CD-spilleren starter et stykke inn i første spor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-spilleren starter et stykke inn i første spor.

Vanskelig å lage en beskrivende tittel, men jeg gjorde så godt jeg kunne.

- Det er altså sånn at CD-spilleren min, når jeg trykker Play, starter å spille kanskje et halvt sekund inn i første låt. Dersom jeg da trykker på Skip tilbake, starter den derimot helt fra starten av låta.

Jeg trodde kanskje det skyldtes at receiveren min 'strupte' inngangssignalet til det var 'høyt nok', men det samme problemet er der med en ny forforsterker, så det må være spilleren.

Så tenkte jeg at jeg kunne prøve å brenne en plate, og sette en tre sekunders (for å 'ta i litt') pause før første låt, men merkelig nok starter spilleren da allikevel første låt ca. et halvt sekund inn. Akkurat som den hopper til der den finner et høyt nok signal.

Så det jeg lurer på er om andre har vært borti noe lignende, og om det går an å justere laseren for eksempel, slik at den starter litt før?
    Med mindre det skyldes at spilleren selv struper signalet til det blir høyt nok da?

Det virker dog som at dersom jeg trykker direkte på spor '2' f.eks. (altså at jeg starter spilleren på det sporet), så starter den korrekt (den starter da spor 2 helt fra begynnelsen, mener jeg).

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du optisk ut?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - jeg har vært borti lignende ved digital tilkobling før mener jeg, men denne spilleren er koblet til med analoge kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med min Cambridge DVD89. Jeg bruker den kun til DVD nå. Et av tre Cambridge Audio-produkt jeg har hatt. Slett ikke fornøyd med noen av de. Vet ikke om din også er CA?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, min er en Kina-sak som er bygd som en tanks, så sånn sett tenkte jeg den kunne være et bra drev med en god DAC etterhvert, men dette 'problemet' setter jo en demper for dét. Med mindre problemet blir borte når man kobler til digitalt, da. Husker ikke helt om jeg har prøvd det noengang. Men det er vel usannsynlig at det skulle hjelpe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •