Panasonic DMP-BD55 koble til lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic DMP-BD55 koble til lyd

Jeg har et Logitech Z5500 anlegg der jeg lurer på om jeg kan koble til det anlegget til den nye blu-ray spilleren jeg skal kjøpe? (Panasonic DMP-BD55)

Da lurer jeg også på hvilke kabler jeg trenger. Skal også mest sannsynlig kjøpe meg en Denon AVR-1311 receiver til å koble alt sammen

Takker for svar

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk tilkobling støtter ukomprimert stereo (PCM i 2.0) og komprimert surround. Altså ikke HD-lyd, som er tilgjengelig på BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ganske noob på alt som har med lyd og sånn å gjøre :P kan du vær så snill forklare litt hva du mener ?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en artikkel ifra Hjemmekino.no som forklarer en del rundt "Blu-ray lydformater/-egenskaper", informativt!

Tilkoblinger for å dra nytte av disse HD-lydformatene, vil være med HDMI eller analogt for hver kanal. I tillegg må det være støtte for dette i både spiller og receiver.

Enkle søk her på forumet eller google vil overlesse deg med info om temaet 8)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coax eller optisk.......både spiller har utganger for begge å z5500 har innganger for begge
    (jeg ville valgt coax (Digital audiokabel (koaksial)fordi de tåler litt mere bøy og tøy)

Du kan kjøpe multichannel analog kabler å bruke det så får du hd lyd
    (3 stk slike kabler --->Komplett.no - Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA )
    men om lakriskabel overføringen din å pc høytalere vil gi deg bedre lyd enn SD lyd (optisk/coax) tviler jeg på da det ligger endel bakdeler med analog lyd

Når du får deg AVR-1311 så bruker du HDMI kabel å får full ekte HD lyd digitalt overført
    (HDMI 1.3 kategori 2 (10,2 Gbps high speed)
    eller
    (HDMI 1.4 10,2 Gbps high speed)

Uansett hvem type kabel må man inn i menyene til BD spilleren å sette riktig utgang + riktig innstilling for best lydutbytte (eller om man ønsker endret redusert lyd)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •