Panasonic BDT300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic BDT300

Fant ingen egen tråd på denne spilleren.
    Panasonic DMP-BDT300 Blu-ray spiller eventuelt Panasonic BD300 for sort.
    Gikk til anskaffelse av denne med tanke på de to HDMI utgangene. Per nå er det ingen annen spiller på markede med to HDMI utganger. En HDMI 1.3 og en 1.4. Da kan man altså sende HD lyd til en resceiver med HDMI 1.3 inngang og bilde til en HDMI 1.4 kompatibel skjerm/projektor for 3D. Dette er altså en Blu-ray spiller med 3D.
    Panasonic BDT300-panasonic-2-jpg
    Den kommer greit innpakket i en fin eske.

Panasonic BDT300-panasonic-5-jpg
    De sedvanlige essensielle ting er med.

Panasonic BDT300-panasonic-jpg
    Som man forhåpentigvis ser på bildene så kan man koble til en ”litt” eldre resceiver med HDMI 1.3 for overføring av høyoppløst lyd. Så en egen bildekabel til TV. Det var nå min tanke. Så slipper jeg å oppdatere en relativt ny resceiver med en gang. Men kan avvente. Sjekk at den medfølgende kabel er en USB kabel forlenger. Den vesle dongelen er en WLAN tilkobling for trådløst internett.
    Dessverre er det ikke lys i fjernkontrollen.
    Panasonic BDT300-panasonic-6-jpg

Ofte er det jo en gang slik at når man skifter ut eksisterende utstyr så er det altids noe man vinner, men også noe man taper/savner. Jeg savnet fort dette lyset i fjernkontrollen når mørket senket seg i kinoen. Får bare venne meg til dette og finne knappene på hukommelsen. I tillegg er menyene mer uvante. Sony sine var oversiktlige. Som man ser her så er ikke Panasonicen så veldig mye større enn Sony BD spilleren. Ikke spesielt høyere, litt mer i bredde og dybde. Men ikke mye. Vektmessig virker den ikke stort mer en Sony spilleren, som kjennes kansje litt mer kompakt ut.
    Panasonic BDT300-panasonic-9-jpg

Jeg brukte mye tid inne i menyen for å finne ut hvordan sende HD lyd til resceiveren og 3D bilde til min Samsung 63” 7705. Det sa seg ikke umiddelbart selv. Så i begynnelsen fikk jeg ikke HD lyd over sekondary HDMI. Kun den sedvanlige DTS. Men etter en del knoting fram og tilbake og noen nordnorske kraft utrykk(som ikke egner seg på trykk i et østlandsk forum) fikk jeg det til slutt til. Inn i ”Function Menu” > ”To Others” > ”Setup” > ”TV/Device Connection” > ”HDMI Connection” > HDMI(SUB) Output mode > V.Off(Video Off) > Deretter tilbake og inn på Sond fra hovedmeny og Digital Audio Output > og BD-Video Secondary Audio på off. Sjekk at Dolby, DTS osv er huket av for Bitstream. Min eneste 3D film er ”Cloudy with a chance of Meatballs”. Den fungerte nå perfekt. 3D bilde og DTS-HD Master.
    Panasonic BDT300-panasonic-bd300-4-jpg
    Ikke glem å kjør gjennom bildebehandlingen I 3D også på din Samsung plasma(om du her en slik). Ikke bare 2D. For disse blir ikke automatisk overført fra en kallibrert 2D versjon til 3D. Du må stille alle verdier på nytt i 3D også. Og i 3D er alle verdiene i defoult virkelig skrudd til maks. Så alle fordeler med å skru litt her også. Til alt overmål oppfattet min Samsung den nye Panasonicen som en ny kilde, så alle tidligere kalibreringer måtte gjennomføres på ny. Puh.
    Panasonic BDT300-panasonic-7-jpg
    Bildemessig ønsker jeg ikke å si så mye da jeg overlater det til de evt mer profosjonelle testere. Vil nøye meg med å si at jeg i alle fall er svært fornøyd med 3D biten. Når det gjelder 2D og ikke minst opp mot min Sony VW50 Prosjektor ble bildet veldig anderledes. Måtte kalibrere PJ på nytt med DVE plata mi. På Plasma Tv fungerer bilde biten svært godt uten veldig mye tveking. Det ligger en del muligheter for å lage et godt bilde også inne i selve spilleren. Men jeg foretrekker kalibrer bildeframviseren først og kilde sist hvis det er ting jeg ikke føler jeg ikke er helt i mål med på skjermen. Men det er meg.
    Alt i alt en grei oppdatering for å kunne spille av HD lyd og de siste ting via HDMI 1.4(som 3D) når man ikke har en HDMI 1.4 kompatibel resceiver og ikke ønsker å bytte riktig ennå. Jeg har en Denon 4308 og så pass fornøyd at jeg ikke vil bytte den riktig ennå.
    Panasonic BDT300-panasonic-8-jpg
    Mer bilder:
    Panasonic BDT300-panasonic-bd300-5-jpg
    Panasonic BDT300-panasonic-bd300-6-jpg
    Panasonic BDT300-panasonic-bd300-7-jpg
    Designmessig passer dette som man kan se til Panasonic sine egne 3D Tv'er. Så til gulroten. Jeg har sent inn skjema slik at jeg får min Avatar i 3D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si noe om hastigheten for oppstart. Den har riktignok en kjapp oppstart modus som jeg har slått av. Dette pga at det medfører en del mer driverkstøy, vistnok. Men føler overhodet ikke at det er problemet med denne spilleren. Den starter uansett nærmest umiddelbart og menyene er kjappe og responsvillige når man er i BD menyen. Der syns jeg den egentlig over går min gamle Sony 550 som jo var relativt kjapp i utgangspunktet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Enig at dette er en god spiller, eneste ankepunkt må være at den mangler subtitle-shift, hvilket gjør den mindre aktuell for anamorfiske oppsett...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke uenig der, det er vel den største mangelen, ellers får den stort sett gode anmeldelser hva gjelder bildekvalitet.

Men dette med to HDMI utganger er det for øyeblikket ikke mange som har, og det er meget rart ikke flere produsenter har kjørt hardt på dette.

Burde være intresangt for flere med nyinnkjøpte resceivere uten HDMI 1.4. Men det kan jo være at 3D ikke er intresangt nok ennå.

Vel jeg er i alle forspent for envær anledning nå

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat kjøpt denne spilleren og sitter og banner nå.. Har funnet ut at onkyo har problemer med hdmi handshake og denne avspilleren. Jeg får nemmelig ikke til lyd når jeg bruker hdmi sub utgangen med video-off funksjonen. Velger jeg og skru video on på hdmi sub så får jeg ikke 24p output.... Ser ingen gode løsninger på avsforum heller desverre. Er snakk om en txp-50vt20 og en onkyo tx-sr876.

**EDIT
    Nå ser jeg ut til å ha kommet litt lengre, jeg har vist lyd så lenge det ikke er snakk om HD kodeker. Så f.eks i menyen på Gamer så har jeg lyd, men i filmen ingenting. Satte i Quantum of solace nå, ikke noe lyd i trailerne. Starter filmen velger DTS HD Ma i setup på platen, så lyser DTS ikonet på forsterkeren. Så jeg får dts lyd når jeg egentlig skal ha dts HDMA lyd...
    Triste greier dette her, har ikke lyst til å koble opp med analoge kabler for å fikse dette

**EDIT2
    Prøvd å sette spilleren til å sende i PCM, ingen lykke med Gamer plata. Fortsatt null lyd

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart dette med Onkyo, for HDMI(SUB) Output mode må være på V.Off(Video Off). Ellers sender ikke spilleren ut HD lyd fra HDMI(SUB) utgangen. Ikke glem å gå inn på Sond fra hovedmeny og Digital Audio Output > og BD-Video Secondary Audio på off.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt den til off ja. Men det som er helt dust er jo at jeg har får HD lyd hvis jeg setter hdmi sub video on... men da får jeg ikke 24p video.
    Vurderer sterkt å bare koble til analogt akkurat nå.

En ting jeg ikke har gjort vel å merke; oppgradere firmware på forsterkeren.
    MEn da mister jeg vel timeshvis av arbeid i oppsettet, og det er jo ikke sikkert det funker engang :S

EDIT**
    Tenkte å koble opp analogt istad, og koblet opp alt. Men av en eller annen merkelig grunn fikk jeg ikke regulert volumet.
    Så jeg titta på koblingene mine og så jeg hadde vært litt rask med å sette signalkablene inn i forsterkern. Jeg hadde jo klart å sette dem i PRE-OUT. Bytta om og nå er det ingen lyd whatsoever. Har jeg klart og ødelegge de analoge kontaktene på spilleren ved å koble de til pre out på forsterkeren?
    Edit**
    Da funker analog multich igjen. Men er litt bittert at hdmi utgangen ikke gjør jobben sin

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men jeg fyrer løs likevel.

Jeg har Panasonic TX-P50VT20 og Onkyo TX-SR607. Hvis jeg kobler HDMI 1.4 utgangen fra en 3D Blu-ray spiller via Onkyo forsterkeren og inn på HDMI 1.4 inngangen på Panasonic TV'en, vil den miste HDMI 1.4 funksjonaliteten på sin vei gjennom Onkyo forsterkeren?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Sikkert et dumt spørsmål, men jeg fyrer løs likevel.

Jeg har Panasonic TX-P50VT20 og Onkyo TX-SR607. Hvis jeg kobler HDMI 1.4 utgangen fra en 3D Blu-ray spiller via Onkyo forsterkeren og inn på HDMI 1.4 inngangen på Panasonic TV'en, vil den miste HDMI 1.4 funksjonaliteten på sin vei gjennom Onkyo forsterkeren?
    Ja........miste. (full hd 3d) men (3d "light" Side-by-Side 3D er jeg ikke sikker på om spilleren kan sende ut + om du får det til å fungere hjemme hos deg men er vel ingen grunn så lenge det dreier seg om HDMI kabel som ikke koster mange kronene)

Er jo litt av vitsen med denne spilleren som har 2 HDMI ut (1 hdmi 1.3) + (1 HDMI 1.4) at du kopler 1.4 fra spilleren til tv + en 1.3 fra spilleren til reciver for lyd

Hadde du hatt nyere reciver hadde du klart deg med 1 HDMI

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ja........miste. (full hd 3d) men (3d "light" Side-by-Side 3D er jeg ikke sikker på om spilleren kan sende ut + om du får det til å fungere hjemme hos deg men er vel ingen grunn så lenge det dreier seg om HDMI kabel som ikke koster mange kronene)

Er jo litt av vitsen med denne spilleren som har 2 HDMI ut (1 hdmi 1.3) + (1 HDMI 1.4) at du kopler 1.4 fra spilleren til tv + en 1.3 fra spilleren til reciver for lyd

Hadde du hatt nyere reciver hadde du klart deg med 1 HDMI
    Takk for info.

Jeg ble litt skeptisk da jeg ser at Cognito har problemer med sin Onkyo TX-SR876 og denne Panasonic 3D spilleren. Vil du anta at Onkyo TX-SR608 vil være et bra alternativ hvis jeg bytter forsterker? Vil jeg da kunne få 3D bilde på TV og skikkelig lyd gjennom forsterker? Da vil jeg jo også ha flere 3D spillere å velge mellom.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har per nå intet problem, verken med lyd eller bilde. Men jeg har Denon receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •