Philips BDP9600 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 175
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisan!

Jeg har hatt denne blu-rayspilleren i en god uke nå, og er også knallfornøyd!
    Fra min side så kjenner ikke jeg til disse småproblemene som geirjohnny har, min fungerer utmerket uten noe låsing/frysing eller problemer med harddisk/mapper. Det eneste er, som nevnt, at det tar nesten et minutt fra jeg slår den på til jeg kan ta ut en plate eller få kontakt med en harddisk. Den trenger rett og slett litt tid på å komme i gang
    Sånn ellers så savner jeg muligheten for avspilling av flac-filer, siden jeg har en stor back-up samling av alle cdene mine på en harddisk som jeg hadde håpet på å få bruke.
    Men anbefaler deg, geirjohnny, å oppdatere spilleren din, så tenker jeg at mange av problemene dine blir borte

Et spørsmål: Etter en-to timer med blu-rayavspilling så merker jeg at spilleren blir utrolig varm på undersiden, litt mot høyre. Da er den så varm at jeg ikke har sjans til å ta på området der. Er det vanlig at blu-rayspillere blir så varme?
    Mistenker sterkt at det kan være den spreke bildebrikka som er grunnen, for videoutgangene på baksiden er like ved området som blir så varmt.

Utenom det så er det bare gode ord fra meg!
    Anbefaler alle som kjøper denne spilleren å gi den en oppdatering med en gang, så slipper man eventuelle problemer. Og med innebygget wifi så kan det jo nesten ikke gjøres lettere
    Så.. Ja, løp og kjøp!

Newcomer geirjohnny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siste oppdatering men det er jo ikke slik at den låser seg hele tiden uten grunn men er man for snar å trykker på fjernkontrollen mens den holder på med noe så hender det at den låser seg og spesielt på net tv og hvis man trykker for mye på knappen for skuffen. Da hender det jeg må slå av og på for å få den ut. Og det med mappene er at om det blir for mange mapper i en mappe hender det når du kommer ut til siste mappe så finner den ingen filer der plutselig men går du en mappe tilbake så finner den filer. Den takler det bare ikke med for mange mapper. En spiller i denne prisklassen burde være bedre enn som så. Men som sagt dette er bare småproblemer som ikke plager meg spesielt er bare litt irriterende så bortsett fra det er dette absolutt en bra spiller

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Skagen
    Heisan!

Jeg har hatt denne blu-rayspilleren i en god uke nå, og er også knallfornøyd!
    Fra min side så kjenner ikke jeg til disse småproblemene som geirjohnny har, min fungerer utmerket uten noe låsing/frysing eller problemer med harddisk/mapper. Det eneste er, som nevnt, at det tar nesten et minutt fra jeg slår den på til jeg kan ta ut en plate eller få kontakt med en harddisk. Den trenger rett og slett litt tid på å komme i gang
    Sånn ellers så savner jeg muligheten for avspilling av flac-filer, siden jeg har en stor back-up samling av alle cdene mine på en harddisk som jeg hadde håpet på å få bruke.
    Men anbefaler deg, geirjohnny, å oppdatere spilleren din, så tenker jeg at mange av problemene dine blir borte

Et spørsmål: Etter en-to timer med blu-rayavspilling så merker jeg at spilleren blir utrolig varm på undersiden, litt mot høyre. Da er den så varm at jeg ikke har sjans til å ta på området der. Er det vanlig at blu-rayspillere blir så varme?
    Mistenker sterkt at det kan være den spreke bildebrikka som er grunnen, for videoutgangene på baksiden er like ved området som blir så varmt.

Utenom det så er det bare gode ord fra meg!
    Anbefaler alle som kjøper denne spilleren å gi den en oppdatering med en gang, så slipper man eventuelle problemer. Og med innebygget wifi så kan det jo nesten ikke gjøres lettere
    Så.. Ja, løp og kjøp!
    Kjøpt på Soundgarden i Bergen onsdag. -kobles i helgen . Gleder meg.
    (snart lx-71 på brukten)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har denne spilleren, og har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg har koblet lyd analogt til stereo. Lydinnstillingene i menyen virker kun å dreie seg om digital lyd, og manualen nevner knapt analogt, etter hva jeg se. Er det noen innstillinger som påvirker lyden via den interne dac-en og som jeg bør være klar over?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har denne spilleren, og har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg har koblet lyd analogt til stereo. Lydinnstillingene i menyen virker kun å dreie seg om digital lyd, og manualen nevner knapt analogt, etter hva jeg se. Er det noen innstillinger som påvirker lyden via den interne dac-en og som jeg bør være klar over?
    Du har ihvert fall muligheten for Lip-sync på denne modellen via de analoge utgangene. Og det er vel også slik at lyden som kommer ut fra spillerens analoge utganger PCM downmixed og ikke noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt denne spilleren noen måneder og har gjort meg noen meninger, får starte med at spilleren er knallgod på bilde og lyd, rask respons osv. men som også andre skriver her - står det en plate i fra før når du setter på spilleren må den "loade" filmen som står i før du får åpne skuffen. Dette synes jeg er skikkelig irriterende, men men.

Ellers er den veldig kresen på DVD filmer, kjøpte meg boksen "Sauen Shaun" som eg tror inneholder 5 eller 6 dvd er to av dem virker ikke på denne spilleren men fungerer fint på min gamle Samsung Blu-Ray. Og det som forundret meg mest var en dag jeg så på "Inglourious Basterds" men måtte stoppe filmen i kapittel 20, da jeg skulle ta den igjen noen dager senere hadde den problemer med å laste inn kapittel 20, masse hakking, skrudde den av og startet den på nytt og nå får jeg ikke bilde i det hele tatt på denne filmen - pussig spør du meg.... (neida, der er ingen riper eller fett flekker - det er snakk om nye filmer rett ut av plastikken.)

Ellers er den veldig sær på mine gamle dvd filmer som har noen riper i seg klarer ikke denne spilleren å spille de mens min gamle Samsung ikke har noen problemer med de samme filmene.

Noe annet som jeg synes er litt irriterende er at den ikke viser hvor langt den er kommet i filmen når man trykker på pause - dette gjelder bare på DVD filmer.

Noe positivt til slutt.... Jeg har ikke hatt en eneste feil på Blu-Ray platene. Spilleren er så god på oppskalering av DVD at jeg nesten ikke ser forskjell på en Blu-Ray plate

Er det andre som har merket desse problemene, erfaringer... etc.?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEi! du nå har jeg også hat denne spilleren en stund og er super fornøyd, jeg kjenner godt igjend det du sier om loading nå rdu slo av spilleren med plate(bare og ta ut filmen når den er ferdig;-) ) nei da der da veldig treg med å laste før den løser ut skuffen.¨
    De andre problemene du nevner med at den er kresen på DVD har jeg ikke vært borti o g jeg har faktisk sett en del DVD på den også...

Sitat Opprinnelig postet av roglia
    Nå har jeg hatt denne spilleren noen måneder og har gjort meg noen meninger, får starte med at spilleren er knallgod på bilde og lyd, rask respons osv. men som også andre skriver her - står det en plate i fra før når du setter på spilleren må den "loade" filmen som står i før du får åpne skuffen. Dette synes jeg er skikkelig irriterende, men men.

Ellers er den veldig kresen på DVD filmer, kjøpte meg boksen "Sauen Shaun" som eg tror inneholder 5 eller 6 dvd er to av dem virker ikke på denne spilleren men fungerer fint på min gamle Samsung Blu-Ray. Og det som forundret meg mest var en dag jeg så på "Inglourious Basterds" men måtte stoppe filmen i kapittel 20, da jeg skulle ta den igjen noen dager senere hadde den problemer med å laste inn kapittel 20, masse hakking, skrudde den av og startet den på nytt og nå får jeg ikke bilde i det hele tatt på denne filmen - pussig spør du meg.... (neida, der er ingen riper eller fett flekker - det er snakk om nye filmer rett ut av plastikken.)

Ellers er den veldig sær på mine gamle dvd filmer som har noen riper i seg klarer ikke denne spilleren å spille de mens min gamle Samsung ikke har noen problemer med de samme filmene.

Noe annet som jeg synes er litt irriterende er at den ikke viser hvor langt den er kommet i filmen når man trykker på pause - dette gjelder bare på DVD filmer.

Noe positivt til slutt.... Jeg har ikke hatt en eneste feil på Blu-Ray platene. Spilleren er så god på oppskalering av DVD at jeg nesten ikke ser forskjell på en Blu-Ray plate

Er det andre som har merket desse problemene, erfaringer... etc.?

Newcomer geirjohnny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ingen problemer med dvd. Har sett GANSKE mange dvd filmer til nå og alt fungerer problemfritt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med DVD

Ok, da må det nesten være noe galt med spilleren vil jeg tro...? Er det noen av dere - geirjohnny eller mclaren som kunne tenke seg å teste et par av de DVD jeg har problem med for å utelukke om det er noe med platene?

På forhand takk!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips leverte markedets beste DVD filmer, og jaggu meg ser det ut til at de er langt på vei på å gjøre det samme med Bluray formatet også . Selv har jeg ikke 9600, men 7500 utgaven. KNALL FORNØYD!!!

1. Rask!!
    2. Støtter mange andre mediafiler også, som f.eks mkv kontainere!! .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips leverte markedets beste DVD filmer
    filmer....

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BDP9600 vertikal strekk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne å bruke som CD-spiller i et stereoanlegg?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnbruno
    Hvordan er denne å bruke som CD-spiller i et stereoanlegg?
    Denne spilleren har en rå signatur med analog lyd på cd... kjører analog på cd og pure direct på hk og den lyden som den dac'en leverer er himelsk i forhold til min gamle Harman Kardon bd spiller.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Denne spilleren har en rå signatur med analog lyd på cd... kjører analog på cd og pure direct på hk og den lyden som den dac'en leverer er himelsk i forhold til min gamle Harman Kardon bd spiller.
    Kan bare si meg enig!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Kan bare si meg enig!
    +1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    HEi! du nå har jeg også hat denne spilleren en stund og er super fornøyd, jeg kjenner godt igjend det du sier om loading nå rdu slo av spilleren med plate(bare og ta ut filmen når den er ferdig;-) ) nei da der da veldig treg med å laste før den løser ut skuffen.¨
    De andre problemene du nevner med at den er kresen på DVD har jeg ikke vært borti o g jeg har faktisk sett en del DVD på den også...
    Hei mclaren!
    Jeg har noen spørsmål rundt denne spilleren. Håper du vil ta deg tid til å svare meg. Jeg lurer på om den har innebygget kortleser for SD-minnekort? - eller
    har den tilknyttingsmuligheter (lett tilgjengelig) for kamera, til fremvisning av bilder? Jeg lurer også på om det kan skiftes mellom 1080 p24 og uten 24 fra fjernkontrollen, eller om en må inn i menyen mellom hver gang en skifter mellom blu ray-film og standard DVD-film? (spilleren jeg har i dag har en tungvint meny på dette punktet). Så vidt jeg skjønner har ikke spilleren "lagringsminne" for innstillinger du gjør manuelt på støyreduksjon o.l.
    slik at du må inn å stille for hver gang - stemmer det? Så til slutt (og nå føler jeg meg passe dum ) - Jeg har ikke 3D-klar receiver med HDMI 1.4
    - kun HDMI 1.3 Kan jeg bruke HDMI 1.3 på Philpsen's HDMI-utgang, eller går ikke det? (jeg skal jo ikke ha 3D-bilde!) Det er vel bare hasigheten i kabelene
    som er forskjellige, er det ikke det da?
    hilsen
    Øistein

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er fremgangsmåten for å få Philips BDP-9500 sonefri (på DVD). Ser ut som det er den samme framgangsmåten på 9600.
    Har prøvd fremgangsmåten gjentatte ganger, men det fungerer ikke. OSD viser fortsatt Region Code: DVD 2, BD 8. Har derfor ikke fått spilt av noen sone 1 DVD'er på min 9600. Noen som kan hjelpe?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Har prøvd fremgangsmåten gjentatte ganger, men det fungerer ikke. OSD viser fortsatt Region Code: DVD 2, BD 8. Har derfor ikke fått spilt av noen sone 1 DVD'er på min 9600. Noen som kan hjelpe?
    Denne funker: Philips BDP9600 region code - VideoHelp.com

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Hadde jo vært fint om den hadde gjort det, men min spiller har visst ikke særlig lyst til å endre kode fra 2 til 0. Tenkte at jeg gjør en eller annen idiotfeil, men skjønner ikke hva. Følger oppskriften slavisk, men intet skjer! :cry:

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •