Philips BDP9600 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 175
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det vil være mulig å styre denne via Philips sin Remote APP etterhvert? Enten på Androide eller iOS.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Siste firmware funket ikke særlig på siste Harry Potter. Hakking i bildet, ligner på bytte av layer. Se egen tråd her i forumet.

Ny firmware 13/12

Står ikke om den skal helpe på Potter filmen den heller men du kan jo prøve

System Software Version: 1.61
     Fixes the following issues:
    o Speaker settings were lost after player went to standby.
    o Center speaker audio channel was missing when center speaker is set to OFF

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte denne spilleren i dag. men får ikke noe bilde når jeg prøver å spille dvd, funker fint med bluray. har oppdatert den. hva er galt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har prøvd flere dvd`er? Region kan ikke spilles kanskje? merkeligt, da skulle du jo få beskjed om det.
    Snodigt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvd 2 stk detter lisom ut, no signal står det på tv`n begge dvd er kjøpt i norge

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Ser komplett.no selger denne for 2995 denne helgen.
    Etter å ha lest igjennom tråden så sitter jeg igjen med blanda følelser.
    Hvordan er spilleren idag iforhold til markedete (pris tatt i betrakning), og noen som har en formening hvilket oppgraderingssprang det blir fra en Pioneer Bdp-LX70a?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Hei!
    Ser komplett.no selger denne for 2995 denne helgen.
    Etter å ha lest igjennom tråden så sitter jeg igjen med blanda følelser.
    Hvordan er spilleren idag iforhold til markedete (pris tatt i betrakning), og noen som har en formening hvilket oppgraderingssprang det blir fra en Pioneer Bdp-LX70a?
    kjøpte denne spilleren på elkjøp for 3 dager siden. Jeg var også veldig usikker på hvordan denne spilleren var i forhold til de nyeste blu-ray spillerne på markedet. Har fått prøvd den ut en del nå, og her en min vurdering så langt:

- Gir veldig bra bilder fra både blu-ray og dvd (var viktig for meg at den også var god på oppskalering av dvd, ettersom jeg har en del dvd konserter)

-Er ganske rask til å laste platene. Brukte 47 sec fra jeg startet spilleren fra standby, til jeg hadde bilde på blu-ray filmen. Sikkert ikke av de raskeste spillerne, men heller ikke blandt de treigeste.

-Kvalitetsfølelse og bra utseende på spilleren.

- Litt kjedelig fjernkontroll, men fungerer greit.

-MP3 og divx via usb eller streaming fra pc'en fungerer greit, men er kjedelige menyer, og støtter f.eks ikke flac og hd rip filmer (mkv, x264), så personlig kommer jeg aldri til å bruke disse funksjonene.

-Web opplegget på spilleren er heller ikke noe å skryte av, like dårlig som en del andre produkter jeg har prøvd.

-Fant ikke nyeste firmware via nettet, så måtte legge inn denne via usb.

-Til 3000,- kr er jeg rimelig sikker på at dette er et godt kjøp, i allefall hvis bilde fra dvd + utseende/kvaliteten på spilleren betyr noe for deg. Hadde jeg vært opptatt av å kunne bruke spilleren til avspilling av lyd og bilde fra usb eller streaming fra pc, så hadde jeg prøvd en annen spiller.

Kommer i allefall til å beholde denne spilleren selv, hvis det ikke dukker opp
    flere svakheter i løpet av de 30 dagene jeg har full returrett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ny firmware 13/12

Står ikke om den skal helpe på Potter filmen den heller men du kan jo prøve

System Software Version: 1.61
     Fixes the following issues:
    o Speaker settings were lost after player went to standby.
    o Center speaker audio channel was missing when center speaker is set to OFF

Ny firmware 1.62 av 24.02.12 som skal fikse Potterfilmen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kryptering...

Noen som vet hvor jeg finner ? ; altså spørsmålstegnet

(Litt for genial kode...)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kjøpt meg en brukt 9600 og den fungere strålende til mitt bruk

Men, den blir veldig varm - sikkert nærmere 50-60 grC oppå. Jeg har en dekoder og en harddisk stående der som ikke er i bruk når jeg kjører blu-ray.

Noen som har opplevd problemer ifm med varme på disse, og er det kanskje ikke lurt å ha noe stående der ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    -MP3 og divx via usb eller streaming fra pc'en fungerer greit, men er kjedelige menyer, og støtter f.eks ikke flac og hd rip filmer (mkv, x264), så personlig kommer jeg aldri til å bruke disse funksjonene.
    Har hatt min 9600 i tre måneder nå og vil støtte opp under dine kommentarer på den. Jeg vil dog bare nevne at selv om FLAC og mkv med x264 ikke støttes direkte kan det enkelt ordnes med transcoding/re-packing på serveren du streamer fra. Eksempelvis PS3 media server som jeg benytter gjør dette sømløst slik at jeg spiller av nevnte formater via 9600'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    Jepp, det blir vurdering av optisk og coax inn i HD10 og analog inn i H200. Hovedformålet for spilleren er å få kjørt blu-ray konserter på go'stereo'n endelig . Så for å holde flest mulig options åpne valgte jeg en spiller som har mulighet for å sende bare stereo pcm ut på de digitale utgangene og. Merket ganske høylydt at å sende eksempelvis DTS/AC3 direkte til DAC'en ikke var konstruktivt
    For å følge opp vurderingen av Bdp9600 over coax til HD10 via balansert til H200 mot BDP9600 over rca til H200...

Det er en mer tilgivende lyd, altså rundere i kantene med litt slappere anslag via DAC i BDP9600 kontra HD10. Foretrekker å spille via HD10, men liker og lyden direkte fra BDP9600 og kunne fint levd med denne om jeg ikke hadde HD10 stående. Spesielt rock/gitarmusikk gjør seg bra direkte fra 9600.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nettopp kjøpt meg en brukt 9600 og den fungere strålende til mitt bruk

Men, den blir veldig varm - sikkert nærmere 50-60 grC oppå. Jeg har en dekoder og en harddisk stående der som ikke er i bruk når jeg kjører blu-ray.

Noen som har opplevd problemer ifm med varme på disse, og er det kanskje ikke lurt å ha noe stående der ?

Ja, den blir varm. I følge forhandler og Philips er visst dette normalt for denne spilleren. Jeg har aldri opplevd noen problemer med den av den grunn. Jeg har ikke noe plassert oppå den og vil nok ikke anbefale det akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware 1.63 kan lastes ned.

- Improves BD-Java playback

Link til nedlasting

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydGeir
    Firmware 1.63 kan lastes ned.

- Improves BD-Java playback

Link til nedlasting

Pussig får bare opp at dette ikke er en godkjent fil noen forslag??
    Bruket USB uten hell og over nett finner ikke spilleren noen gyldige filer??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Pussig får bare opp at dette ikke er en godkjent fil noen forslag??
    Bruket USB uten hell og over nett finner ikke spilleren noen gyldige filer??
    Jeg brukte usb, og hadde ikke noe problem. Ny versjon bekreftes i spilleren. Eneste jeg kan foreslå er å gjøre et nytt forsøk.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydGeir
    Jeg brukte usb, og hadde ikke noe problem. Ny versjon bekreftes i spilleren. Eneste jeg kan foreslå er å gjøre et nytt forsøk.

Takk for svar... Får gjøre det

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Takk for svar... Får gjøre det
    Du må kopiere hele "UPG_ALL" - katalogen ned i rota på USB pinnen. Dårlig forklart i readme filen. Slet med samme problem og fant en bedre forklaring i manualen.

Opplever dog noe usabilitet med den nye versjonen. Den har krasjet et par ganger når jeg legger i film og noen ganger reagerer ikke touch-knappen for å åpne skuffen - må trykke play eller stopp først. Noen som opplever det samme ?

Resetter folk til standard innstillinger før dere oppgradere ? Gjorde det forrige gang, men ikke siste gang..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du må kopiere hele "UPG_ALL" - katalogen ned i rota på USB pinnen. Dårlig forklart i readme filen. Slet med samme problem og fant en bedre forklaring i manualen.

Opplever dog noe usabilitet med den nye versjonen. Den har krasjet et par ganger når jeg legger i film og noen ganger reagerer ikke touch-knappen for å åpne skuffen - må trykke play eller stopp først. Noen som opplever det samme ?

Resetter folk til standard innstillinger før dere oppgradere ? Gjorde det forrige gang, men ikke siste gang..
    Det er første gang jeg må oppgradere over USB, pleier og ta det på nett men der fant jeg ikke siste oppdatering men jeg har aldri gjort no annet en bare oppdatere altså ikke gjort menu endringer av noe slag

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •