Philips BDP9600 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 175 av 175
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering...

Jeg fikk ikke til å oppgradere til siste versjon via nettet...

-Dette må vel kanskje meldes inn til Philips? -Tenker på problemene til Ingeniøren...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Det er første gang jeg må oppgradere over USB, pleier og ta det på nett men der fant jeg ikke siste oppdatering men jeg har aldri gjort no annet en bare oppdatere altså ikke gjort menu endringer av noe slag

Jeg har heller aldri tilbakestilt til standardinnstillinger før oppdatering. Har aldri hat noen problemer etter en oppdatering, heller ikke på den siste her.

Dog er jeg litt irritert over at jeg stadig vekk må oppdatere via USB fremfor direkte på nett. Som regel finner ikke spilleren disse oppdateringene når jeg søker på nett, til tross for at spilleren vitterlig er koblet på nett. Mulig jeg er for raskt ute slik at oppdateringene ikke er lagt ut for direkte nedlasting??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haber
    Dog er jeg litt irritert over at jeg stadig vekk må oppdatere via USB fremfor direkte på nett. Som regel finner ikke spilleren disse oppdateringene når jeg søker på nett, til tross for at spilleren vitterlig er koblet på nett. Mulig jeg er for raskt ute slik at oppdateringene ikke er lagt ut for direkte nedlasting??
    Det har aldri fungert for meg med oppgraderingen over internett, den sier bare 'ingen gyldig oppdatering funnet' hver gang. Og spilleren er på nett da den fungerer med 'smart funksjonaliteten', DLNA, bd-live osv.

Får prøve USB oppdatering en dag med tid til overs :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny bluray spiller phillips BDP 9600 eller pioneer lx55

Er på utkikk etter ny bluray spiller soundgarden har phillips BDP 9600 til 2495 og pioneer lx55 til 2995. Skal brukes hovedsakelig til film bluray og DVD,men skal også spille cd. Har pioneer tv (kuro) og Sony wv 60 projektor som bildekilder. Så vurderer en av disse spillerne. Noen me erfaringer fra begge spillerne?
    Takker for innspill

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si jeg er strålende fornøyd med både lyd og bilde delen på min bd966
    jeg kjører analog på Cd og synes den gjør en kjempe jo som Cd spiller også
    bilde er jo helt fantastisk+ at den har jo mulighet for og flytte teksten hvis du ser film på multiformat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitt668
    Er på utkikk etter ny bluray spiller soundgarden har phillips BDP 9600 til 2495 og pioneer lx55 til 2995. Skal brukes hovedsakelig til film bluray og DVD,men skal også spille cd. Har pioneer tv (kuro) og Sony wv 60 projektor som bildekilder. Så vurderer en av disse spillerne. Noen me erfaringer fra begge spillerne?
    Takker for innspill
    Jeg holder en knapp på phillips9600. Jeg hadde pioneer bdp 53, og skulle ha en ny bluray til annlegg 2. vurderte 9600 og lx 55. kjøpte 9600. måtte levere inn lx53 på repperasjon, og fikk igjenn en ny lx-55 på garantien . så da har jeg begge . Men har ikke fått testet noen av de særlig enda. har sett en film på 9600. lx-55 fikk jeg for et par dager siden. vurderer nå hvilken jeg skal ha i koserommet, og hvilken kjærring skal få opp i stuen.
    foreløpige synspunt.
    9600-+ virker mer solid,skuffen går stillere,7:2 annalog ut.tådløs lan,smarttv funksjoner.
    - fjernkontrollen
    lx-55 + litt kjappere oppstart, bedre fjernkontroll (selv om den er simpel i forhold til kuro tv'en sin. virker heller ikke på tven), 192khz-32bit dac (er den bedre)
    -virker billigere og simpler oppbygd, må ha adappter for trådløst bla.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bugg?

Bumper denne tråden!!
    Etter siste oppdatering har jeg slitt litt med at spilleren er veldig treg i oppstarten og jeg opplever at jeg ofte må trykke gjentatte ganger på ejekt for at den i det heletatt skal lystre... Er den noen som har samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Bumper denne tråden!!
    Etter siste oppdatering har jeg slitt litt med at spilleren er veldig treg i oppstarten og jeg opplever at jeg ofte må trykke gjentatte ganger på ejekt for at den i det heletatt skal lystre... Er den noen som har samme problemet?

Hvis det er oppdatering 1.63 som kom i mars (jeg har ikke sett noen nyere), så er svaret nei.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med filmlyd? Blir det bedre med analogt signal rett til forsterkeren enn via HD10? har jo noe med signalene som HD10 greier å takle(PCM).

Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    For å følge opp vurderingen av Bdp9600 over coax til HD10 via balansert til H200 mot BDP9600 over rca til H200...

Det er en mer tilgivende lyd, altså rundere i kantene med litt slappere anslag via DAC i BDP9600 kontra HD10. Foretrekker å spille via HD10, men liker og lyden direkte fra BDP9600 og kunne fint levd med denne om jeg ikke hadde HD10 stående. Spesielt rock/gitarmusikk gjør seg bra direkte fra 9600.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger bør denne spilleren stå på for å få best mulig lyd på hendholdsvis digitalutgang og analogutgang. Er det samme signal ut på fronthøyttalerene på 7.1 utgangen som analog ut? Hva betyr nedsampling av PCM? Noen som vet?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvjorge
    Hvilke innstillinger bør denne spilleren stå på for å få best mulig lyd på hendholdsvis digitalutgang og analogutgang. Er det samme signal ut på fronthøyttalerene på 7.1 utgangen som analog ut? Hva betyr nedsampling av PCM? Noen som vet?
    Ved bruk av HDMI kabel
    HDMI audio..........bitstream
    Night Mode (DRC ) setter du til off i reciver
    __________________________________________________ _
    Ved bruk av 5.1/7.1 rca og phono for analog surround ut spiller.
    1....bruke reciverens romkorrigering/DSP stiller du ingen ting på BD spillerens speaker setup (alle høytalere skal stå som store osv)
    Du må sette night mode i spiller som off
    (du vil mangle -10db LFE som må boostes i reciver/(subwoofervolum) ..
    __
    2.....ikke bruke romkorrigering / DSP i reciver må du sette speaker setup i bd spiller......sette night mode som OFF......(setter du høytalere store (ingen delefrekvens)vil LFE være -10db som må boostes i reciver/(subwoofervolum).....setter du høytalere små (delefrekvens) i spiller vil du sansynligvis få -15db LFE som må boostes i reciver (subwoofervolum)
    For å unngå DSP i reciver må de sette reciveren som pure eller hva det heter på din reciver for ikke behandle analoge lyden

ved bruk av multichannel analog utganger vil neppe bd spiller decode DTS 24/96 som 24/96 ...DTS 6.1(ES)som 6.1(ES) ......men det vil man med HDMI/optisk/coax så reciver decoder dette.
    Usikker på din bd spiller om den vil gi ut 7.1 multichannel der lyd på disc er 5.1....med reciver DSP så kan reciver utvide 5.1 til 7.1 med Pro Logic IIx..................uten DSP i reciver kan du risikere at 5.1 blir 5.1 med 7.1 høytalere
    __________________________________________________ ____________________________________
    DIGITAL OUT jack (coaxial/optical)................bitstream
    [PCM Downsampling]...................off
    i reciver setter du Night Mode (DRC) til off
    Fronthøytalerene får samme lyd med HDMI eller multichannel analogt når man ser bort fra DAC signatur.............men sansynligvis vil analoge lyden oppleves som lavere...........å som tidligere nevnt vil du få -db LFE som må kompanseres et sted.
    Fronthøytalere får ikke samme lyd med optisk/coax der man avspiller HD lyd surround codec
    __________________________________________________ ___________________________
    HDMI og multichannel analogt kan man få HD lyd surround.........optisk/coax vil bare levere standard DTS/Dolby + der BD disc har multichannel PCM får man bare stereo PCM

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,
    har ingen receiver, men kjører det rett inn på forsterker eller gjennom dac. Da har jeg vel ingen mulighet til å forsterke basssignalet ?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvjorge
    Takk for svar,
    har ingen receiver, men kjører det rett inn på forsterker eller gjennom dac. Da har jeg vel ingen mulighet til å forsterke basssignalet ?
    Stereo ja

Optisk/Coax ut velger du da PCM som innstilling bd spiller ([Digital Audio])
    Da blir SD/HD surround downixet til stereo.....ingen LFE + man får boost reduksjoner på det som en gang var feks surround side/bak effektlyder osv)
    DRC vil automatisk tre i kraft.
    (lyden mister effektlydene å flates på en måte ut)
    BD/DVD Disc som er kopibeskyttet vil (stereo eller downmix) tror jeg komme ut som 16 bit 48 kHz
    Disc som ikke er kopibeskyttet kan om den har høy bit/kHz komme ut som max din spiller takler...24 bit 96 kHz
    (ved å sette PCM downsampling som OFF)

Dette er alle innstillinger for optisk/coax ut (til feks en DAC)
    __________________________________________________ _______
    Analog stereo ut spiller (rca phono) ut Audio LINE OUT-L/R bd spiller
    ......trenger ingen innstillinger etter hva jeg tror.........
    Lyden vil bli samme downmix /stereo osv ..(ingen lfe ...drc aktiv..reduksjoner i effektlyder)
    Sansynligvis bedre bit/kHz ved kopibeskyttet disc til dac i spilleren enn optisk/coax å det en ekstern dac vil få.
    Det sitter vel 24/192 dac i spiller så analogt ut spiller vil man få utnyttet disc som har feks Stereo 24 bit 192 kHz.

Bruker du 7.1 analog utgangene (front høyre + venstre) for stereo analogt ut spiller må du huske å sette alle andre kanaler til ingen (off)
    Lydmessig forskjell mellom line out l+r og front left + right.......oftest er de sepparate analog utgangene mest påkostet så l+r burd bli beste valg
    __________________________________________________ _____
    Hvor man bør utføre DAC (i spiller eller eksternt) blir opp til deg...hvem lydsignatur du liker best

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Sony SACD spiller en gang, der var det best å bruke frontht utgangene fremfor audio ut. Men det var for å lure folk til å tro at SACD suround lyd var best. Tror nok det var et engangstilfelle. Nå har jeg prøvelyttet mellom analog ut og digital ut til DAC, og må nok si at den eksterne DAC'en gir mer oppløst lyd. Det er en Hegel 10 og den tar visstnok 192/24 også, så da burde det ikke være noe forskjell unntatt det som oppbygning og kvalitet på komponentene utgjør vil jeg tro. Jo kanskje mindre LFE som du sier.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønn skjern

Får av og til grønn skjerm på min Philips BDP9600 ved avspilling av DVDer. Ny oppstart løser som regel problemet...Har siste FW 1.63..

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •