Nybegynner-hjelp: Koble PS3, surround og LCD-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner-hjelp: Koble PS3, surround og LCD-tv

Hei dere

Jeg har en PlayStation3, en 46 tommers LCD-tv fra Samsung og et LG HT303 surroundanlegg. Det dukker opp stadig flere Blue-Rays i filmsamlingen min og nå prøver jeg å få til om jeg kan koble alle tre enhetene slik at jeg får surround-lyd samtidig som jeg ser på blådiskene på PS3’en.

Jeg er ingen kløpper i lyd- og bildeverdenen og har ennå ikke klart å få en løsning på dette. Problemet er at det ikke er noen innganger på LGs DVD-spiller/forsterker som passer med utgangene på PS3’en. HT303’en har kun inngang for standard rød og hvit RCA-kabler, mens PS3 har utgang for HDMI, optisk lyd og en utgang jeg ikke kjenner.

Er det noen av AVforums orakler som kan hjelpe meg? Er det i det hele tatt mulig? Og hvordan går jeg frem?

Har allerede prøvd denne løsningen, med å koble lyden fra TV til surround-anlegget, uten hell: connecting PS3 + LG FullHD + LG HT303 - Blu-ray Forum. Men usikker på om jeg gjør det rett.

Legger for sikkerhets skyld med linker til bilder av utganger på både TV, PS3 og HT303.

Alle tilbakemeldinger settes pris på.

https://docs.google.com/leaf?id=0B-n...NmM2ZDc3&hl=en
    https://docs.google.com/leaf?id=0B-n...M2YxYjM0&hl=en
    https://docs.google.com/leaf?id=0B-n...YTQ0YmMw&hl=en

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!
    Det som er så fint med HDMI er at du kan kjøre både lyd og bilde over samme kabel. Siden surroundanlegget ditt har litt snevert med innganger så kanskje du bare skal kjøpe deg en ny forsterker med HDMI inn og ut? Du trenger jo ikke å legge allverden av penger i en grei forsterker dersom du ikke har allverdens behov for kraft og microdynamikk.

Personlig så er jeg jeg ikke noen stor tusenkunstner til å fikse slike problem som du har, men lykke til uansett!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg kan se, kan du ikke overføre surround-lyd inn på LG anlegget. Du har kun mulighet til å motta stereo-inn. For å overføre surround trenger man analoge tilkoblinger for hver kanal, HDMI eller S/PDIF. De to førstnevnte støtter overføring av HD-lyd formater. Sistnevnte støtter komprimert surround og ukomprimert stereo.

Med andre ord, du trenger en ny receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •