Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 504
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nok fått oppdatert spilleren med en av de nevnte oppdateringene som deaktiverer region kit'et.

Problemet er at jeg ikke får lastet ned de bildefilene rett. (tror jeg)
    Jeg får opp en fil som er 91,8kb, denne vil maskinen åpne som et iTunes dokument. Om jeg legger dette over på USBpinnen skjer det ikke noe på Oppo spilleren.
    På den filen jeg laster ned er det ikke noe som heter "Bluimage.frm" & "bluimg2.frm"
    har prøvd å lese litt i tråden du sendte, men kan jo hende jeg har oversett noe vikrig.

Finnes disse bildefilene noen andre steder?

Hvordan ev tilbakestiller jeg spilleren?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med windows fungerer det slik
    Det er mange muligheter for å laste ned og åpne ...en måte er

...1...
    Fil du laster ned er en RAR fil
    (RAR er pakket fil (komprimert)

...2...
    RAR fil må pakkes opp og det kan man gjøre med feks WinRAR
    ...last ned å innstaler WinRAR archiver, a powerful tool to process RAR and ZIP files
    (jeg vet ikke hvem type operasjonssystem du bruker så derfor kan jeg ikke gi deg direkte lenke til eksakt RAR software du skal ha.)
    WinRAR archiver, a powerful tool to process RAR and ZIP files

Enkel måte å pakke ut er
    Høyre muse klikke på RAR fil og velg extract here (pakk ut her) så pakkes innholdet ut i samme mappe som RAR fil ligger
    (er jo greit å ha rar fil i egen mappe når man pakker ut så de utpakkede filene er enkle å finne igjen)

...3...
    Utpakket får du
    3 stk filer

2 stk FRM filer som er de du trenger på en USB pinne (kopier dem over på usb pinne)
    1 stk innstalasjonsdokument som er i Adobe
    (adobe kan man åpne og lese om man har feks adobe reader innstalert på pc)

........det som står i denne adobefila er samme text jeg har postet tidligere
    (som jeg laget en google Norsk utgave av også.)

Hvordan åpne rar filer | Hvordan123.no

alternativ måte...
    du kan også feks laste rar fil direkte ned på usb pinne....pakke ut rar...så er du ferdig

sendte deg de 2 frm filene til epost adresse du har lagt inn som Kontaktinfo.
    Da har du flere valg :-).......legge de to frm som er vedlegg til epost inn på usb pinne

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for Mail og info. Da skal jeg se hva jeg kan få til. :-)

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Med windows fungerer det slik
    Det er mange muligheter for å laste ned og åpne ...en måte er

...1...
    Fil du laster ned er en RAR fil
    (RAR er pakket fil (komprimert)

...2...
    RAR fil må pakkes opp og det kan man gjøre med feks WinRAR
    ...last ned å innstaler WinRAR archiver, a powerful tool to process RAR and ZIP files
    (jeg vet ikke hvem type operasjonssystem du bruker så derfor kan jeg ikke gi deg direkte lenke til eksakt RAR software du skal ha.)
    WinRAR archiver, a powerful tool to process RAR and ZIP files

Enkel måte å pakke ut er
    Høyre muse klikke på RAR fil og velg extract here (pakk ut her) så pakkes innholdet ut i samme mappe som RAR fil ligger
    (er jo greit å ha rar fil i egen mappe når man pakker ut så de utpakkede filene er enkle å finne igjen)

...3...
    Utpakket får du
    3 stk filer

2 stk FRM filer som er de du trenger på en USB pinne (kopier dem over på usb pinne)
    1 stk innstalasjonsdokument som er i Adobe
    (adobe kan man åpne og lese om man har feks adobe reader innstalert på pc)

........det som står i denne adobefila er samme text jeg har postet tidligere
    (som jeg laget en google Norsk utgave av også.)

Hvordan åpne rar filer | Hvordan123.no

alternativ måte...
    du kan også feks laste rar fil direkte ned på usb pinne....pakke ut rar...så er du ferdig

sendte deg de 2 frm filene til epost adresse du har lagt inn som Kontaktinfo.
    Da har du flere valg :-).......legge de to frm som er vedlegg til epost inn på usb pinne
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Oppo BDP 93, og sliter med å få HD lyd ut. HD lyd ifra PS3 fungere knirkefritt. Har og testet med samme hdmi kabel PS3`en bruke, fungerer fortsatt ikke.

Har satt Oppo til å spille av Bitstreame, for da skal den spille av HD lyd formatene. Og testet med auto.

Har sett på oppsettet på hva den skal spille:

High Fidelity Audio:

Dolby® TrueHD - Dolby TrueHD delivers lossless studio master quality audio designed specifically for high definition entertainment. The BDP-93 supports bit-stream output of Dolby TrueHD via its HDMI 1.4a output. It can also internally decode Dolby TrueHD into LPCM and output via HDMI or the 7.1ch analog audio output terminals. (Dolby Digital and Dolby Digital Plus audio formats are also supported.).
    DTS-HD Master Audio™ - DTS-HD Master Audio delivers an auditory experience that matches the lifelike images of high-definition video with up to 7.1 channels that are bit-for-bit identical to the studio master. The BDP-93 supports bit-stream output of DTS-HD Master Audio. It can also internally decode DTS-HD Master Audio and output via HDMI or the 7.1ch analog audio output terminals. (DTS-HD High Resolution Audio and DTS Digital Surround are also supported.)
    7.1-Channel Analog Output - Individual analog 7.1-channel surround outputs are ideal to connect to a 7.1-channel or 5.1-channel surround sound system. The BDP-93 delivers an incredible sound stage and an immersive surround experience. For users with stereo speakers, the BDP-93 offers a down-mix mode.
    Digital Optical and Coaxial Outputs - For simple and easy connection to more traditional A/V receivers, the BDP-93 features both optical and coaxial outputs for digital audio.
    Rigid Chassis Construction - Built around a steel chassis, aluminum faceplate, and center-mounted tray, the BDP-93 is designed to impress as well as to provide a stable base for the highest quality reproduction of your favorite media.

Output Analog Audio: 7.1ch, 5.1ch, or stereo
    Digital Audio: Coaxial, Optical
    HDMI Audio: Stereo, up to 7.1ch high-resolution PCM, up to 5.1ch DSD, bitstream or LPCM conversion of Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD High Resolution Audio, and DTS-HD Master Audio.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere årsaker som kan ha noe med innstilling 93

Bruker du 2 hdmi kabler eller 1 , oppløsning ut spiller , får du ingen lyd eller ....lyd men ikke hd lyd osv osv

var det fat eller slim ps3 du brukte før

har du testet en eller flere blu ray filmer og kontrolert at riktig lydspor er valgt

__________________________________________________ _
    Jeg kan skrive de mest sansynlige årsaker

Om du bruker 1 eller 2 HDMI kabler ut så har du sansynligvis valgt HDMI 1 som primary out (det er riktig)
    (atså om du har koplet hdmi 1 utgang 93 direkte til tv/PJ + hdmi 2 utgang 93 til reciver....eller om du har koplet hdmi 1 utgang 93 til reciver og hdmi utgang reciver til tv/PJ)

men bruker du 1 HDMI kabel bare ...(hdmi 1 utgang 93 til reciver og hdmi utgang reciver til tv/PJ))....sjekk HDMI options så .ikke
    HDMI 1 står som...only video ...for da blir det ingen lyd

løsning...sjekk at hdmi 1 ikke står som only video
    __________________________________________________ _____

Har du valgt oppløsning ut bd spiller lavere enn 720p vil du sansynligvis ikke få hd lyd

løsning...velg minimum 720p (eller høyere om ditt utstyr takler det)

__________________________________________________ _______________________________
    Har du satt spiller til secondary audio (on) og valgt bitstream hdmi ut vil all secondary og primary audio bli re encodet og sendt HDMI som DTS (utenom stereo på disc da)

Har du satt spiller til secondary audio (on) og HDMI audio som auto eller LPCM vil du sansynligvis få multichannel PCM der secondary og primary audio er blandet (utenom stereo da)

løsning...sett secondary audio..........OFF
    __________________________________________________ ________________________________

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ............får du det ikke til bør du skrive mere fyldig...hvordan har du koplet , hva avspiller du...har du ingen lyd eller mangler du bare hd lyd osv

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Har en Oppo BDP 93, og sliter med å få HD lyd ut. HD lyd ifra PS3 fungere knirkefritt. Har og testet med samme hdmi kabel PS3`en bruke, fungerer fortsatt ikke.

Har satt Oppo til å spille av Bitstreame, for da skal den spille av HD lyd formatene. Og testet med auto.

Har sett på oppsettet på hva den skal spille:
    Gå i lyd menyen og finn hvor det står "Secondary Audio" - Sett denne til "Off". Kun sett denne til "On" når du ser BD-filmenes ekstra matriale, og du mangler lyd. Default pleier å være "On", og da får du kun DTS Core eller DD. PS3 er vel den eneste som kan encode inn ekstra matrialet så vidt jeg husker. Eneste positive med den maskinen i forhold til andre BD spillere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ISO-downgrade som virker:

For those who have unwittingly upgraded your player and is now in a constant misery and kicking yourself for not reading the changelog and proceeded with the firmware updating for your Oppo BDP-93/95 player...Fret not, maybe there is STILL a chance for you to 'nurse' back your beloved Oppo.

I believed some might have come across the solution but I bet no one really dare to 'try' it...so I did everyone a favor by being the daredevil. I proceed to upgrade to the latest official firmware (latest version dated 23 Apr 2012) - this version will 'kill off' your BD ISO playback for certain! I have confirmed that it will not work AFTER you upgraded to the latest revision.

Official changelog:

Release date: April 23, 2012
    Category: Latest Official Release

Main Version: BDP9x-66-0413
    Loader Version: CN0900
    Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93), MCU95-08-0218 (BDP-95)

Fortunately the instructions to roll back really works!

Here's what you will need to have on hand before you you perform the roll back.

You need to have the LAST firmware or the LAST beta version which has the BD ISO feature still intact. If you need the firmware (w/ BD ISO feature), pls follow this link: OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player. Download the 21 Dec 2011 version.

Upload the UPG folder into the root of the USB thumb drive.

Next you will need to perform the following steps...follow every word of it.

1. Disconnect ethernet, and any USB devices and power up the player with no disc in the tray.
    2. When it displays "no disc" wait for approx 4-5 seconds, and press GREEN-2-2 on the remote.
    3. Press "setup" on remote controller.
    4. Scroll down to "Device setup"
    5. Place the bar on "Firmware Upgrade"
    6. Press RED-8-5-2-0 on the remote.
    7. Exit menu again by pressing setup button, NOT the ok button.
    8. Now you can downgrade the firmware using a USB thumb drive, just follow the usual instructions from Oppo.

Viola! You have successfully rolled back to the previous firmware with BD ISO playback function.

Disclaimer: Although I have tested it on 'myself' (as the guinea-pig) and it worked for me...but that does not mean it will work for you. So do it at your own risk. I will not be blamed for 'bricking' your player.

« Last Edit: June 21, 2012, 17:03 by desray »

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

norsk netflix på amazon-spiller

Litt usikker på om det er noen løsning på dette, men går det an å få norsk netflix på en oppo bdp-93 bestilt fra amazon?

Har en 1080p appleTV som jeg betrakter som en tilnærmet murstein i og med at det eneste jeg "kan" bruke den til er norsk netflix, hvilket i og for seg fungerer greit. Vil helst kvitte meg med 1080p appleTV hvis jeg kan...

Oppoen har støtte for netflix, men i og med at den er bestilt fra amazon vil den ikke uten videre godta noe norsk netflix-konto.

DrE

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet å legge inn en europeisk firmware?

BDP-93/95EU | Customer Services | OPPO BD UK

Det kan jo hende det fikser det. Men ville nok googlet litt ekstra først

EDIT: Fant denne: Official OPPO BDP-93 Owner's Thread
    Så muligens man må oppgradere til 103 for å få netflix til å funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette være noe: How to Watch Netflix in Europe - VPNfreedom
    Har ikke rukket å lese gjennom å prøvd selv. Ser ut som det kanskje er bare om man lager seg en amerikansk konto. Da får man vel også enda mer innhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om "superutgavene" Oppo 93 & 95 Audiocom Signature også har innebygd volumkontroll, slik at de kan kjøres rett i effekttrinn?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Kan dette være noe: How to Watch Netflix in Europe - VPNfreedom
    Har ikke rukket å lese gjennom å prøvd selv. Ser ut som det kanskje er bare om man lager seg en amerikansk konto. Da får man vel også enda mer innhold.
    For å bruke amerikanske kontoer for å se innholdet fra amerikanske Netflix slik man nok må, så må Netflix se at IP adressen din er amerikansk, og ikke norsk.

Det er dette den linken snakker om. Har selv ikke lest meg opp på VPN, men det er nok noe lignende det gamle proxy oppsettet man bruke, og skal funke.

Eneste minuset er vel for de som er ønsker, eller er avhengig av norske tekster. Er usikker på om man får det tilbys i USA, noe som burte være enkelt siden de har den tilgjenglig uansett.

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem-95

så var det sonebytte stress igjen,det går oftest,men enkelte dager umulig endre.endt opp med se sonefriefilmer,men idag var det på den igjen :-(og idag er alt prøvd tar tida osv.plunder med undertekst:ja,slår seg av og på i starten noen ganger og ofte i menyen,:ja.hender det blir stående close i displayet etter den er lukke;ja,og hender oppo logoen i oppstartskjerm for c-64 grafikk:JA!ser igrunn en god del "billig" utstyrs og evnentuelt "chippa" problemer med denne spilleren som forøvrig har helt suveren bilde-kvalitet til prisen! har ringt oslo hi-fi som anbefalte meg returnere.:cry: ttt PS har hatt den ca 1 år uten problemer før dem gradvis kom,undertekst og zapping har altid vært pes! det kommer fovørig opp : wrong(noen ganger missmatch) regioncode uansett hvilke soner jeg putter i etter endt eller før endring.avspiller kun sonefrie filmer....og JA den er oppdatert på nettet.

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation fixa!

ved å resete fabrikk instillinger kom allefall sone 2 på plass igjen,ser nå sammy 2 3d m kidsa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en BDP-93 som er kjøpt fra Amazon som jeg tenker å selge. Hva kan man ta for den? Pris med/uten sonefri chip? Den ble kjøpt høsten 2011 og framstår som strøken.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats å selg med den sonefri chipen, blir enklere salg da.

Legg den ut på brukten her inne, og sett prisen du selv ønsker. Det kommer alltid noen som ønsker den, og gir deg prisen de selv ønsker å betale. Da kan dere forhandle videre

Spilleren i seg selv er langt fra utdatert, og fortsatt godt støttet av Oppo selv. Så det hjelper prisen oppover.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Litt usikker på om det er noen løsning på dette, men går det an å få norsk netflix på en oppo bdp-93 bestilt fra amazon?

Har en 1080p appleTV som jeg betrakter som en tilnærmet murstein i og med at det eneste jeg "kan" bruke den til er norsk netflix, hvilket i og for seg fungerer greit. Vil helst kvitte meg med 1080p appleTV hvis jeg kan...

Oppoen har støtte for netflix, men i og med at den er bestilt fra amazon vil den ikke uten videre godta noe norsk netflix-konto.

DrE
    Jeg har en Oppo BDP93, kjøpt fra Amazon.com. Ved å bruke unblock-us.com, så får jeg netflix til å fungere på oppo spilleren. Men synes bilde er bedre med Apple TV (gen 3). I tillegg får jeg ikke valgt undertekst. (har ikke oppgradert til siste FW, om det har noe å si, vet jeg ikke)

Edit: Beklager, ser nå at du spør om Norsk netflix. Jeg får kun Amerikansk netflix ved å bruke unblock-us.com

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å gjør mine DVDer til digitale filer for å ha på en hjemmeserver.

Så når jeg skulle se en film nå, så tenkte jeg hvorfor ikke teste med Oppoen fremfor HTPCen, så jeg overførte filen til en harddisk og plugget i fronten.

Filmen er veldig hakkete, og når jeg sjekker info så står det at det er 23.967 Hz, noe DVDen ikke er. Jeg har slått av 24 Hz i menyen da min normale TV er på reperasjon, og jeg bruker en PC monitor. Så Oppoen er kun satt til 1080p siden den ikke takler 24 Hz.

Når jeg sjekker samme film på HTPCen så er ikke hakkingen der.

Noen som vet hvorfor?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg driver å gjør mine DVDer til digitale filer for å ha på en hjemmeserver.

Så når jeg skulle se en film nå, så tenkte jeg hvorfor ikke teste med Oppoen fremfor HTPCen, så jeg overførte filen til en harddisk og plugget i fronten.

Filmen er veldig hakkete, og når jeg sjekker info så står det at det er 23.967 Hz, noe DVDen ikke er. Jeg har slått av 24 Hz i menyen da min normale TV er på reperasjon, og jeg bruker en PC monitor. Så Oppoen er kun satt til 1080p siden den ikke takler 24 Hz.

Når jeg sjekker samme film på HTPCen så er ikke hakkingen der.

Noen som vet hvorfor?
    Hva er info om din video fil

Bruk feks MediaInfo
    view....text og post her

Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •