ikke bilde på dvd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ikke bilde på dvd spiller

Hei. Har en gammel daewod dc dvd opptaker i stuen som jeg idag tok med meg inn på rommet fordi jeg skulle se noe som var på hardisken. Men bildet var helt grønnt på tven min. Så googla jeg litt og fant ut at jeg kunne prøve å bytte på setup til Scart og RGB. Jeg ville prøve de andre som var der også, så jeg byttet til Progressive. Og der forsvant bildet.

Har slått av, dradd utav stikkontakt og scart kabel men får forsatt ikke noe bilde. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette problemet? Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan jeg kan få fikset problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problem løst Koblet en phono kabel fra den grønne utgangen på dvd spilleren til den grønne på tv'en, og da kom bilde slik at jeg fikk byttet tilbake

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan jeg kan få fikset problemet?
    For å få tilbake bildet, må du bruke den gule kompositt-utgangen ("video") på dvd-spilleren (se bilde ) og sende dvd-signalet via en rca/Phono-kabel til TVn din (bruk gjerne den gule kabelen som fulgte med dvd-spilleren). Kabelen skal inn i den tilsvarende kompositt-inngangen på TVn din.

Kompositt-utgangen på alle dvd-spillere er aktiv til alle tider og er "redningen" når man har gjort valgt i menyen som slår av andre bildeutganger (som i ditt tilfelle). Når du har fått tilbake bildet på TVn ved hjelp av kompositt-overføringen, så skrur du av progressiv scan og muligens også komponent-utgangen. Da bør bildet være tilbake igjen i scarten.

Grønn farge kan skyldes feil på selve scart-kabelen og/eller at den ikke sitter riktig i dvd-spiller og skjermen (sjekk begge steder).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •