BluRay spiller til Samsung C7705 - anbefaling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BluRay spiller til Samsung C7705 - anbefaling?

Hei,
    har en Samsung 50" C7705 tv med 3D funksjonalitet.
    Tenkte derfor å skaffe meg en Blu Ray 3D spiller men har null erfaringer med slike spillere.
    Noen som har en god spiller å anbefale? Tenkte å bruke ca kr 1.500,-

Noen gode råd?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støtter 3D, innefor budsjett, og matcher TVen din godt! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset.
    Skal sjekke litt mere, er vel mest kompatibel sikkert siden begge er fra Samsung.
    Dette kan jo bli bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Blu-ray spiller som har Analog 7.1-utgang, vil det si at jeg kan koble min
    6 - 7 år gamle NAD352 forsterker som bare har analoge utganger slik at jeg kan få lyd? eller vil jeg uansett trenge en D/A kovertor?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    En Blu-ray spiller som har Analog 7.1-utgang, vil det si at jeg kan koble min
    6 - 7 år gamle NAD352 forsterker som bare har analoge utganger slik at jeg kan få lyd? eller vil jeg uansett trenge en D/A kovertor?
    NAD352 er stereo ?
    Da trenger du ikke analog 7.1 utgang på spiller men bare stereo

7.1 analog utgang er multichannel analog og surround lyd for de med surround høytaleroppsett og ønsker lyden motatt analogt til reciver.
    (digitalt er mest vanlig men enkelte har hamle recivere å bruker derfor analogt)

En spiller som har analoge utganger har da DAC også så de får gjort den digitale lyden om til analogt

les om de ulike tilkoplinger å lyd man får
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest
    med stereo får du ingen surround men surround blir downmixet til stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    NAD352 er stereo ?
    Da trenger du ikke analog 7.1 utgang på spiller men bare stereo

7.1 analog utgang er multichannel analog og surround lyd for de med surround høytaleroppsett og ønsker lyden motatt analogt til reciver.
    (digitalt er mest vanlig men enkelte har hamle recivere å bruker derfor analogt)

En spiller som har analoge utganger har da DAC også så de får gjort den digitale lyden om til analogt

les om de ulike tilkoplinger å lyd man får
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest
    med stereo får du ingen surround men surround blir downmixet til stereo
    Jeg pleide å koblet NAD352 forsterkeren til min gamle tv, et monster av en tv.
    Er det verdt (lydmessig) å skaffe seg en D/A konvertor, eller er det bedre å kjøpe en surround forsterker, (Onkyo TX-SR608) har et sett med Dali 104 gulvhøytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Gefen D/A konverter i dag.
    Koblet rød + hvit kabel i boksen, valgte optisk som digital kilde og plugget optisk kabel til TV. Null lyd. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Har ikke coax, som var andre valget.
    Har valgt å spille eksterne høytalere fra tv'ns meny.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Kjøpte en Gefen D/A konverter i dag.
    Koblet rød + hvit kabel i boksen, valgte optisk som digital kilde og plugget optisk kabel til TV. Null lyd. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Har ikke coax, som var andre valget.
    Har valgt å spille eksterne høytalere fra tv'ns meny.

Vet ikke hva du driver med ?
    Har du kjøpt deg bd spiller eller hva er det du forsøker å få lyd fra

Hva skal du med d/a converter

For det første ...skal du ha lyd fra bd spiller til tv så sender du vel lyden over HDMI sammen med bilde .......som er helt vanlig å tv digital til analog converterer lyden

Du har en NAD stereo forsterker sktiver du som du brukte å kople til tv
    Den bør du selvsagt kople ut fra BD spiller til forsterker
    (rca phono stereo fra left +right stereo ut bd spiller)

Har ikke lest manual til din tv men vil anta optisk/coax på tv er for UT signaler å ikke inn.
    Det vil si at har tv en kabeltv/satelitt/bakkesendt tuner er optisk/coax ment for å sende stereo digitalt ut eller ekte surround til de kanaler som har det.

Onkyi reciver eller andre ?
    Valget er ditt om du ønsker stereo lyd som du har i dag eller om du ønsker ekte surround og opplevelsesrik filmlyd
    (men har du bare tenkt til å ha to høytalere å ikke feks 5.1 er reciver helt borkastet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du driver med ?
    Har du kjøpt deg bd spiller eller hva er det du forsøker å få lyd fra

Hva skal du med d/a converter

For det første ...skal du ha lyd fra bd spiller til tv så sender du vel lyden over HDMI sammen med bilde .......som er helt vanlig å tv digital til analog converterer lyden

Du har en NAD stereo forsterker sktiver du som du brukte å kople til tv
    Den bør du selvsagt kople ut fra BD spiller til forsterker
    (rca phono stereo fra left +right stereo ut bd spiller)

Har ikke lest manual til din tv men vil anta optisk/coax på tv er for UT signaler å ikke inn.
    Det vil si at har tv en kabeltv/satelitt/bakkesendt tuner er optisk/coax ment for å sende stereo digitalt ut eller ekte surround til de kanaler som har det.

Onkyi reciver eller andre ?
    Valget er ditt om du ønsker stereo lyd som du har i dag eller om du ønsker ekte surround og opplevelsesrik filmlyd
    (men har du bare tenkt til å ha to høytalere å ikke feks 5.1 er reciver helt borkastet)
    Hei hygen, takk for svaret ditt.
    Skal forsøke å forklare litt

Planen er å skaffe en Blu-ray spiller som heter Samsung BDC5900XEE.
    NAD stereo forsterkeren har ikke noen HDMI port og etter som jeg forstod det sender den kun ut analoge signaler, derfor forsøkte jeg med en D/A konverter.
    NAD'en har ikke noe som heter Phono, kan jeg bruke AUX eventuelt noe annet? AUX brukte jeg på gamle tv'n.

Drømmen er jo surround lyd (derfor Onkyo forsterkeren ble nevnt) men har litt stramt budsjett for tiden og må nøye meg med det "nest beste" til økonomien tillater det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En RCA phono (stereo) mellom analog utgang bd spiller til analog inngang forsterker er det du egentlig trenger
    (ikke vanskligere enn det)

BD C5900

til

NAD 352

Vil tro du kan velge disc , cd , aux (den du ønsker av de)

Det du oppnår med kopling (vist over) er at den digitale lyden converteres til analogt i spiller ...blir overført analogt (rca stereo phono) til forsterker...som forsterker den innkommende analoge lyden ut til høytalerutganger.

Slik du får det med Gefen D/A konverter ...optisk ut spiller (digitalt) der gefen converterer signalet om til analogt.........blir overført analogt (rca stereo phono) til forsterker...som forsterker den innkommende analoge lyden ut til høytalerutganger.

Forskjell ?
    er om hvem som digitalconverterer lyden best av bd spiller eller Gefen men tror ikke det er så mye forskjell.
    Nå har du jo kjøpt den (gefen) så du kan velge

Lydmessig om lyden tas ut analogt eller digitalt fra bd spiller vil det sansynligvis vøre samme lyd (altså en downmix til stereo) ved avspilling av dvd/bd som har surroundlyd.

Lyd er lyd å har man stramt budsjett så får man satse på at det blir romsligere med tiden så man kan satse på surround
    (om ikke andre ting prioriteres for det er da langt fra alle som ser film ofte å gidder å legge i endel penger bare for 1 1/2 til 2 timer film lyd en skjelden gang)

Hva mener du med NAD sender ikke ut analogt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En RCA phono (stereo) mellom analog utgang bd spiller til analog inngang forsterker er det du egentlig trenger
    (ikke vanskligere enn det)

BD C5900

til

NAD 352

Vil tro du kan velge disc , cd , aux (den du ønsker av de)

Det du oppnår med kopling (vist over) er at den digitale lyden converteres til analogt i spiller ...blir overført analogt (rca stereo phono) til forsterker...som forsterker den innkommende analoge lyden ut til høytalerutganger.

Slik du får det med Gefen D/A konverter ...optisk ut spiller (digitalt) der gefen converterer signalet om til analogt.........blir overført analogt (rca stereo phono) til forsterker...som forsterker den innkommende analoge lyden ut til høytalerutganger.

Forskjell ?
    er om hvem som digitalconverterer lyden best av bd spiller eller Gefen men tror ikke det er så mye forskjell.
    Nå har du jo kjøpt den (gefen) så du kan velge

Lydmessig om lyden tas ut analogt eller digitalt fra bd spiller vil det sansynligvis vøre samme lyd (altså en downmix til stereo) ved avspilling av dvd/bd som har surroundlyd.

Lyd er lyd å har man stramt budsjett så får man satse på at det blir romsligere med tiden så man kan satse på surround
    (om ikke andre ting prioriteres for det er da langt fra alle som ser film ofte å gidder å legge i endel penger bare for 1 1/2 til 2 timer film lyd en skjelden gang)

Hva mener du med NAD sender ikke ut analogt

Hei igjen hygen

Takker for en kjempe god forklaring. Nå har jeg fått troa på at dette skal løse seg.

Jeg mener at NADen sender ut kun analogt, var ikke mye mere enn det.
    Grunnen til at jeg nevnte d/a konverteren var det at denne ble foreslått tidligere. En d/a konv. er ukjent for meg og den skal leveres tilbake i dag.

Satser på surround litt senere. Ser MYE film så dette er viktig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette funket og resultatet ble igunn MYYE bedre enn lyden som var fra kun tvn
    Ble Samsung BD-C6800

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •