Stereo fra Panasonic BD85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo fra Panasonic BD85

Hei !

Lurer på hva framgangsmåten er for å koble denne til min gamle NAD C 340 stereo forsterker ? Som bare har analog inn.

Bruker jeg 2 av de 7.1 analogene utgangene og kobler til stereoen, og i menyen på BD spilleren "sier" at det skal gå stereo analogt ut ?

Etter det jeg forstår har ikke bd85 egne analoge stereo utganger ?

Annet alternativ er å sende lyden via HDMI til TV, og fra TV til stereo med analog. Da skjer det vel en "dekoding" med påfølgende forringelse av lyden ?

Ut av spørsmålet ser dere kompetansenivået, så "be gentle" :-D

På forhånd takk.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daghoi
    Hei !

Bruker jeg 2 av de 7.1 analogene utgangene og kobler til stereoen, og i menyen på BD spilleren "sier" at det skal gå stereo analogt ut ?

Etter det jeg forstår har ikke bd85 egne analoge stereo utganger ?
    .
    Alle DVD/BD spillere har analog tokanals utganger for sterero, så også denne spilleren;

Panasonic DMP-BD85 Blu-ray Player review - page 2 - Home Cinema reviews - TrustedReviews

Til venstre for USB, så står det 2ch/surr back. Da må du vel, slik du er inne på, stille inn i menyen slik at det går stereo analog ut - og koble til disse utgangene.

Du har vel et poeng i at den ikke har "egne" utganger, men deler dem med surround back. Men hvis du ikke kjører 7.1 analog ut, så er det jo ikke noe problem.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Alle DVD/BD spillere har analog tokanals utganger for sterero, så også denne spilleren;

Panasonic DMP-BD85 Blu-ray Player review - page 2 - Home Cinema reviews - TrustedReviews

Til venstre for USB, så står det 2ch/surr back. Da må du vel, slik du er inne på, stille inn i menyen slik at det går stereo analog ut - og koble til disse utgangene.

Du har vel et poeng i at den ikke har "egne" utganger, men deler dem med surround back. Men hvis du ikke kjører 7.1 analog ut, så er det jo ikke noe problem.

Takk for svar og oppklaringen. Fint å få ryddet tvilen av veien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •