ble kanskje for billig med tanke på om jeg kunne forvente et løft i bilde kvaliteten over ps3.
    ser de har en DMP-BDT300 også, siden jeg har 3d tv(noe jeg ikke higer etter)
    kan jeg jo se etter 3d spillere.

Takk for titten

Heisann.

Jeg vil påstå at de fleste Blu-ray spillere, til en 3-4000 kr vil kunne slå PS3'en.
    Om du er på utkikk etter en spiller som utelukkende er god på lyd OG bilde vil jeg anbefale Denons' 1611. Den er kjapp, støtter 3d og gjør en formidabel jobb på både DVD og Blu-ray.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut den 1611, litt rart at ud 5005 fra marantz, som vel er denon sin 'skilt ved fødsel bror' (i hvert fall om man ser layouten bak) koster såpass mye mer.

Eneste på 1611 er at de skriver :
    - Ikke high-end videoprosessor
    – Ikke 32-bit D/A-konvertere

det som sitter i den duger sikkert, men det er nesten så du får lyst til å vente på 2011.

Har fått ordnet med et lån av philips 9600 et par dager fra soundgarden i by'n.
    Det skal bli spennende å kjøre litt frem og tilbake mellom ps3 og philipsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •