Thrust VGA til Video. Noe a satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thrust VGA til Video. Noe a satse på?

Jeg har et GeForce kort og er ikke helt fornøyd med TV utgangen på kortet mitt. Derfor har jeg tenkt å kjøpe en "Trust TeleViewer VGA til Video". Denne boksen gjør om VGA signal til komposit, s-video eller RBG (scart)

Link til komplett
    Thrust hjemmeside (Trust TeleViewer VGA til Video 1610 RC) Søk på televiewer for å finne spesifikasjonene over "Trust TeleViewer VGA til Video"

Vil en slik boks lage et perfekt videosignal?
    Er det noen billigere alternativer som vil gi like bra kvalitet (utenom å lage den selv)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du benytter VGA til SCART (RGB) burde dette jo gi et brukbart resultat uten at jeg har prøvd det thrust-produktet. Jeg vet ikke hvor godt tv-bilde du er ute etter, men husk at et tv-apparat har vesentlig færre linjer enn en dataskjerm og et databilde vil uansett se litt kornete og uskarpt ut på en tv-skjerm.

En VGA til SCART (RBG) kontakt kan du med litt tålmodighet og teknisk sans faktisk lage selv. I tillegg til kabelen må du bruke programmet Powerstrip for å sette VGA utgangen på PCen til å sende et interlaced signal, i tillegg må du passe på at du aldri aldri aldri skrur på TVen før PCen er helt ferdig med å laste windows, da du kan skade TVen. Synes i grunn dette blir litt kronglete selv men om du vil prøve er det bare å søke litt på forumet her, så finner du flere "bruksanvisninger" på dette.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd produktet du har linket til, men sendte det tilbake. Bildet som ble levert var mye dårligere en S-video ut fra Radeon 7500 kortet i maskinen min. Absolutt ikke noe å anbefale.

Når det gjelder å bygge VGA til Scart kabel for tilkobling til tv sammen med Powerstrip har jeg begynt å tro at dette er en vandrehistorie. Har prøvd dette selv, og har laget to ulike kabler og prøvd mye rart uten å få det til. Har heller ikke funnet noen andre som har kunne fortelle at de har gjort dette og fått det til å virke. Alle har hørt om eller lest om noen som har gjort det, men har ingen egen erfaring.

Men, om du velger å prøve og får det til så vær så snill å fortell hvordan du løste det. Jeg leter etter en fornuftig priset løsning for å få best mulig bilde fra PVR-boksen til tv.

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Men, om du velger å prøve og får det til så vær så snill å fortell hvordan du løste det. Jeg leter etter en fornuftig priset løsning for å få best mulig bilde fra PVR-boksen til tv.
    En fornuftige priset løsningen må vel være å benytte s-video utgangen på skjermkortet koblet til en god tv med en s-video kabel av bra kvalitet. I de fleste tilfeller er ikke hoppet opp til RGB såå stort.

Hva VGA til SCART (RGB) angår så har ikke prøvd dette selv, men rent teknologisk skulle det ikke være noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forøvrig en fin guide til å få VGA til SCART (RGB) over Radeon kort til å fungere her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kurere overscan:
    http://www.inmatrix.com/articles/overscan1.shtml

Det er lite å hente på konvertere et VGA signal til vanlig TV. Jeg bruker kun Xbox mot tv, video som xbox ikke kan dra viser man normalt ikke på tv uansett, men på mer høyoppløslige skjermer.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    En fornuftige priset løsningen må vel være å benytte s-video utgangen på skjermkortet koblet til en god tv med en s-video kabel av bra kvalitet. I de fleste tilfeller er ikke hoppet opp til RGB såå stort.
    Det er akkurat det jeg gjør i dag, men ikke kom her å si at du ikke er en av de som leter etter nye muligheter til å forbedre de løsninger du allerede har? Jeg klarer i alle fall ikke å si meg fornøyd med det jeg har, er alltid på leting etter forbedringer (store eller små), men det er selvfølgelig økonomiske begrensninger til min søken :?

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    En forøvrig en fin guide til å få VGA til SCART (RGB) over Radeon kort til å fungere her.
    Dette er en av de beskrivelsene jeg har forsøkt å bygge etter, men med manglende resultat. Brukte et Radeon 7500 kort på min gamle tv som har Scart med RGB.

Jeg er fortsatt på leting etter noen som faktisk har gjort dette selv, og har fått det til å virke. Noen som tar utfordringen :wink:

Gøran

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •