Blueray og eldre receiver(uten hdmi), dårlig match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blueray og eldre receiver(uten hdmi), dårlig match?

har nå en eldre onkyo, SR-702, uten hdmi

Har merket meg at ved bruk av hdmi kabel på xbox tidligere, og avspilling av dvd, der lydsignalet går videre fra tv til forsterker, så er lyden ute av sync.

Samme ser jeg nå, med bluerayspiller, fremdeles der lyden går fra tv til forsterker.

Vil dette bedre seg med ny forsterker med hdmi som da tar imot både lyd og bilde, og sender videre til tv i stedet for andre veien?

Ellers lurer jeg på hvor LFE lyden ble av? Forsterkeren min støtter vel ikke dolby true hd eller hva det heter, derfor suben har meldt seg ut?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel antakelig mye som kanskje er helt feil her ut fra dagens oppkopling.
    Du kan sansynligvis forbedre mye bare ved å kople anderledes men for å vite hva bør man vite hva du har

..........Har du minimum 4.1 høytaleroppsett (5.1 , 6.1 , 7.1) ?
    For å vite om du kan avspille ekte surround eller om du avspiller en downmix i dag som gjør problemet

..........Hva heter din tv ?
    Dette for å finne ut om du kan kople slik du har i dag eller om du bør bruke optisk/coax direkte fra xbox/bd spiller til reciver.

..........Hva heter din BD spiller ?
    Dette for å finne ut om du har optisk eller coax utgang eller begge.
    Dette for å finne ut om du har multichannel analog utganger på spilleren som også er alternativ til bra surroundlyd.
    __________________________________________________ ____________
    Ja en ny reciver vil kunne bedre litt lyd (men om eller hvor mye avhenger også på om du faktisk er motakelig for avspille ekte surround (høytaleroppsett) eller om det er downmix du avspiller (feks 2.1|)
    En ny reciver vil sansymligvis forenkle bruk , minske mengde kabler osv .
    __________________________________________________ _____________
    Blir jo vanskelig å fortelle deg noen forskjell / formater/HD lyd/SD lyd osv da jeg er 99,9% sikker på at du pr i dag er feilkoplet å aldri har dratt nytte av dine lydmuligheter.
    (altså hva lydforskjell surround blir med ny reciver v.s den du har idag)
    LFE lyd har du neppe hatt med din oppkopling pr i dag , når du neppe har avspillt noen LFE lyd så blir det dumt lage mange varianter av hvorfor svar.
    ......har du hatt lyd i subwoofer er det mest sanynlig pga delefrekvens å ikke LFE slik du har koplet opp i dag
    Når man vet hva du har kan man gi tips til å forbedre eksisterende i dag + innsillinger for å utnytte anlegget.
    Velger du å bytte til nyere begøver nødvendigvis ikke dette bli så veldig stort lydløft men du blir jo mere oppdatert på tilkoplinger og muligheter en ny reciver har
    eldre receiver(uten hdmi), dårlig match
    Både ja og nei men har du koplet så feil jeg tror så vil både kople andreledes eksisterende eller ny reciver riktig koplet bli et stort løft

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blueray spillerene heter:

Phillips BDP3100, den har coaxial utgang, ikke optisk.

Tven heter LGPK50350 tror jeg:

Når jeg brukte optisk fra xbox til receiver og hdmi inn til tv (på en eldre panasonic plasma) var det samme problemet ifm. lydforsinkelse.

Høytaler oppsett:

Har 5 høytalere, dynavoice definition serien, de bokhøytalerne som fronter og bakhøytalere. Fornøyd med lydkvaliteten forsåvidt men den kan sikkert bli bedre.

Jeg la faktisk inn en bestilling på denne receiveren i går:

Yamaha RX-V767B

Er den ok?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mjakobsen
    Blueray spillerene heter:

Phillips BDP3100, den har coaxial utgang, ikke optisk.

Tven heter LGPK50350 tror jeg:

Når jeg brukte optisk fra xbox til receiver og hdmi inn til tv (på en eldre panasonic plasma) var det samme problemet ifm. lydforsinkelse.

Høytaler oppsett:

Har 5 høytalere, dynavoice definition serien, de bokhøytalerne som fronter og bakhøytalere. Fornøyd med lydkvaliteten forsåvidt men den kan sikkert bli bedre.

Jeg la faktisk inn en bestilling på denne receiveren i går:

Yamaha RX-V767B

Er den ok?
    Yamaha RX-V767B blir sikkert helt ok
    Den er lettere å forholde seg til ang bilde/lyd da man bare bruker hdmi kabel

>>>>>>>>der lydsignalet går videre fra tv til forsterker, så er lyden ute av sync.<<<<<<<<<<<<<<<<<
    Feilen jeg tror du har gjort til nå er å kjøre feks BD spiller HDMI inn til tv for så optisk/coax ut fra tv til reciver
    (ikke får du ekte surround av dette å garantert sync problem fordi lyden går via tv)
    Slik jeg tror er hensikt optisk ut fra tv (DIN LG) er fordi du har kabeltv tuner i tv å meningen er å sende lyden fra kabelt kanalene til en reciver/forsterker.
    (ikke lyden fra bd spiller via tv for så til reciver)
    Uansett om du har pr i dag sync problem må dette korrigeres i reciver eller tv
    Ofte er det sync justering på tv men størst sjangse for reciver har det.

BD spilleren din trpr jeg ikke har sync inntillinger i det hele tatt
    (litt dumt med phillips men tror stort sett alle phillips spillere er slik

At du har får sync feil med xbox hdmi til en annen tv + optisk fra xbox til tv kan være
    Feil innstillinger for hvordan du har sendt lyden i xbox
    eller decoding i Onkyo som ikke har vært riktig eller bilde behandling i tv som har gjort at dette ikke er syncronisert
    (uansett burde Onkyo reciveren kunne ha sync innstilling for å kirrigere lyden i 5.1 høytalerene så den passet med bilde på tv)

Pr i dag bør du bruke
    HDMI fra Phillips BD til tv
    coax fra Phillips BD til reciver

Innstilling Phillips spiller tror jeg blir riktig slik

Da skal du få ekte bra surround fra DVD/Blu Ray disc
    Er lyden ute av sync da så må man prøve å finne ut om Onkyo har sync mulighet

Når du får deg ny reciver og bruker hdmi mellom bd spiller og reciver må du også endre / se over innstillinger for at de skal bli riktig

.....om jeg blandet optisk eller coax i beskrivelser så er det ikke forskjell hva man overfører med dem
    (de sender det samme)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •