Dårlig Bluray-spiller ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dårlig Bluray-spiller ???

Halla folkens, her er et spørsmål:

----------------------------------------------------------------------------
    Finnes det Bluray-spillere på markedet i dag som kan sies å være direkte dårlige?
    ----------------------------------------------------------------------------

(selvfølgelig er det forskjell på ting, men jeg har enda tilgode å se at en spiller har fått bare "middels" eller "dårlig" i test. Det er som regel 4 av 5 eller 5 av 5 stjerner. Jeg har et inntrykk av at kvaliteten på bluray-spillere er "jevnere" enn på dvd-spillere, og jeg har hatt min dose virkelig dårlige dvd-spillere)

Det var dagens dumme spørsmål fra AV-Fallet.

mvh
    J.Fallet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikkert noen direkte dårlige men Blu Ray salg her i Norge har ikke utviklet seg ennå på samme måte som DVD har over mange år.(men kommer)
    (at spillere med utrolig dårlig ytelse dukker opp)
    Hvor bra var feks (United , Tecsonic , DMTECH )BD spillere på den tiden de kom ut her i Norge i forhold til påkostede spillere ?

BD spillere vi stort sett har fått kjøpt her i Norge er kjente store fabrikanter
    (Sony , Pioneer , Panasonic , LG , Yamaha , Phillips , Onkyo , Denon , NAD , Marantz , Samsung , osv)
    Som da har en kvalitet som er bra/ok eller bedre.

I andre land kan man kjøpe billigmerker som
    Tevion , HMV Maidston , Sherwood , Momitsu ,Westinghouse , Mitsubishi, Hitachi ,QTEC , Amex , TLC , Funai , Hualu , Magnavox , Desai , Olevia , S1sigital , Sylvania , Sonic , Vtrec , Xoro , VDiGi , Memorex , Integra , Daewoo , Bush
    + mange flere

+ mange litt dyre merker som ikke kommer til Norge

Er jo spillere helt ned i 250,- kr ,(butikk usa)
    kvalitet de billigste vil jeg anta ikke er den beste på alle , tester leser vi jo ikke om dem eller testet mot feks Pioneer , Sony osv .
    Slike billigspillere vil helt sikkert bli vanlig her i Norge
    (kanskje ikke med samme navn men der en billigkjede osv kjøper opp et parti med eget navn på spiller)
    Man betaler jo nesten ingen ting om man kjøper mange
    Blu Ray Player-Blu Ray Player Manufacturers, Suppliers and Exporters on alibaba.com

Så er det noen ting man bør tenke på

Mange tester er tvilsomme å unøyaktig.
    Når man feks greier å teste 2 spillere med samme komponenter til video ytelse til 2 ulike resultater
    Panasonic DMP-BD80 - Lyd og Bilde

Test av Panasonic DMP-BD60 Blu-ray-spiller - Lyd og Bilde

Hvordan de er utført

Mange tester normalt spillere innenfor samme pris opp mot hverandre å ikke en dyr spiller med bra komponenter mot en billigspiller med dårligere komponenter (da ville man neppe fått 5 ere på alle spillere)

Direkte dårlig spiller , hvor går grensen

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mja... hvis de tester en bluray på en svarthvitt-TV så blir det minuspoeng for dårlige farger....

Det kommer nok rennende noe scheit over grensen etterhvert. Som det var med dvd, der var jo 1.generasjonsspillerne til dels svært gode, spesielt på lyd, og generelt mye bedre enn billigspillerne som kom. Undertegnede kjøpte seg en Dynabel-spiller en gang, den var ikke helt god. Masse "firkanter" på skjermen i scener med mye bevegelse, fjernkontroll som jeg måtte klemme på til det knakte i den. Trodde de var litt mer kvalitetsbevisste når de satte logoen sin på et produkt. Taiwansk industriavfall kaller man slikt.

Jeg har selv en Sharp BD-HP21 kostet meg hele 600kr i anskaffelse (ouch). Den gjør jobben sin den selv om det kanskje er en av de spillerne som enkelte vil klassifisere som dårlige.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som med DVD-spillere så er "innviklingen" i full gang, det forskes på hvilke komponenter de kan gå drastisk ned i kvalitet og pris på så de kan tjene mest mulig.....

de første/første generasjon er robuste solide spillere med god kvalitet, herfra går det bare nedover... ;-)
    Samme inntrykk/logikk passer på veldig menge produkter her i verden.....

Heldigvis har vi HDMI, så signalet kan de ikke fucke opp så alt for mye, bare plata snurrer så går det godt...

En ting å tenke på er at billigspillere kanskje aldri får firmwareoppdateringer, så ved neste endring så kan ikke spilleren spille noen nyere plater lengre, så da må man kjøpe ny, igjen... og igjen... Transformers filmene har vel vært eksempel på slike filmer...
    Kanskje de har firmware-support i bare 6mnd...
    på en spiller man tenker å ha i 5år framover...?

Det er mange "problemstillinger"...

PS3, den første Blu-Ray spiller for folket, er fortsatt verdens mest fleksible Blu-Ray spiller... 4år etter lansering, PS3 får/har til og med 3D...!
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •