Holder Pioneer BDP-LX52 fortsatt mål?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holder Pioneer BDP-LX52 fortsatt mål?

Eller er denne spilleren utdatert? Har fått tilbud om en god pris og lurer på å slå til på det. Er den veldig treg i oppstarten? Andre ting man bør være klar over? Hvordan er den opp mot Cambridge Azur 650BD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tillegg til tråden. Den gode prisen jeg snakket om var 2500,- for en demobrukt BDP-LX52 og nypris var oppgitt til 6000,- Men, ser det er mulig å kjøpe BDP-LX53 til 3500,- og BDP-LX54 til 4000,-. Blir kanskje ikke så bra pris på BDP-LX52 likevel da? Er Cambridge et bedre valg? Må ha en spiller som fungerer bra både til lyd og bilde som er lett å bruke for store og små.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserso
    Et lite tillegg til tråden. Den gode prisen jeg snakket om var 2500,- for en demobrukt BDP-LX52 og nypris var oppgitt til 6000,- Men, ser det er mulig å kjøpe BDP-LX53 til 3500,- og BDP-LX54 til 4000,-. Blir kanskje ikke så bra pris på BDP-LX52 likevel da? Er Cambridge et bedre valg? Må ha en spiller som fungerer bra både til lyd og bilde som er lett å bruke for store og små.
    Jeg ville ikke gått for en "gammel" BD spiller, kjøp heller en av de nye. Har selv hatt tidligere Pioneer spillere og disse var meget trege i oppstart og loading av disk, og jeg vil tro de nye er mye raskere. Cambridge spilleren er vel basert på Oppo BDP83 og denne er i hvertfall meget rask (har en Oppo 83 selv og skal ha Oppo 93 når den kommer).
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha i bakhodet at LX53 og LX54 ikke er "ekte" Pioneer spillere, men er produsert av Sharp i Kina.
    LX52 er derimot en Pioneer spiller både innvendig og utvendig.
    Den siste firmware oppdateringen ser dessuten ut til å fikse avlesningsproblemene som Pioneer spillere hadde med enkelte blu-ray plater tidligere.
    Leste også en test et sted som viste at LX52 faktisk er kjappere enn LX53.
    LX52 er nok ikke blant de kjappeste spillerne nei, men den er fremdeles et godt kjøp.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har vel endret produksjon pga sammarbeid så BDP 330 , BDP 430 , LX 53 , LX 54 blir laget ut fra Sharp plattformer i Kina

De tidligere Pioneer modellene ble bygget i Malaysia

Nå sier ikke landene noe da stort sett alt lyd/video spillere vi kjøper er laget i asia men det at Pioneer og Sharp har gått sammen om BD spillere gjør at spillerene kan produseres billigere.
    (men jeg er sikker på at de ikke produseres i samme kvalitet siden sharp er billige spillere å nye pioneer spillere er blitt nesten halve prisen enn de kostet før)
    Det sitter samme komponenter i ny Sharp og Pioneer spillere , samme manual , samme menysystem (er bare navnet som er ulikt)

(første sammarbeisdspilleren Sharp/Pioneer var BDP 120 å kostet nesten ingen ting i forhold til normal pris på Pioneer spillere , så var den også langt unna øvrige Pioneer spillere på ytelse/kvalitet)

Hva som er negativt med en LX52 er at den ikke har quick start mulighet.
    Det vil si den er forholdsvis tregere i power on enn en ny Pioneer BD spiller
    (for 2010 Pioneer spillerene vil ha quick start mulighet)

En LX 52 vil jo mangle noen funksjoner en splitter ny Pioneer har
    (nye kan vel styres feks med iphone , formater og stream mulighet , wifi)

Men som beste spiller lyd/bilde er jeg nesten sikker på at LX52 er best
    (den slo Denon BDP 2010 og Marantz 7004 i bildeytelse test hjemmekino.no)

Nå sluttselges jo modeller som går ut da nye kommer inn så man får meget bra spiller i en nedsatt Pioneer LX52.
    6000,- som du skriver var vel anbefalt utsalgspris men mange nettbutikker solgte den til rundt 5 da den kom......så har prisen dalt med tiden (som er helt vanlig)

LX52 er jo en påkostet bra spiller med høy ytelse lyd/bilde
    Hva en ny Pioneer vil gi ? forskjellen mellom LX53 og 54 er vel bare at 54 har 3D støtte tror jeg.
    Hvor store krav man har til ytelse ? LX52 er meget bra så du må vel lese tester på de nye spillerene for å få litt oversikt .
    De nye vil sikkert være helt ok for den vanlige bruker men er du ute etter det lille ekstra så er LX52 bra valg

Cambridge er vel bra (neppe så bra som lx52) men den er rask
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Cambridge spilleren er vel basert på Oppo BDP83 og denne er i hvertfall meget rask (har en Oppo 83 selv og skal ha Oppo 93 når den kommer).
    Er vel basert på en Oppo BDP-80 (Mediatek brikkestett) å kan vel ikke sammenlignes

Sitat Opprinnelig postet av larserso
    som er lett å bruke for store og små.
    Er vel ikke stort forskjell i bruk avspilling samme hvem spiller du kjøper
    (forskjellen ligger i muligheter til endring , oppsett , valg
    (altså innstillinger og brukermuligheter)
    ......play , stop , pause , disc eject osv er likt på spillere samme hva de heter og prisklasse

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Ha i bakhodet at LX53 og LX54 ikke er "ekte" Pioneer spillere, men er produsert av Sharp i Kina.
    LX52 er derimot en Pioneer spiller både innvendig og utvendig.
    Den siste firmware oppdateringen ser dessuten ut til å fikse avlesningsproblemene som Pioneer spillere hadde med enkelte blu-ray plater tidligere.
    Leste også en test et sted som viste at LX52 faktisk er kjappere enn LX53.
    LX52 er nok ikke blant de kjappeste spillerne nei, men den er fremdeles et godt kjøp.
    Jeg skal oppgradere BD spilleren og ut fra erfaringer blir det Pioneer. Jeg bruker ekstern DAC ( Cary) og ekstern skalerer ( Optoma) så for meg er det drevet som er viktig. Er det noen som har oversikt over hvilke spiller som har best drev? Jeg ser for meg at en LX91 er helt bortkastet, men en LX71 er et godt valg. Disse finnes jo til en veldig fornuftig pris på bruktmarkedet. ELLER er det andre produsenter med et state og the art drev??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •