Billeg blu-ray med støtte for mkv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billeg blu-ray med støtte for mkv

Hei. Er ute etter ein billeg blu-ray spelar (rundt 1000). Den må/bør helst ha dette:

- Støtte for avspilling av mkv filer frå ein HDD via USB
    - Støtte for eksterne subtitles (.srt) ved avspilling av mkv frå HDD
    - Støtte for NTFS formatterte HDD

Har sett på desse:
    Komplett.no - LG BD560 Blu-ray spiller
    Komplett.no - Samsung BD-C5300 Blu-ray spiller
    Komplett.no - Samsung BD-C5500 Blu-ray spiller
    Er det i det heile tatt forskjell på dei to siste?

Kva av disse bør eg gå for? Noken som veit om mine krav fungerar på noken av dei? Har dykk andre forslag?

Og eit spørsmål til: kva gir best kvalitet - tilkopling gjennom DVI med ein overgang frå hdmi eller gjennom komponent? Og stemmer det at ein DVI-D kabel passar i ein DVI-I inngang?

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg Bd390

Har selv LG BD390 LG BD390 Blu-ray med trådløst nettverk og 1GB minne og er veldig fornøyd med den. Nå etter siste oppdatering får jeg også til å streame .mkv-filer over 4gb, noe som ikke gikk før. Sjekker jevnlig om det er nye oppdateringer tilgjengelig enkelt via setup på spilleren, da den er koblet trådløst til husets nettverk.

.srt-filer som subtitle er ingen problem. Mine eksterne harddisker er NTFS-formatert og det er fra disse jeg streamer mitt mediemateriale.
    Spilleren koster i dag 1590,- og jeg mener den er verdt å sjekke ut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du seier ingenting om det å koble til harddisk gjennom USB, men sidan alt fungerer med streaming gjer det vel det over USB og? Skal vertfall sjekke den nærmare ut.

Men kva bør eg gå for når det gjelder tilkobling?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD390 er fjorårsmodellen, årets versjon av denne heter BD-570, mindre størrelse og bedre funksjonalitet. Billigere kanskje også?

Uansett, BD560 er den spilleren som gjør det best av de 3 du har satt opp - best formatstøtte og HDD-støtte.

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hehehe
    Du seier ingenting om det å koble til harddisk gjennom USB, men sidan alt fungerer med streaming gjer det vel det over USB og? Skal vertfall sjekke den nærmare ut.

Men kva bør eg gå for når det gjelder tilkobling?
    Jeg har ikke prøvd å koble til harddisk, men det er usb i front så det skal ikke være noe problem vil jeg tro. Men som det sies over, er BD390 fjorårest modell, men til din prisantydning tenkte jeg at den kanskje kunne være aktuell likevel..

Angående ditt spørsmål om tilkobling skal jeg ikke gi meg ut på hva som er best, for det har jeg ikke noe grunnlag for å mene eller kunnskap om. Selv bruker jeg hdmi fra spiller til receiver. Enkelt å greit!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sida mykje av grunnen til at eg kjøper ein blu-ray spelar er muligheten for avspilling gjennom usb. Vil det då vere mykje betre om eg kjøper ein slik: Komplett.no - WD TVâ„¢ Live Media Player ?

Viss ein ser på blu-ray spelaren som ein medieavspelar er det stor forskjell då?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •