Sony BDP-S770

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Sony BDP-S770

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony BDP-S770

Noen som har funnet noe detaljert informasjon eller tester på denne spilleren?

Spurte på Sony Center om hva forskjellen på S570 og S770 var, og svaret var "bildekvaliteten". De kunne ikke finne noe som bekrefter at spillerne har ulike bildeprosessorer.
    Den eneste forskjellen jeg klarer å finne er "IP Content Noise Reduction", og denne fungerer kanskje også ved oppskalering?

Erfaringsmessig er Sony-spillerne ganske dårlige på DVD oppskalering, og dette er et viktig punkt for meg.

Sitter med en Philips BDP-7500/S2 (testvinner i lyd og bilde), men denne er relativt dårlig på oppskalering så den skal i retur. Merkelig at dette ikke vektlegges ved tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eLC
    Noen som har funnet noe detaljert informasjon eller tester på denne spilleren?

Spurte på Sony Center om hva forskjellen på S570 og S770 var, og svaret var "bildekvaliteten". De kunne ikke finne noe som bekrefter at spillerne har ulike bildeprosessorer.
    Den eneste forskjellen jeg klarer å finne er "IP Content Noise Reduction", og denne fungerer kanskje også ved oppskalering?

Erfaringsmessig er Sony-spillerne ganske dårlige på DVD oppskalering, og dette er et viktig punkt for meg.

.
    Har nettopp skaffet meg en S770 og er godt fornøyd med den, men det går mest i Blu-ray. Har kjørt noen DVD'er også, men med alle ekstra støy reduksjonsfunksjoner av ( som er defaulte). Har ikke reagert på "dårlig" DVD opplevelse, men som sagt, kanskje litt for dårlig erfaringsbase til å være bastant.
    Har selv reagert på at det ikke er å oppdrive noe detaljert info om "innmaten", spesielt opp mot S570. Slik sett er det bare utseende som helt sikkert er forskjellig

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    Har nettopp skaffet meg en S770 og er godt fornøyd med den, men det går mest i Blu-ray.
    I all verden... Hvor har du fått tak i den? Den er jo ikke til salgs noe sted som jeg har sett. Har forøvrig lest at den ikke har noe bedre billedbehandling enn S570 (husker ikke kilden dessverre)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Center har spilleren på sine nettsider så da får man sikkert kjøpt den der også
    (den er i salg i Europa ) (dvs samme regionskode som vi har)
    Forskjeller er vel bedre byggkvalitet og eget design på 770 + den har lys i fjernkontroll
    570 må man vel firmware oppdatere for 3d men 770 er 3d ut fra eske

Er jo ikke vanlig med bilde ytelses forskjell på spillere innen ca samme pris å når 570 og 770 koster nesten det samme blir det bare noen småting som skiller de

men har 770 superbit mapping er det ett pluss , forrige 760 modell hadde det å var en bildefordel fromfor 560 (men finner ikke ut om 770 har det)
    Sony Global - Technology - Blue-Violet Semiconductor Laser

USA modellen BDP S1000 SE tilsvarte Europeiske BDP S760
    men USA modellen ble ikke solgt i Europa , den var en mye bedre spiller enn 760

USA modellen BDP S1700 SE tilsvarer Europeiske BDP S770
    om den kommer til Europa ? helt sikkert bedre enn Europa modellen

ES serien er det beste man får fra Sony men det er ikke så mange ulike modeller som er solgt i Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    I all verden... Hvor har du fått tak i den? Den er jo ikke til salgs noe sted som jeg har sett. Har forøvrig lest at den ikke har noe bedre billedbehandling enn S570 (husker ikke kilden dessverre)
    Kjøpte min S770 på Sony Center i Bergen for 14 dager siden 8)

Etter lang diskusjon med blant annet Hygen på en annen tråd hvor PS3 bitstream vs MPCM var en del av temaet , flesket jeg til med ny spiller og ny reciever (Yamaha RX-V2067), så kan jeg ikke lengre klage på utdatert prosessering av PCM etc. Og uten å ta opp igjen den diskusjonen kan jeg konkludere med at oppgraderingen var vellykket.....

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Sony Center har spilleren på sine nettsider så da får man sikkert kjøpt den der også
    (den er i salg i Europa ) USA modellen BDP S1700 SE tilsvarer Europeiske BDP S770
    om den kommer til Europa ? helt sikkert bedre enn Europa modellen

ES serien er det beste man får fra Sony men det er ikke så mange ulike modeller som er solgt i Norge
    Ok, var vel det som ble opplyst angående BDP S1700 ES, at den kùn skulle selges gjennom Sony's butikker. Er vel tilfelle med 770 også da, siden den ikke er å få i nettbutikker.
    Nå forsvinner jo BDP-S5000ES ut av sortimentet. Da er BDP 770 toppmodellen til Sony. Har ikke hørt eller sett noe til en mer eksklusiv modell i nærmeste fremtid. Litt skuffende da jeg er Sony-fan.. vurderer den nye Denon DBP-2011 som kommer neste år hvis ikke Sony kan komme med noe tilsvarende.
    Vet du noe om det kommer en erstatter av Sony BDP 5000 ES nærmeste fremtid Herr Hygen?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om kommende ES nei men det kommer sikkert med tiden
    (blir det noen fremtid i 3d så er jo det en grunn + ingen spillere i det høye prissjikte har ennå kommet med bd spillere med opptaksmulighet til Europeiske modeller + modellene i dag mangler stream og wifi)
    770 kommer sikkert på nettsalg å i butikker de nærmeste dager

Vet ikke om markedet har endret seg så de dropper de mest eksklusive spillerene.
    Ser mange Fabrikanter satser stort på BD hjemmekiosytem å dropper de mest kostbare spillerene .
    Det lages også mange flere billigere BD spillere enn før (antall modeller)
    Ingen dyre Pioneer , Sony ,Marantz , Denon BD spillere til nå (med 3d) eller da spillere utgitt i år)
    å ingen jeg har lest skal komme i 2010

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd oppsett

Sikkert innlysende for de fleste, men hygens oppskrift (DRC, pcm, bitstream etc) for S370

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-bdp-s370.html

...er identisk for S770....

Spesielt dette med DRC gjør stor forskjell , i all fall for mitt oppsett ( DRC wide (av)= best! )

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg så 770'n demonstrert hadde den samme XMB-meny som PS3, på messa (dette var en youtube-video) så hadde den støtte for MKV-filer. Er dette fortsatt der eller er det fjernet før lansering? Det gir i så fall DLNA-støtten er ny dimensjon..

Sony sin egen spek sier ingenting om mkv, men det er flere artikler ute som fortsatt hevder det funker..
    Sony MKV 3D Blu-Ray Player Model:BDP-S770
    Amazon.com: SONY BDP-S770 Multi Region Code

Den er vel ikke av de billigste BD-spillerene på markedet, men støtter den MKV og ikke minst med subs, så erstatter den for min del PS3'n og server for transcoding..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •