Philips BDP 7300: trøbbel med oppgradering av firmware

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips BDP 7300: trøbbel med oppgradering av firmware

Hei.
    Som tittelen sier har jeg litt problemer med spilleren min. Tingen er at jeg ikke får spilt av filmen "La Haine" med "ordentlig" lyd. Lyden blir jæskla høy og høres ut som den kommer fra en sprengt blikkboks.
    Derfor har jeg gått inn på philips sine sider for å finne en oppgradering av software og fant der en firmware-oppgradering som var anbefalt for folk som hadde problemer med å spille av "terminator: salvation day". Forresten den eneste softwareoppdateringa de har der inne...
    Denne oppgraderinga har jeg lasta ned på en usb-pinne og satt i blu-ray spilleren, men den blir ikke funnet. "ingen gyldig oppgraderingsfil er funnet. Sett inn riktig fil..." er beskjeden jeg får.
    Nå har jeg prøvd både å pakke ut zip-fila som jeg lasta ned og å ikke pakke den ut, samt lasta den ned flere ganger i tilfelle noe kan ha gått galt under nedlastning, men får samme beskjed hver gang. Noen som har vært borti dette og har tips til hva jeg bør prøve?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny firmware vil altid inneholde tidligere oppdateringer så innstalerer man ny firmware er alt oppdatert fra tidligere utgaver (om det har vært noen)
    Derfor postes ikke x antall ulike firmware nedlastninger om det har vært flere..........den nyeste er alt man trenger

Hvordan oppdatere med USB står på Phillips sine sider
    BDP7300/12 Philips Blu-ray Disc player BDP7300 - Philips Support

Slik jeg forstår skal du pakke opp zip fil ja (enten med winzip , winrar eller andre software som går)

utpakket får man en mappe som heter UPG
    (UPG inneholder 2 BIN filer)

UPG mappen er den du skal flytte eller lage en kopi av til din USB
    (2.Copy the extracted “UPG” folder with the software files in the root directory USB flash drive)
    (du kan pakke opp zip og velge utpakket UPG skal lagres på USB minne eller selvsagt pakke ut zip og lagre UPG mappen på pc for så flytte/kopiere UPG mappen til USB)

så skal du

STEP2 - Upgrading the firmware

1.Power up the BD player and insert the USB flash drive.
    2.At home menu, select [Settings]>[ Advanced Setup]>[ Software Download]>[USB] and press <OK> on the remote control.
    3.The BD player will search for the upgrade files. Once the files have been recognized the player will show a confirmation screen requesting to start the upgrade.
    4.To proceed with the upgrade, select “Start” and press <OK> on the remote control. You can cancel the upgrade at this point by selecting “Cancel” button displayed on TV and press <OK> on the remote control.
    5.Follow the on-screen instruction to proceed with firmware upgrade.
    6.During the upgrading process, the screen with display the progress of the firmware upgrade.
    7.When the upgrading is completed, the screen will display confirmation of the completion.
    8.The BD Player will automatically power off after 5 seconds. Please restart the set. At this point, the set is ready with the new firmware loaded.

Problem med utpakking av zip -------->se neste post

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ om du ikke får pakket opp zip
    (en av mange måter)

Jeg har pakket opp zip for deg så du må bare laste dem ned utpakket å legge dem i en tom mappe (UPG)

Lag en mappe på din pc som heter UPG

Last ned disse to BIN filene å lagre legg i UPG mappen eller andre steder på pc for så flytte dem til UPG mappen
    (to ulike nedlastninger så du må laste ned begge)

http://www.filedropper.com/bdp730012-fus-1026100

http://www.filedropper.com/bdp730012-fwf-1026100

velg download this file (i det grå feltet)
    så får du beskjed om ......Please enter the characters you see below:
    så skriver du det inn under å trykker download
    ((lagre i UPG mappe eller på pc og flytte til UPG mappe...valgfritt)

Flytt så eller kopier UPG mappen fra din pc (harddisk) over til USB

Nevner om du lurer , trenger navnene så heter BIN filene

BDP730012-FUS-1026100.bin
    og
    BDP730012-FWF-1026100.bin
    (som da er de to som skal plasseres inni UPG mappen og legges på din USB

Så følger du oppdaterings veiviser postet ...STEP2 - Upgrading the firmware------>osv
    __________________________________________________ ______________________________
    Om "La Haine" vil bedres av firmware ? vet ikke jeg
    Fortsatt problemer med
    "ordentlig" lyd. Lyden blir jæskla høy og høres ut som den kommer fra en sprengt blikkboks.
    Er jo en mulighet å gå gjennom lydinnstillinger BD spiller / øvrig utstyr for å finne ut om noe kan være satt feil som gjør slik lyd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fyldig og god hjelp!

Fikk lasta inn oppgraderinga nå, men det hjelper ingenting på lyden.

Lyd-formatet som spilles av Blu-ray discen er Fransk DTS-HD MA 5.1 og jeg får ikke gjort noen andre audio-valg på denne plata. Via recieveren har jeg kobla opp et 2.1 system så det ligger sikkert en feil her en plass, men hva fatter jeg ikke.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bleikfeit

Lyd-formatet som spilles av Blu-ray discen er Fransk DTS-HD MA 5.1 og jeg får ikke gjort noen andre audio-valg på denne plata. Via recieveren har jeg kobla opp et 2.1 system så det ligger sikkert en feil her en plass, men hva fatter jeg ikke.
    Nå vet jeg ikke hvem ugave av filmen du har da det er ulike med ulik type lyd

La Haine, Hatet, Blu-ray, film

La Haine Blu-ray

Bør da være flere en ett lydspor å velge mellom på en film ?

Sånn skjelden gang hender det også at de som har jobbet og lagt ut lyd til filmen har gjort dårlig jobb så det blir noe feil ved avspilling også men det får man jo sjekket på nettet om andre har opplevd samme lydproblem md filmen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgaven jeg har skal ha "french dts-hd master 5.1, german dts-hd high resolutions 5.1, spanish, stereo lt/rt dts", men discen er låst på french dts-hd master 5.1. Kommer opp bare et stoppsignal når jeg forsøker å skifte på audioen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bleikfeit
    Utgaven jeg har skal ha "french dts-hd master 5.1, german dts-hd high resolutions 5.1, spanish, stereo lt/rt dts", men discen er låst på french dts-hd master 5.1. Kommer opp bare et stoppsignal når jeg forsøker å skifte på audioen.
    Har egentlig ingen anelse men vil tro det er noe med platen men kan selvsagt ha noe med hvordan de har encodet dts hd ma sporet som ikke er helt forenlig med decoderen i bd spilleren eller lignende
    (slik at filmen kan fungere fint i mange bd spillere men ikke din phillips)
    er jo dette firmware ofte er ment for å rette opp men er kanskje ikke laget noen til spilleren din siden oppdateringen ikke bedret noe.

Du har to valg for å endre lyd
    1 ved meny til filmen som vises på skjerm
    (får du endret lyd i meny som vil fungere da hovedfilmen starter)

2 endre lyd ved bruk av audio knapp fjernkontroll spiller når hovedfilmen er startet
    (får du endret lyd etter hovefilm er startet med audio knapp)

Klage til Phillips er en mulighet for å fremskynde firmware men ingen garanti
    Legge ved strekkodene (EAN/UPC) til filmen
    Strekkode - Wikipedia
    + opplysninger om din spiller

Lydinnstillinger spiller
    Er du usikker kan jeg se over manual men må vite om hvordan du har koplet dette videre (hdmi , optisk/coax , analogt) til reciver/forsterker å type
    Skal ikke være vanskelig da du med 2.1 tar ut en downmix fra bd spiller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •