Hvordan korrigere lip sync problem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan korrigere lip sync problem?

Jeg har en Panasonic BD80 koblet direkte til min tv (Sony kdl40w5500) via hdmi-kabel. Har ikke noe eksternt lydanlegg, bilde og lyd går direkte til tv via hdmi.

Opplever at lyden er litt usynkron på dvd, antar at dette skyldes at dvd'er oppskaleres til 1080p og at dette tar litt tid slik at lyden kommer ørlite før bildet. På BluRay disker opplever jeg ikke dette.

Er det noen mulighet til å fikse dette når verken spilleren eller tv'en har noen delay funksjon for lyd.

Ser at man på nettet kan finne såkalte "digital audio delay" bokser, men disse er tenkt brukt ved bruk av lydanlegg.

Finnes du noen tilsvarende "dings" for bruk mellom spiller og tv når både bilde og lyd går via hdmi?

Eventuelt andre råd for hvordan jeg skal få synkronisert lyden?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør først oppdatert spiller og tv til nyeste firmware
    Firmware til Panasonic kan lastes ned med spiller eller fra hjemmesiden deres.
    Firmware til tv kan lastes ned fra http://support.sony-europe.com
    (først da har man et utgangspunkt for hva urstyret takler å hva det feiler med..........for mye kan være rettet , endret , lagt til siden produktene var nye)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har nest siste versjon av firmware for tv'en og tredje siste versjon av firmware for bd spilleren. Har ikke brydd meg om å oppdatere etter det siden det ikke har stått noe om forbedringer av lyd på de siste oppdateringene. Men jeg skal ta og oppdatere til siste versjon på begge for å se om dette hjelper.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du får audio delay box til HDMI
    men til digital kabel eller analog lyd
    (+ du må da strekke ekstra kabel fra spiller til tv enten for digital eller analog lyd avhengig av inngang på tv)

Spilleren har vel ikke delay å tv kanskje ikke ?
    (eneste delay funksjon spiller er 5.1/7.1 analogt men er ikke direkte delay da dette er forsinkelses innstillinger til avstand høytalere men kan brukes i multichannel til ørliten korrigering ved å sette andre abstander en den virkelige)

Er vel kjent problem for mange Panasonic BD spiller brukere at de kan få delay problem

Alternativ er jo å bytte spiller da mange BD spillere både er mere korrekte i utsendelse (ingen delay problem)
    + mange har delay innstillinger

Om DMP BD 80 har auto lip sync /Sony kdl40w5500 har auto lip sync ? så vil en HDMI 1.3 kabel kunne gi syncronisert avspilling

Siden du har sony tv så kanskje sony bd ville fungere bra om man får nytte av Bravaria Sync ?

Jeg ville byttet spiller (da man får mange andre like bra til samme pris) å mest sansynlig uten sync problem
    (eller mulighet til korrigering)

..............alternativ kan jo være å sende 576 ut ved dvd spilling
    (decoding og endel video behandling blir gjort i spiller å scalering i tv)
    (selve scaleringen vil jeg ikke tro du vil se forskjell på enten det er spiller eller tv å kan jo skje sync bedrer seg)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Tror ikke du får audio delay box til HDMI
    men til digital kabel eller analog lyd
    (+ du må da strekke ekstra kabel fra spiller til tv enten for digital eller analog lyd avhengig av inngang på tv)
    Så vidt jeg kan se har tv'en et par lydUTGANGER, men ingen innganger...

Er vel kjent problem for mange Panasonic BD spiller brukere at de kan få delay problem
    Jeg har sett en del rapporter om delay problem med Panasonic spillere ja, men kun i tilfeller hvor lyden kjøres separat via eget anlegg, har ikke sett noen rapporter ala mitt, hvor både lyd og bilde går via hdmi direkte til tv.

Om DMP BD 80 har auto lip sync /Sony kdl40w5500 har auto lip sync ? så vil en HDMI 1.3 kabel kunne gi syncronisert avspilling
    Min kabel er 1.3a så kabelen skulle være grei.

Har ikke lyst til å bytte spiller da kona hater nye dingser og fjernkontroller, og hun har knapt vendt seg til denne nye...:-) Og bildekvaliteten er det ikke noe å si på hverken på bd eller dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør først oppdatert spiller og tv til nyeste firmware
    Firmware til Panasonic kan lastes ned med spiller eller fra hjemmesiden deres.
    Firmware til tv kan lastes ned fra http://support.sony-europe.com
    (først da har man et utgangspunkt for hva urstyret takler å hva det feiler med..........for mye kan være rettet , endret , lagt til siden produktene var nye)
    Da har jeg lagt inn nyeste firmware både på tv og spiller. Ingen forbedringer når det gjelder lydsynkroniseringen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står vel på sony sine sider at tv har 2 stk analoge innganger ? (under kontakter)
    KDL-40W5500 (KDL40W5500) : TV og hjemmekino : Sony

da kan vel analog kabel ut right left bd spiller og inn tv kanskje bli bedre sync
    (eller så må man kjøpe en eller annen box som kan utføre audio delay på den analoge overføringen)

Tror ikke jeg har flere forslag
    (annet enn å påtvinge kona å lære seg en ny fjernkontroll ...he he....de fleste kontroller er ikke så ulike da )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Her er bilder av baksida av tv'en og baksida av spilleren. Antar at det er kontaktene øverst til venstre på tv'en vi snakker om, men hvilke kontakter bak på spilleren skal jeg benytte?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test med en RCA (stereo) phono kabel (om du har)

vist som bilde i din manual side 13
    Du må vel sette HDMI audio som off i spiller og sette analog 2 ch ut

bedrer det ikke sync på dvd må du kanskje satse på en delay box til analog lyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kabel liggende som ser omlag sånn ut. Den passe i hvert fall i kontaktene, antar at dette er riktig type når den passer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg plugget til en slik kabel. Har satt audio output under hdmi i spilleren til "off" og satt 2 ch under "analog audio output". Da får jeg ikke noe lyd overhodet.

Antar jeg må gjøre en eller annen innstilling i tv'en, men hvilken? I bruksanvisningen for tv'en står det for denne lydinngangen "Du kan koble til et musikkanlegg til tv'en og høre lyden på tv'en". Mulig det ikke er mulig å høre lyd fra denne inngangen samtidig som en av hdmi-inngangene er valgt (den hvor spilleren er plugget til)?

Noen som vet hvilken innstilling jeg må gjøre i tv'en for å se bildet fra panasonic'en og samtidig høre lyden fra lydinngangen?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er riktig

Få bilde med hdmi og lyd med analog phono samtidig
    Skal vel kunne gå (teoretisk)
    Da det langt fra er alle avspiller typer som nødvendigvis har HDMI men feks DVI (som ikke bringer lyd) der man må sende lyd med egen kabel.
    Så .....står det ikke noe om bruk av DVI til HDMI kontakt å da inngang HDMI 1 på tv (manual)
    (du bruker jo ikke slik kontakt da du har HDMI kabel men vil jo bruke HDMI kabelen på samme måte som en DVI......uten lyd.....bare video)

Kanskje HDMI controll må settes off ? i tv....å spiller om den har

Meningen er ikke å gjøre det vanskelig for deg men problemet ditt er ikke enkelt med ditt utstyr

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    "Du kan koble til et musikkanlegg til tv'en og høre lyden på tv'en".
    Hmmm, i den engelske versjonen av manualen står dette: "You can listen to TV sound on the connected Hi-Fi audio equipment."

Dette betyr vel da at dette er en lyd-utgang og ikke en inngang? Men hvor er da lydinngangen, det står jo i produktspesifikasjonen hos Sony som det ble linket til at tv'en har 2 analoge lydinnganger?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, i den engelske versjonen av manualen står dette: "You can listen to TV sound on the connected Hi-Fi audio equipment."

Dette betyr vel da at dette er en lyd-utgang og ikke en inngang? Men hvor er da lydinngangen, det står jo i produktspesifikasjonen hos Sony som det ble linket til at tv'en har 2 analoge lydinnganger?

Du vil se en ring med en slags pil in -->0 er lyd inn å pil ut <--0 er lyd ut.
    Mener eneste lyd inn TV så er de under component men om de lydinngangene kan brukes med HDMI ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke en phono til jack kabel: Clas Ohlson Internettbutikk

Denne skal kobles til PC/HDMI 1 audio in (under den optiske utgangen bak på tv'n.)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exar

Denne skal kobles til PC/HDMI 1 audio in (under den optiske utgangen bak på tv'n.)
    Der var det vel en som kjente til tv*n ja
    Stemmer jo det at det er omtalt i manual med HDMI 1 audio in

da setter man opp tv som om man bruker dvi og analog audio ? med hdmi og analog kabel

If the equipment has a DVI socket/jack, connect
    the DVI socket/jack to the HDMI IN 1 socket/jack
    through a DVI - HDMI adaptor interface (not
    supplied), and connect the equipment’s audio
    out sockets/jacks to the audio in sockets/jacks in
    the HDMI IN 1 sockets/jacks.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet, fikk svaret over.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exar

Da blir det å dra innom Clas Ohlson i morgen. Får satse på at det går an å ta lyd inn der selv om jeg faktisk bruker hdmi og ikke dvi-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når lyd'n over HDMI er sett til "off" ut fra spilleren vil det jo bli samme signal som DVI. Plugg spilleren til HDMI1 og lyden til HDMI1 audio in.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det å dra innom Clas Ohlson i morgen. Får satse på at det går an å ta lyd inn der selv om jeg faktisk bruker hdmi og ikke dvi-kabel.
    Dette vet kanskje exar
    (mulig du må slå av hdmi control eller noe)

HDMI vs DVI

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •