Tips til bluray spiller som er bra på lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til bluray spiller som er bra på lyd

Hei. Noen som har tips til bluray spiller til 3-4000,- som er bra på lyd. Trenger den ikke til cd, men savner litt i lyden på min Pana BD-35 på konsertfilmer og filmer generelt. Har sett litt på Pioneer LX-53 foreløpig, flere forslag mottas med smil
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan være interresant ja... er mye på den jeg ikke har bruk for da. Men kommer vel snart ny spiller fra Cambridge siden er rundt ett år siden denne kom?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Den kan være interresant ja... er mye på den jeg ikke har bruk for da. Men kommer vel snart ny spiller fra Cambridge siden er rundt ett år siden denne kom?
    Rimelig fullkommen den spilleren der, så tviler på at det kommer noe med det første... Er ikke som de andre, hvor de kommer med ny spiller bare HDMI har fått ei ny kvise å ty til med...

Det som er litt døll med spilleren er all skrifta på fronten på den.. BLÆÆÆH :P. Men veldig god lyd i den!

Alternativet er jo å kjøpe en rimelig Bluray spiller, og en DAC:

Philips BDP7500BL Elegant Blu-ray-spiller av høy kvalitet
    +
    ARCAM rDAC D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Da får du i pose og sekk for det meste .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører mye og har lest mye bra om OPPO bluray spilleren da.. Den vil slå mange andre spillere. Og ut ifra jeg har lest veldig bra ly og bilde del. Husker ikke akkurat model betegnelsen men det er bare å søke. Eller andre kan svare deg her i tråden. Men er til ca. 5000 ny. Så kan du vippe opp 1000lapp så tror jeg du ikke vil angre på den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Arcam rDac som jeg bruker til Cambridge cd spiller og Squeezebox, men er jo da ikke digital ut på den.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noen som har tips til bluray spiller til 3-4000,- som er bra på lyd. Trenger den ikke til cd, men savner litt i lyden på min Pana BD-35 på konsertfilmer og filmer generelt. Har sett litt på Pioneer LX-53 foreløpig, flere forslag mottas med smil
    Tror ikke du vil få noen oppgradering via HDMI uansett hvilken Blu-Ray spiller du evt. kjøper, da det er receiverens DAC som er avgjørende for lydkvalitet. Hvis det er en BD spiller med intern dekoding av HD lyd du er ute etter, så bør du nevne det.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv 650 BD for ikke så lenge siden. Har ikke fått testet den mtp analog lyd osv, men mange hevder den er ganske lik Oppo sin bdp-80 modell. I pris er disse like i her til lands. De har derimot 83 og 83se som visstnok skal være noe bedre på lyd. Tror dette primært sett går på analogdelen, men her blir jeg nok muligens arrestert...

Sjekk ut Blu-Ray Spillere - HTTech

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Tror ikke du vil få noen oppgradering via HDMI uansett hvilken Blu-Ray spiller du evt. kjøper, da det er receiverens DAC som er avgjørende for lydkvalitet. Hvis det er en BD spiller med intern dekoding av HD lyd du er ute etter, så bør du nevne det.
    +1

HDMI kabling og en god receiver, så tror jeg neppe du får noe mere "lydnirvana" med BD spiller a) mot b). Da er andre faktorer viktigere; oppstart, bilde, brukervennlighet etc.
    Men Cambridge & Oppo sine er jo knallgod på alle måter................................og så er de en SACD spiller

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tips til bluray spiller som er bra på lyd.
    Trenger den ikke til cd, men savner litt i lyden på min Pana BD-35 på konsertfilmer og filmer generelt.
    Alle Bluerayspillere er bra på lyd.
    Det er mange konsertinnspillinger som er "dårlig" mixet på lydsporet.
    Hvis du også sliter med filmer......trykker nok skoen et helt annet sted i systemet ditt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •