Hvordan korrigere lip sync problem? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, da har jeg skaffet en slik phono til jack kabel. Har satt "hdmi audio" til off. Får ikke lyd overhodet. Har slått av "hdmi control" både i tv og i spiller, uten at det gjør noen forandring.

Er det slik at jeg må gjøre noen innstilling i tv'n som aktiviserer denne jack-lydinngangen? Jeg har nå koblet til som om det var via DVI (med lyd via separat kabel) og det skal jo ifølge manualen for tv'en gå an. Allikevel ingen lyd. Når den inngangen tross alt finnes på tven så skal den jo virke?

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tar ut hdmi-kabelen så hører jeg lyden men har ikke bilde. Setter jeg inn hdmi-kabelen kommer bildet tilbake (naturlig nok) men da forsvinner lyden.... Så til tross for at manualen beskriver hvordan man kobler til utstyr via dvi og adapter til hdmi og egen kabel for lyd, så vil man ikke få både bilde og lyd samtidig.

Hvis jeg da ikke har oversett en innstilling i tv'en som forteller tv'en at bildet skal komme fra hdmi 1 og lyden fra lydinngangen.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Når jeg tar ut hdmi-kabelen så hører jeg lyden men har ikke bilde. Setter jeg inn hdmi-kabelen kommer bildet tilbake (naturlig nok) men da forsvinner lyden.... Så til tross for at manualen beskriver hvordan man kobler til utstyr via dvi og adapter til hdmi og egen kabel for lyd, så vil man ikke få både bilde og lyd samtidig.

Hvis jeg da ikke har oversett en innstilling i tv'en som forteller tv'en at bildet skal komme fra hdmi 1 og lyden fra lydinngangen.....
    Har vært i kontakt med Sony Support som sier at denne lydinngangen kun er ment brukt når man kobler til PC. Så da vet jeg det.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering: Jeg får tilsendt en ny spiller fra Panasonic, en BD-85. Jeg sendte min BD-80 til reparasjon. Verkstedet konstaterte at det var en feil med usynkron lyd men ante ikke hvordan de skulle fikse den. Panasonic visste ikke heller, annet enn å skifte ut hovedkortet i spilleren. Da sender de meg like gjerne en ny spiller i stedet. Får håpe denne er ok når det gjelder lip sync.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •