Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 504
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser det er to forskjellige HW sonefri, en til ca 835 og en til 499(dansk valuta tror jeg).

Noen som har testet begge?
    Hva har dere kjøpt?

Den til 499

DIY kit for the Oppo BDP-93 / 95 bluray player. This kit enables all-region playback of both DVD and Bluray. The DVD playback is automatically regionfree, and bluray region can be selected with the remote.

How to use the mod:

* By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    * 1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.

* 2. Press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.
    *

* 3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
    * Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.

Og den til 835
    DIY kit for the Oppo BDP-93 / 95 bluray players. Compatible with the EU versions.

This kit enables all-region playback of both DVD and Bluray. The DVD playback is automatically regionfree, and bluray region can be selected with the remote at startup.

This kit is very easy to install, just remove the player’s top cover, add the pcb in extension to existing flat cable, add a few extra cables, and you are ready for regionfree playback.This kit does not replace the existing cables, so if the player needs service, you can easily remove the kit again to avoid warranty problems.

Extra features of the PRO version compared to the STANDARD version:

-No need to restart player to change region.

-PRO version can be controlled over RS232 connection. (For home theatres with RS232 control system)

-PRO version can be upgraded for extra upcoming features.

How to use the mod:

* By default, your bluray player is now region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby. The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed. The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.
    * To disable the automatic power on, press the blue button on the remote once.
    * To enable automatic power on again, press the yellow button once.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Kan denne spilleren erstatte en separat media avspiller ala popcorn hour for avspilling av .mkv filer ? Er det noen som bruker den til det ?
    Testet med en stor .mkv fil nå på 25gig og h264 og da virket det som om spilleren sliter litt mer. Skal teste mer senere, er det noen andre som har testet dette?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Fikk spilleren når jeg var i USA :-)

Men lurer på et par ting.

1.
    Vil det komme noen SW oppdateringer, slik at man slipper hw oppdatering for å få sone fri spiller? Eller MÅ man kjøpe dette HW kit`et for å få spilleren sone fri?
    Det kommer garantert ikke. Oppo BDP-83 hadde en slik firmware, men den ble aldri oppdatert. Det ligger i selve BD-programmeringen eller noe slikt som gjør at dette ikke går. Å sette inn chipen er enkelt, og funker strålende.

Skal du ikke bruke spilleren mot RS232 grensesnittet, så velg den billigste versjonen. Jeg bestilte denne, men fikk den dyre, sikkert pga de manglet noen komponenter for den billige, og ville bli kvitt henge ordre.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Testet med en stor .mkv fil nå på 25gig og h264 og da virket det som om spilleren sliter litt mer. Skal teste mer senere, er det noen andre som har testet dette?
    Regner med du kjører trådbasert nett?
    Vil nok tro intern minnet kan sette litt begrensninger her. Hvis du har en litt større USB minnepinne, 8 GB eller mer, så kan det kanskje hjelpe. Da får den mer å buffre på. Mener å huske denne også kun har 1 GB innebyget slik som BDP-83

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Regner med du kjører trådbasert nett?
    Vil nok tro intern minnet kan sette litt begrensninger her. Hvis du har en litt større USB minnepinne, 8 GB eller mer, så kan det kanskje hjelpe. Da får den mer å buffre på. Mener å huske denne også kun har 1 GB innebyget slik som BDP-83
    Kjører rett fra harddisk via USB og det er h264 1080p den ikke klarer x264 1080p klarer den helt fint. Får prøve med noen andre h264 1080p filer får å se om det er problemet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte fra Amazon 16. Mai , ble levert på døra i dag. Meget rask levering. Venter bare på ship fra danmark nå. Altid moro med noe nytt. Og ikke minst om det blir en oppgradering fra min " gamle" sony blu-ray.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mottok oppoen i dag, planen var å bruke den som forforsterker fram til eg kjøper ny prosessor i kinoen.... Kjører altså analog ut fra oppoen til en emotiva xpa-5 effekt.
    Problemet er at eg får sånn "kneppelyd" i høyttalerene når eg skifte spor og når eg ser film, skjer det samme når en hører på cd å skal skifte låt. Er dette normalt, noe en kan gjere for å få det vekk?
    Høyttalerene er forøvrig Dali ikon8
    Tok spilleren ut av kinoen og testet den mot en tv gjennom hdmi å da var problemet vekk..
    Håper på gode tips

Newcomer Burumsan sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    mottok oppoen i dag, planen var å bruke den som forforsterker fram til eg kjøper ny prosessor i kinoen.... Kjører altså analog ut fra oppoen til en emotiva xpa-5 effekt.
    Problemet er at eg får sånn "kneppelyd" i høyttalerene når eg skifte spor og når eg ser film, skjer det samme når en hører på cd å skal skifte låt. Er dette normalt, noe en kan gjere for å få det vekk?
    Høyttalerene er forøvrig Dali ikon8
    Tok spilleren ut av kinoen og testet den mot en tv gjennom hdmi å da var problemet vekk..
    Håper på gode tips
    Hei,

Har du noen av komponentene koblet til jord eller har du en kabeltv, digital boke e.l. koblet til antenneuttak? Da kan det det være en løsning å prøve med et galvanisk skille - kan kjøpes i de fleste el-tilbehørs butikker - det kan hjelpe og koster ikke stort.
    Det kan også være nyttig å prøve seg med ferrit kjerner rundt strøm kabler.
    Ofte er det strøm/signal støy som skaper de utfordringene du nevner.
    Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt dum nå, men er det slik å forstå at en kan bestille denne fra USA (Amazon), oppdatere FW og innstalere chipen fra bluraychip.dk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burumsan
    Hei,

Har du noen av komponentene koblet til jord eller har du en kabeltv, digital boke e.l. koblet til antenneuttak? Da kan det det være en løsning å prøve med et galvanisk skille - kan kjøpes i de fleste el-tilbehørs butikker - det kan hjelpe og koster ikke stort.
    Det kan også være nyttig å prøve seg med ferrit kjerner rundt strøm kabler.
    Ofte er det strøm/signal støy som skaper de utfordringene du nevner.
    Lykke til
    hei, har kunn koblet oppen direkte til emotiva xpa-5 via analog ut...
    Har prøvdt med å koble til kunn to rca kabler til front men samme problem da....
    Noen andre som har erfaringer med å bruke analog ut direkte til effekt forsterker`?
    Oppo vurderer å ta den tilbake å sende en ny, men frykter det blir dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man noen andre gevinster/ulemper ved å kjøpe Oppo BDP-93 fra USA kontra kjøpe EU utgaven (utover at man sparer noen kroner)?

Vil det kunne komme oftere firmware for USA utgaven kontra EU utgaven?
    Ser ellers fra bildene at EU utgaven har jordet kontakt, mens USA utgaven har det ikke men er dobbelt skjermet.

Grunnen er at jeg står på trappene til å forkaste Philipsen jeg bruker pr. nå (BDP 9600) til fordel for Oppo BDP-93. Jeg begynner å bli lei av ustabiliteten til Philipsen, samt at RS232 på Oppo'en frister med tanke på integrering i iRule.

Takker for svar.

Eirik

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme firmware på begge spillerene så vidt jeg vet, så det skal nok ikke ha noe å si.

Så lenge det å spare noen kroner ikke har noe å si, så er det mer hvor man kjøper filmene. Kjøper man filmer fra USA, så kommer de ofte tidligere ut, og har ett gjennomsnittlig bedre kvalitetsnivå enn hva jeg har opplevd på Europeiske utgivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ut i fra et tidligere innlegg så det ut som om EU utgaven i hvertfall måtte benytte en egen utgave av firmware'en selv om jeg ser nå at versjons nummerne er de samme.

Er boksen fra USA CE merket?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik72
    Er boksen fra USA CE merket?
    CE-merking får man hvis man sender inn et egenerklæringsskjema. Det kan nesten være på nivå: "Denne enheten har god kvalitet og tar ikke fyr av seg selv uten videre". Det er kun hvis man lager duppeditter som skal brukes i brann og eksplosjonsfarlige miljøer det kreves dokumentasjon eller 3.parts verifisering.

CE er en ren salgsdeklarasjon for EU/EØS land og er på mange måter en falsk trygghet. Sier ingen ting om kvalitet eller bruksområdet, kun at den er lov å selge her.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Burumsan sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow - dette ser spennende ut.
    Kunne ikke se noen tilbakemedlinger enda - skal bli spennende å se hva resultatet blir.
    Kanskje en ny fremtidig streaming helt?

Skal du skaffe deg et Gøffo?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 2.35:1-lerret vil Oppo BDP-93 kunne zoome bildet mellom 2.35 og 16:9 format slik som f.eks Panasonic AE4000 prosjektor kan gjøre? Ser at den har anamorphic stretch, men dette er vel ikke helt det samme, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Med 2.35:1-lerret vil Oppo BDP-93 kunne zoome bildet mellom 2.35 og 16:9 format slik som f.eks Panasonic AE4000 prosjektor kan gjøre? Ser at den har anamorphic stretch, men dette er vel ikke helt det samme, eller?
    Anamorphic stretch er vel funksjonen man bruker i kombinasjon med anamorphisk linse. Spilleren strekker bilde i høyden for å fjerne letterboxen og linsa strekker bilde ut i sidene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Anamorphic stretch er vel funksjonen man bruker i kombinasjon med anamorphisk linse. Spilleren strekker bilde i høyden for å fjerne letterboxen og linsa strekker bilde ut i sidene.
    Ja, akkurat, regnet med noe sånt. Hmm, det jeg håpte på var at det skulle være mulig å bruke en vanlig prosjektor og zoome inn bildet på 2.35 lerret på filmer med dette formatet og slippe å manuelt zoome ut igjen dersom man så 16:9 filmer. Såvidt jeg vet er det kun Panasonic AE4000 som støtter denne funksjonen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut med tanke på zoom og 2.35

OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player

2. Added the Zoom and Aspect Ratio (AR) adjustment for BD-Java enabled discs (available on HDMI 1 only). To take advantage of this functionality, set the Primary Output to HDMI 1 (Video Setup), use a resolution other than “Source Direct”, and use the HDMI 1 output on the BDP-93. During the disc playback, press the ZOOM button to change the zoom level and AR on the fly. A momentarily black screen may be observed but this is normal. Please note that 3D BD-Java Blu-rays do not allow for Zoom adjustments.

Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •