Hjelp til ny BD spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny BD spiller.

Som tråden sier: Hjelp til å finne riktig BD spiller.
    Skal oppgradere fra en "gammel" pioneer BDP Lx71.

Krav til ny spiller:
    Problemfri og ha god kvalitiet (ikke støy fra drivverk, spiller filmer uten problem osv)
    3D spiller.
    Må kunne tilkobles trådløst nett for oppgradering av firmware og bruk av youtube osv
    Skal kun brukes for Bluray. Ikke dvd.

Sony, samsung, philips?

Råd mottas med takk.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har endel muligheter på LX71 som ikke er vanlig på alle spillere så må jeg spørre om det er noe du greit dropper eller neste spiller bør ha
    multichannel analogt ?
    source direct ?

Så til ny spiller
    Siden du ønsker 3D har du reciver som er HDMI 1.4 ? , eller har du eldre HDMI reciver å trenger spiller med 2 HDMI ut (en 1.4 til tv og en 1.3 til reciver)
    eller er analogt tenkt som lyd til en eldre reciver som ikke har HDMI eller HDMI 1.4.
    Skal den nye spilleren brukes på prosjector eller noe slik at det er ønskelig med flytting av txt på film

Eller kanskje du ikke har reciver

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye BD spilleren trenger ingen fancy ting slik som pioneeren har.
    Jeg har også en pio DVD spiller som tar seg av alt annet enn BD. Den står for både DVD, cd, sacd og Dvdaudio avspilling på anlegget.
    Så den nye BD spilleren trenger kun en HDMI utgang.

Men det bør være en god BD spiller med tanke på bilde og lyd, da med muligheten for å øverføre lyden som bitstream til reciever.
    Pioneeren er idag flyttet til dagligstuen for bruk mot tven der, så i kinoen benyttes i øyeblikket ps3 som BDspiller.
    Og jeg kan hvertfall se forskjell på den og pioneeren, selv om forskjellen er marginal. Pioneeren gav et litt skarpere bilde med dypere farger, spesielt i mørke områder. Det ble derfor litt lettere å skille ting i mørkere områder og å se detaljer der. Samt at bildet ble litt skarpere med pioneer spilleren. Tipper det har mest å gjøre med at det er lettere å oppfatte støy i bildet med ps3, da den ikke ha noen støyreduskjon.
    Uansett vil jeg som sagt ha en spiller som avgir et godt bilde.

Når det gjelder utstyr er en reciever med hdmi 1.4 like rundt hjørnet. Yamaha 3067. Så trenger bare en hdmi ut på BD spilleren.

FLytting av undertekst hadde vært greit, da jeg også planlegger en PJ etterhvert. Men det er absolutt ikke noe must.

Tv er foreløbig ikke 3D klar. Har bare en pioneer KRP500.
    Men er ikke umulig at enten PJ blir 3D eller at tven blir byttet ut til en 3d etterhvert.

Men trenger uansett en ny DBspiller, og vil at den skal ha muligheten for å spille av 3D når resten av annlegget kommer med den muligheten.
    Og i tillegg er det viktigste for meg at den kan kobles opp mot trådløst nett for å oppdateres kjapt, kunne se litt på youtube osv. Samt at den har godt bilde og og normale muligheter for lyddekoding og overføring av disse over bitstream.

Det er også fint hvis prisen ikke overstiger 3000kr, men betaler heller litt ekstra for en god spiller.

Hadde pioneer hatt en spiller som tilfredstilte mine krav hadde jeg kjøpt den, men det har de ikke.
    Derfor vil jeg gjerne ha en spiller som det er minst mulig tull med, og som presterer godt.

Lurer derfor på hva som vil være det beste kjøp av Sony, panasonic, LG, Philips psv..?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer kommer snart med spillere som passer dine kriterier
    BDP LX54 og BDP 430 men prisen vet jeg ingen ting om.

Hvem som er best til ren bd , hdmi overført lyd/bilde av Sony , LG , Samsung , Panasonic , Phillips (som alle har 3D spillere fra 3000,- og nedover ?

Jeg har merket endel 3D spillere her så kan du jo lese om de på nettet
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1372448

(eller da kommende Pioneer der BDP 430 kanskje kommer på 3000,- eller lavere)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil egentlig ha ny spiller med en gang, men er kanskje verdt å vente på pio spillerene da :-D
    Ser jo at begge pio spillerene frister.

Utenom dem er det nok sony sin 570 spiller som møter mine krav og i tilegg er rask og brukervennlig. Men er litt usikker på bildet på den iforhold til pioneer og om sony sin blir noe særlig bedre enn ps3.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Vil egentlig ha ny spiller med en gang, men er kanskje verdt å vente på pio spillerene da :-D
    Tester behøver ikke være helt korrekte men ok å lese
    Test av Blu-ray spillere med 3D*|* TV 2 hjelper deg

Er phillipsen bra tror jeg den kan flytte tekst men du må sjekke om spillerene oppfyller dine tanker om youtube , om stream fra pc er en tanke og formater , FAT eller NTFS osv
    Fleste spillere i dag har wifi men tror du må sjekke om du må kjøpe dongle eller om de er ferdig levert for trådløst bruk

Prisjakt
    Blu-ray-spillere - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler
    kan fungere (utvide søkekriterie/Flere søkekriterier ) for enkelt å få listet opp spillere som vil ha funksjoner du ønsker
    (ut fra valg til ytelse/fuksjon du ønsker av en spiler)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!

Både sony og philips er nok ganske akutelle.
    Også pioneer er aktuell hvis de dukker opp i butikkene snart..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står jeg igjen med noen valg og noen spørsmål..

Samsung sin BDC 6900.
    Philips sin 9600.
    Sony BDP s570
    Pioneer BDP 430.

Vil ha en god 3d spiller som er rask, brukervennlig og uten problem.
    Den trenger også trådløs tilkobling mot nett og youtube osv.

Regner med at alle disse har youtube. Noe usikker på philips og pioneer dog.. Noen som vet?

Noen andre ting som taler for eller imot noen av disse spillerene?

Vet at både sony og samsung sine spillere har rask oppstart. Det er absolutt en fordel. Hvordan er det med philips?

Er det noen av disse spillerene som kan videreføre nettforbindelsen til reciever, slik at jeg kan koble meg til nettradio med receiver?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •