Samsung BD-P1400 og Inglorious Basterds

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-P1400 og Inglorious Basterds

Legger inn dette inlegget for min far, som kjøpte av meg nevnte BD spiller for et par år siden. Han kjøpte filmen Inglorious Basterds på BD men har litt problemer med å få den avspillt. Utifra Samsungs sider så har vi lagt inn siste firmware, 2.3 på spilleren som er datert til 10 april 2010.
    Filmen loader, alle advarslene osv er hvor de skal være, men på den siden i menyen hvor man har den halvmånen som inneholder Top Menu, Play, Scenes osv så er det ikke noe halvmåne. Om han trykker OK (siden default er PLAY) så skjer det ikke noe. Hele denne sekvensen går i loop uten at man får startet filmen. Så det er tydelig at det er en produksjonsfeil med disken mot denne spilleren, siden menyen ikke vises.

En arbeidskollega har et alt-i-ett Samsung anlegg hvor han hadde samme problem med nevnte film. Noen andre der ute som har samme problem, eventuelt har noen løsning på hvordan man kan få sett filmen?

Hverken Pop-Up Menu, eller Top Menu fungerer i nevnte posisjon, andre Universalfilmer fungerer slik de skal på hans spiller.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hatt et lignende problem?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen fungerer på min Samsung BD-P1500.

Jeg har uk utgaven, glimrende film forresten!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig at eldre spillere ikke spiller alle filmer selv om firmware er av nyeste utgave. Produsentene utvikler ikke firmware for de eldste modellene.

Han går uansett ikke glipp av noe. Makan til drittfilm.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall sett Inglorious Basterds på min Samsung BD-P1400. Husker ikke om jeg hadde spesielle problemer. Jeg for min del er imponert over Samsung i forhold til hvor lenge de har støttet denne spilleren med FW-oppgraderinger.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har ihvertfall sett Inglorious Basterds på min Samsung BD-P1400. Husker ikke om jeg hadde spesielle problemer. Jeg for min del er imponert over Samsung i forhold til hvor lenge de har støttet denne spilleren med FW-oppgraderinger.
    Hvilken utgave er det du har? Norsk/engelsk/USA? Kan du prøve å sjekke filmen igjen for å se om du husker hva du gjorde? Også hvilken firmware du har på spilleren hadde vært til god hjelp her.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er ikke uvanlig at eldre spillere ikke spiller alle filmer selv om firmware er av nyeste utgave. Produsentene utvikler ikke firmware for de eldste modellene.
    Fant igjen denne tråden og kommer med en oppdatering. Det var en ny firmware til Samsungen datert 30 November 2010, så den er lagt inn på spilleren, og Universal titler kan igjen spilles av. Det som var feil var at man ikke fikk opp den venstre halvmånen hvor man velger Play, Lyd etc. Siste film det var feil på var Psycho, testet den både før og etter oppdatering, og nå virker det altså perfekt. Selv på min Panasonicspiller har det kommet en ny firmware til datert 30 mars 2011, siste derifra var fra før 31 November 2009. Og den spilleren er fra 2007, så det tyder på at produsentene fortsatt oppdaterer utgåtte og eldre modeller alikevel.

Hadde vært rart om de ikke gjorde det siden mange har samme spilleren i flere år, så du tok nok litt feil her Gurba

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba tok også feil når han sa det var en drittfilm he he:-P