Amerikansk bluray spiller/ sonefri bluray spiller - Tips ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amerikansk bluray spiller/ sonefri bluray spiller - Tips ?

Har lyst på en bluray spiller som hovedsaklig kan spille av Region 1 DVD og Sone A Bluray, men å ha den helt sonefri er selvfølgelig et stort +.

Gjør meg ingenting å kjøpe fra utlandet, så lenge det går smurt og ikke krever mange kalorier.

Prismessig vil jeg ligge på normalen. Hadde vært fint med noen tips fra (ink moms/toll/frakt) 1000kr - 3000kr

Edit: Ser at sonefrie bluray spillere var dyre, så får vel holde meg til en amerikansk som kjører bare region 1 og sone A. hvilken bluray spiller burde jeg gå for ?

Krav: Kjekt om den er nogenlunde rask, og et bedre bilde enn ps3 er ikke å forakte ellers ikke noen andre krav tenker jeg.

Hvordan er det forøvrig med strømkontakten.. er det bare å kjøpe en norsk strømkontakt itllegg ved siden av ?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er mange som har kjøpt amerikanske Sony spillere. Sjekk om du finner noe på ebay
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Har lyst på en bluray spiller som hovedsaklig kan spille av Region 1 DVD og Sone A Bluray, men å ha den helt sonefri er selvfølgelig et stort +.

Noen annbefalinger ? gjør meg ingenting å kjøpe fra utlandet, så lenge det går smurt og ikke krever mange kalorier.

Prismessig vil jeg ligge på normalen. Hadde vært fint med noen tips fra (ink moms/toll/frakt) 1000kr - 3000kr

Vurdert en amerikansk Ps3, men trur jeg heller vil ha en dedikert bluray avspiller.

Hva tenker dere ?

Takker for all tips og råd på forhånd

OPPO er tingen, men kanskje litt dyr...finnes flere firmaer i UK og Holland som selger f .eks Panasonic spillere de selv har modifisert.....bare å søke :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SONY BDP-S370 Multi Region Code Free DVD Blu Ray Player - eBay (item 280580274021 end time Nov-24-10 08:26:30 PST)

Billigste man får tak i av de gode sonefrie spillerne ? blir vel ca 400 dollar ink frakt + moms og toll. snakker da rundt 3 lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet denne butikken selger sonefrie DVDIRECT - Home
    Men som flere andre her sier så er ebay tingen for en sone A spiller.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillere i USA koster vel ca halvparten av hva man må betale i Norge
    (men de fleste må man også kjøpe 110-220 volt converter til)
    + frakt + moms

Regionfrie spillere kan man knapt få kjøpt i Norge å der de selges koster de mye (å det er ikke billigspillerene som er modifisert så er man ute etter de kan man glemme Norge

Alternativ er å kjøpe spiller (Norge eller USA eller andre land) å så kjøpe Mod kit å selv modifisere spilleren til regionfri på både BD og DVD
    Stegen Electronics - Multiregion and Region free Blu-ray Players

Hva jeg ville gjort ?
    Spart noen kroner til å kjøpt feks en Cambridge Azur 650BD
    CAMBRIDGE 650BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    +
    Mode kit fra Danmark
    bluraychip.dk - Cambridge Audio 650BD multiregion DIY kit
    (man behøver ikke lodde for å modifisere denne spilleren , trenger heller ikke kompetanse , utstyr ellers for å få det til)
    http://www.bluraychip.dk/attachment.php?id_attachment=6

Hvorfor er å slippe senere bruktsalg ved å kjøpe 110v USA spiller som etter min mening har minimal bruktverdi .

Med feks Cambridge har man spiller til det meste , bra kvalitet , ser bruktverdi på en slik modifisert spiller som ok

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...l-soldier.html

Ja man kan også kjøpe ferdig modifiserte spillere
    Ja man kan jo kjøpe ren region 1(A) for USA plater og egen spiller til Europa region
    Ja man kan kjøpe spiller i Norge (eller den man allerede har fra før) å sende til firmaer som modifiserer de til region free

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et utfyllende og godt svar

Den løsningen med cambridge og chippen er meget fristende.

Får vurdere de neste dagene hva jeg skal gjøre. Har pengene til cambridge løsningen iallefall

1-2 spørsmål i den forbindelsen. De ledningene som kobler chippen sammen med resten av systemet, det følger med i pakka ? Er rett og slett bare plug and play ?

Annet spørsmål.
    Hvis man kjøper en ren Sone A/region 1 bluray spiller fra ebay, da vil det bare være å kjøpe en 220v - 110v konverter ?

Hvor mange Watt må den isåfall være på ?

edit:

Er cambridgen regionsfri når det gjelder dvd ? leste noe angående at man kunne slå inn en kode på fjernkontrollen, så ville den bli det.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky

1-2 spørsmål i den forbindelsen. De ledningene som kobler chippen sammen med resten av systemet, det følger med i pakka ? Er rett og slett bare plug and play ?
    Les hvordan .....ja instalasjonsveiviseren omtaler kabler eksatra som ...de som følger med kit
    http://www.bluraychip.dk/attachment.php?id_attachment=6

Annet spørsmål.
    Hvis man kjøper en ren Sone A/region 1 bluray spiller fra ebay, da vil det bare være å kjøpe en 220v - 110v konverter ?
    Ja....men sjekk info ut fra hvem modell du kjøper (spiller) da enkelte spillere ikke trenger ekstern converter men har bare en bryter for 110/220 valg

Hvor mange Watt må den isåfall være på ?
    Tror de fleste spillere vil ligge på max 40-60 watt men sjekk manual eller noe til spiller man ser som aktuell så får du eksakt max watt pr spiller

Er cambridgen regionsfri når det gjelder dvd ? leste noe angående at man kunne slå inn en kode på fjernkontrollen, så ville den bli det.
    Er ikke sikker men veldig mange spillere du kan kjøpe her i Norge kan gjøres redion free enten ved kode (mest vanlig) eller ved software.
    Let litt på feks google.
    Var lenge omtalt at spilleren skulle selges dvd region free men er vel ikke det.....brukere her på av eller HFK som selger de kan sikkert svare deg bedre en jeg kan

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for den flotte hjelpen Da har jeg litt bedre oversikt over det området

Skal ikke se bortifra at det kan bli den cambridgen som kommer i hus, litt pågrunn av at den har fått fin + for musikkavspilling også

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er sone A på Blu-ray delen og sonefri på dvd delen. Og siden de er fra Hong Kong: 220 volt, ergo ingen trafo nødvendig. Må bare ha en norsk kabel.

Har selv god erfaring med denne butikken

Hivizone Hong Kong On-Line Shop

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kjøpte jeg denne, Amazon.com: LG BD530 Network Blu-ray Disc Player: Electronics (LG BD 530)

Koster meg totalt kr 930 inkl frakt og (Norsk) moms. Amazon/UPS ordner med tollklarering, om jeg får noen gebyr for denne jobben vet jeg ikke. 2-4 dagers levering flg Amazon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Doncorl. Mye funksjoner der som er midt i blinken, og en meget god pris hm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    I går kjøpte jeg denne, Amazon.com: LG BD530 Network Blu-ray Disc Player: Electronics (LG BD 530)

Koster meg totalt kr 930 inkl frakt og (Norsk) moms. Amazon/UPS ordner med tollklarering, om jeg får noen gebyr for denne jobben vet jeg ikke. 2-4 dagers levering flg Amazon.
    Vurderer også å skaffe meg denne fra amerikanske Amazon, slik at jeg kan spille av Region A Blu-rays. Lurer imidlertid på et par ting først:

1. Hvilket ekstrautstyr måtte du skaffe for å kunne bruke den i det norske strømnettet, og hva kostet dette?

2. Ble den levert til postkontor eller "på døra", og måtte du ut med ekstra gebyr i tillegg til det som ble trukket når du bestilte den?

På forhånd takk for svar!

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du allerede har betalt momsen når du betalte for varen ved "checkout" hos Amazon, så får du ingen gebyrer i ettertid.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AIB
    Vurderer også å skaffe meg denne fra amerikanske Amazon, slik at jeg kan spille av Region A Blu-rays. Lurer imidlertid på et par ting først:

1. Hvilket ekstrautstyr måtte du skaffe for å kunne bruke den i det norske strømnettet, og hva kostet dette?

2. Ble den levert til postkontor eller "på døra", og måtte du ut med ekstra gebyr i tillegg til det som ble trukket når du bestilte den?

På forhånd takk for svar!
    1. Du må bestille en omformer. Jeg kjøpte denne: (rask levering)
    MAGASI.NET - nettbutikken med noe for alle
    2. Pakken ble levert på døren, og nei, ingen gebyrer. (se svar fra Starman)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Du må bestille en omformer. Jeg kjøpte denne: (rask levering)
    MAGASI.NET - nettbutikken med noe for alle
    2. Pakken ble levert på døren, og nei, ingen gebyrer. (se svar fra Starman)
    Tusen takk for raskt svar! Bare et lite spørsmål til: Må man kjøpe egen ledning/strømkabel i tillegg? I så fall, hvilken kjøpte du? (Beklager potensielt dumt spørsmål...)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt svar! Bare et lite spørsmål til: Må man kjøpe egen ledning/strømkabel i tillegg? I så fall, hvilken kjøpte du? (Beklager potensielt dumt spørsmål...)

Neida, du trenger kun en omformer, så er det plug & play .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, du trenger kun en omformer, så er det plug & play .
    Takker!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    For ordens skyld, kjøper du omformeren jeg linket til, har du alt du trenger. Det er med eget støpsel. Det er mulig du får kjøpt omformer uten støpsel andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten oppdatering, siden dette kan være interessant for andre som ønsker region A Blu-ray-spiller:

Jeg avbestilte LG-spilleren fordi forhandleren brukte urimelig lang tid på å sende den. Så jeg begynte derfor å lete etter andre alternativer, og kom over denne tråden:

Looking for a Region A blu-ray player - AVForums.com

Dersom man får tak i en region B Philips BDP2500 eller BDP3000 kan den altså med enkelhet flashes med region A firmware og vips har man en region A-spiller. De er gått ut av produksjon, men de kan være mulige å få tak i enten brukt eller som utstillingsmodeller på f.eks. Elkjøp. Jeg kjøpte en BDP2500 utstillingsmodell i dag til kr 995 og det var ingen sak å gjøre den om til region A-spiller. Det står også at den er sone 0 for DVD, men det har jeg ikke testet.

NB Dette funker altså ikke for de nye modellene BDP3100 og BDP2700.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •