Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 26 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 504
    Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo -95

Endelig oppo-95 i hus,som jeg leste mye om,og knota meg ihjel på sone-skifte,selv etter lest her,men plutselig gikk det :-) langt bedre og skarpere bilde en min 1st Ps3 selvfølgelig,og haddee ogsa Marantz 5002,som via optisk ( da jeg bruker av 8003) for lyd og hdmi rett i tv,nå også,men da oppo 95 har 2 hdmi utganger tok jeg nå også en in i av 8003 for lyd,noe som ble lang tammere en fra optisk fra Marantzen,skal prøve optisk på oppoen og,noen som har forklaring på dette? eller er det rett å lett råere lyd fra Marantz?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutte79
    Endelig oppo-95 i hus,som jeg leste mye om,og knota meg ihjel på sone-skifte,selv etter lest her,men plutselig gikk det :-) langt bedre og skarpere bilde en min 1st Ps3 selvfølgelig,og haddee ogsa Marantz 5002,som via optisk ( da jeg bruker av 8003) for lyd og hdmi rett i tv,nå også,men da oppo 95 har 2 hdmi utganger tok jeg nå også en in i av 8003 for lyd,noe som ble lang tammere en fra optisk fra Marantzen,skal prøve optisk på oppoen og,noen som har forklaring på dette? eller er det rett å lett råere lyd fra Marantz?
    Du må ha gjort en feil

Start med innstillinger i 95

Secondary audio........setter du til OFF
    HDMI audio ..............setter du til Bitstream

(så kan du jo skrive type lyd du driver å avspiller....er det stereo,surround eller ?)

for å få beste bilde sett ...primary output (video settings) til HDMI 1

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BDP-93 og Marantz AV8003 selv. Sett Marantz til Pure Direct når du kobler HDMI direkte til TV. Da får du absolutt best, spesielt siden AV8003 ikke får satt på romkorrektsjon og bygge ut til 7.1 osv ved DTS MA.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo -95

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har BDP-93 og Marantz AV8003 selv. Sett Marantz til Pure Direct når du kobler HDMI direkte til TV. Da får du absolutt best, spesielt siden AV8003 ikke får satt på romkorrektsjon og bygge ut til 7.1 osv ved DTS MA.
    Takk for tipset! prøves ikveld,ikke lært så mye av den prossesoren enda,men 7.1 for jeg jo når det er 7.1 signal fra filmen,men i motsetning til alle andre format som går automatisk,må jeg in på menyen og sette den til ex. modusen for få lyd i alle,,:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker helt feil, så takler den å hente ut 7.1 av True HD, men absolutt ikke DTS MA. Hvis du har greid å få lyd i en surround back kanal fra denne, så tror jeg du har fått sendt inn DTS Core signalet, og ikke MA versjonen av lydsporet.

Jeg har testet alt, og lest det meste om denne, og den greier det rett og slett ikke. Det samme som at romkorrektsjonen ikke kan brukes. Dette fordi Marantz valgte å gå for en utprøvd prossessor i stedet for en helt splitter ny som mulig ville trengt firmware oppgradering. Noe som ikke er enkelt på denne forforsterkeren.

Kan egentlig ikke si jeg har savnet de siste 2 kanalene ved rene 5.1 spor, selv om jeg legger merke til dem når jeg spiller 7.1 spor.

Ett tips for å få det meste ut av denne er å stille inn manuelt med lasermåler og dB måler, og sette den i Pure Direct når du ikke kjører video signaler. Det er nokså lett, i hvertfall hos meg, å høre hvor mye Pure Direct har å si. Sett på musikk, og prøv å "se" senter av lydbildet, hos meg ligger det i normal stereomodus litt til venstre. Når jeg setter den i Pure Direct, så setter det seg dønn midt i mellom høytallerene. Det er en liten volum forskjell mellom disse formatene, så ikke la deg lure av det.

Bassen blir også markant strammere og bedre hos med med PD i bruk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var neste utgave av Blu-ray spillerene fra Oppo annonsert: Oppo Announces a Pair of High-End Universal Blu-ray Players | High-Def Digest

Spennende med HDMI inn mulighet, får da muligheten til å hente litt ekstra ut av dekoder, PS3 og HD DVD hvis ønskelig.

Men personlig så blir det ikke oppgradering da BDP-93 fortsatt fungerer ypperlig til alt. Min bror som fortsatt kjører BDP-83 har ikke klaget på evigheter om film som ikke spiller. Så siden de oppdaterer nok, så har dessverre ikke de nye spillerene noe å tilby meg. Omkonvertering av 2D overlater jeg til proffene i Hollywood.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig ikke romkoreksjon,men jeg kjører problemfritt 7.1 dts ma osv så lenge filmen er laget til det,og husker sette opp forsterkeren riktig,da den ikke går 7.1 auto.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvis jeg ikke husker helt feil, så takler den å hente ut 7.1 av True HD, men absolutt ikke DTS MA. Hvis du har greid å få lyd i en surround back kanal fra denne, så tror jeg du har fått sendt inn DTS Core signalet, og ikke MA versjonen av lydsporet.

Jeg har testet alt, og lest det meste om denne, og den greier det rett og slett ikke. Det samme som at romkorrektsjonen ikke kan brukes. Dette fordi Marantz valgte å gå for en utprøvd prossessor i stedet for en helt splitter ny som mulig ville trengt firmware oppgradering. Noe som ikke er enkelt på denne forforsterkeren.

Kan egentlig ikke si jeg har savnet de siste 2 kanalene ved rene 5.1 spor, selv om jeg legger merke til dem når jeg spiller 7.1 spor.

Ett tips for å få det meste ut av denne er å stille inn manuelt med lasermåler og dB måler, og sette den i Pure Direct når du ikke kjører video signaler. Det er nokså lett, i hvertfall hos meg, å høre hvor mye Pure Direct har å si. Sett på musikk, og prøv å "se" senter av lydbildet, hos meg ligger det i normal stereomodus litt til venstre. Når jeg setter den i Pure Direct, så setter det seg dønn midt i mellom høytallerene. Det er en liten volum forskjell mellom disse formatene, så ikke la deg lure av det.

Bassen blir også markant strammere og bedre hos med med PD i bruk.
    ble klart bedre i pure! bedre trykk i center og. og det står allfall dts-ma i displayet i marantzen,,,

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lydsportet originalt 7.1 så spiller den DTS MA også der. Men den kan ikke lage 7.1 fra ett 5.1 Lydspor når det kommer til DTS MA, eller DTS HR.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått set et par filmer igjen de siste par dagene med min Oppo 93 og X30 prosjektor. Har funnet ut at bildet hopper mellom soft og skarpt. Jeg stiller inn innstillingene på Oppoen og skrur skarphet på maks og selv da blir ikke bildet særlig skarpere (film fra usb harddisk). Når jeg ser film er det som filmen vises med skarphet 0 og nå og da et par sekund med overoppskarping. Akkurat som noe gjør at den ikke klarer å vise oppskarpet bilde hele tiden.

Det var lett å merke i dag da jeg så animasjonsfilm. I går så jeg film med ekte mennesker og trodde de skarpe øyeblikkene kanskje var akkurat da kameramannen klarte å få skuespiller i perfekt fokus.

Noen som har en formening om hva det kan være? Feil på blu ray-spiller eller prosjektor eller filmkilde? firmware? Mine innstillinger?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilen kan ligge i allt du nevner

Først og fremst bør prosjektor være kalibrert optimalt, først etter det endrer du innstillinger for bildeforbedringer i BD spiller om man trenger det.

Hva er dine innstillinger for HDMI BD spiller (for video)
    Hvordan har du koplet opp din HDMI (utgang , med eller uten reciver).

Når du oppdaterte firmware sist vet du selv....er det firmware oppdateringer som forbedrer avspilling av dine disc...?
    Da må du nesten se om dine filmer er omtalt.......velg de ulike oppdateringer å les
    (samme om du har USA eller EU spiller)
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread.
    __________________________________________________ __________________
    Tar man BD spiller feil/problem i prosessor så kan du teste/omgå dette ved å sette BD spiller som source direct
    (da vil bare BD spiller sende info om filmen (aspect ratio , oppløsning osv) + fargeconvertere ........altså øvrig bildebehandling skjer i prosjector
    __________________________________________________ ________________
    Selv om Mediatek prosessoren ikke er så bra som den andre Marvell prosessoren i BDP 93 vil du ha mulighet til å teste 2 ulike prosesorer (ved riktige innstillinger å teste hdmi 1 og hdmi 2 utgang...helst direkte til prosjector for å utelukke at feks en reciver lager problem)
    Selv den dårligste prosessoren kan levere meget bra bilde
    (er det feks bra bilde på den dårligste prosessoren å dårlig på den beste kan det være feks noe feil med den
    den beste)

Husk at feks å kople til HDMI 1 utgang ikke er garantert beste video behandling........du må i tillegg velge i spiller at hdmi 1 er den prioriterte utgangen så du får den beste av de to video prosessorene til jobben.

Manual side 58.........har du valgt riktig fargerom (som prosjector støtter) ....bruker du deep color innstillinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hvordan har du koplet opp din HDMI (utgang , med eller uten reciver).
    Ekstern harddisk koblet med usb til Oppo. Fra Oppo går en lang hdmi-kabel til prosjektor. En annen kort hdmi-kabel går mellom Oppo og forsterker.

Bildet er nok ikke soft i de fleste øyne men jeg liker å kunne skarpe det opp litt og ser tydelig at det er masse skarphet der (for mye) når skarpheten slår inn.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Ekstern harddisk koblet med usb til Oppo. Fra Oppo går en lang hdmi-kabel til prosjektor. En annen kort hdmi-kabel går mellom Oppo og forsterker.

Bildet er nok ikke soft i de fleste øyne men jeg liker å kunne skarpe det opp litt og ser tydelig at det er masse skarphet der (for mye) når skarpheten slår inn.
    Jeg la til noen punkter til i mitt svar over.

Nå har jeg ingen peiling på prosjectoren din (hva den motar av hdmi)
    men om du ikke selv vet fargerom så test spiller mellom de forskjellige fargerom bd spiller gir ut.
    Gir du feil fargerom til prosjector vil den igjen convertere til fargerom den støtter å i den prosessen kan man få bildeproblem.

(en bdp 93 gir feilfri fargeconvertering samme hvem fargerom hdmi ut så feil valg av fargerom ut i forhold til motaker kan skape problem)
    (å som jeg nevnte kan du teste nest beste prosessor i 93 (rett til prosjector) for å se om det er forskjell ...(om det feks er feil i den beste prosessoren så du faktisk får bra vilde med den nest beste )...hdmi primary setter du til hdmi 2 om du beholder hdmi kabel i hdmi 1 utgangen.......flytter du hdmi kabel til hdmi 2 utgangen setter du primary out som hdmi 2.................................å som nevnt test source direct så eliminerer du video prosess ytelse bd spiller å ser om prosessor i prosjector takler dette bedre........source direct kan du bruke hdmi 1 eller 2 utgang å uten å tenke på primary out)

men
    dropp reciver i testene å kjør direkte bd (hdmi 1/hdmi 2 ) til prosjector da enkelte recivere kan redusere bildekvalitet
    __________________________________________________ __
    Husk det med best mulig kalibrert prosjector først....er den ute av kurs så er det ikke sikkert du klarer å rette opp feil med bd spiller...........

Avspiller du fra harddisk så vil jo hva man avspiller kunne påvirke video resultat
    (hva var kilden til video , type software man laget kopi med , komprimering og innstillinger for kopiering osv .......)
    Ville vel prøvd med orginal disc for å se om kopien er årsak til feil

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt og utfyllende svar! Jeg har gått igjennom en del av punktene. Står nå i Deep Color 36 bits. Prosjektoren JVC X30 har Color space standard, wide 1 og wide 2. Jeg har den på wide 1.

Det jeg ser nå er at når jeg setter ned noise reduction til 3 istedet for 4 holder skarpheten i bildet seg hele tiden. Så da ser det ut til å være løst . Men rart at nivå 4 skal være så ustabilt. I tillegg virker det som noise reduction fra steg 3-4 er 10 ganger større enn fra steg 2-3 eller steg 4-5. Når jeg går opp til steg 4 blir bildet vesentlig softere og mer støyfritt. Synd steget må være så stort for et sted der i mellom ville vært veldig aktuellt. Beholde skarphet men samtidig fjerne støy. Nå blir det litt det ene eller det andre. Men fornøyd med at steg 3 holder på skarpheten.

edit:
    Leser nå dette:
    "3D Video Noise Reduction (VNR): Video Setup - Picture Adjustment - Noise Reduction levels 4-8
    3D De-interlacing: Automatically applied to any interlaced content.
    (Please note that the above "3D" reference is not related to the Blu-ray 3D format. Here 3D means the three dimensions (X, Y, time) for per-pixel video processing. Basically the video processor checks adjacent pixels and frames to make a processing decision.)"

Så da er tydeligvis steg 4-8 en annen støyreduksjon enn opp til 3.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor jeg sliter med å få opp undertekster?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    edit:
    Leser nå dette:
    "3D Video Noise Reduction (VNR): Video Setup - Picture Adjustment - Noise Reduction levels 4-8
    3D De-interlacing: Automatically applied to any interlaced content.
    (Please note that the above "3D" reference is not related to the Blu-ray 3D format. Here 3D means the three dimensions (X, Y, time) for per-pixel video processing. Basically the video processor checks adjacent pixels and frames to make a processing decision.)"

Så da er tydeligvis steg 4-8 en annen støyreduksjon enn opp til 3.

Les manual side 57 , 58 , 58 , 59
    http://download.oppodigital.com/BDP9...ual_v2.6.1.pdf
    Da finner du ut at du har sepparate innstillinger for hver HDMI utgang
    På side 59 i manual vil du finne ut hva de 8 ulike innstillingene til støreduksjon HDMI 1 er (0 (null + 7 punkter)
    (manual som fulgte med spiller er vel side 55 , 56 , 57)

Du må forholde deg til inntillinger for den hdmi ut du bruker
    Beste prosessor og innstillingsmuligheter er HDMI 1 (utgang 1)(primary output hdmi 1) å du må forholde deg til Picture Adjustment Menu for HDMI 1

Marvell (kyoto g2) prosessoren i 93......http://www.marvell.com/digital-enter...duct_brief.pdf

kan også lese om qdeo støreduskjon her
    http://www.marvell.com/digital-enter...logy_brief.pdf

støreduksjone er vel i hovedsak anbefalt brukt ved dårlig encodet video (da man laget filmen opprinnelig eller ved å lage en dårlig kopi selv)
    Man retter ikke opp feilene men prøver å viske dem vekk.
    Jo mere aktivt man setter støyreduksjon jo større tap av detaljer.

Du skrev du avspillte fra hdd.
    Som jeg nevnte tidligere vil kvaliteten dine filer er laget til spille en rolle for hva man ser.
    I dag som man ser film på store lerret eller tv skjermer bør man satse på minst mulig komprimering og best mulig koprimert film....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanspf Noen som vet hvorfor jeg sliter med å få opp undertekster?
    Ja, du må installere den siste beta firmwaren. Det er en feil i den siste offisielle FWen.

Release Notes:
    This version is designed for the OPPO BDP-93EU and BDP-95EU Blu-ray Disc players. Comparing to the previous official release version BDP9xEU-71-0723, the major changes are:

1. Resolved an issue where subtitles on some Blu-ray discs would fail to display. Customers reported that after loading the disc and selecting a subtitle language in the Top Menu, the subtitle would not show automatically when movie playback started. It was required that the customer toggled the subtitle on/off or switched subtitle languages to enable subtitle output. This issue has been resolved.

Link her. Til EU-modellene.
    Firmware | Customer Services | OPPO BD UK

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det noen som har fått android appen til å virke, eller er den kun for de amerikanske modellene? Er det en annen forklaring. Jeg får bare at den søker og ikke finner oppoen?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Hei.

Er det noen som har fått android appen til å virke, eller er den kun for de amerikanske modellene? Er det en annen forklaring. Jeg får bare at den søker og ikke finner oppoen?
    Du må ha lagt inn firmware for August for å få app til å fungere
    (det vil si at du må ha lagt inn siste offesielle firmware på din spiller)

Spilleren må være wifi tilkoplet...din egen telefon må være tilkoplet samme wifi nettverk...
    mulig du må se på dine wifi innstillinger

du må minimum ha andriod 2.3
    https://play.google.com/store/apps/d....message&hl=no

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Jeg trodde det holdt med å ha spilleren kablet til den trådløse routeren, men da skal jeg prøve med å koble opp WiFi-dongla.

Ellers er alt ihht ditt oppsett, takk for instruksen. Håper jeg får det til. Ikke verdens undergang, men litt irriterende å ikke få det til å funke.

Side 20 av 26 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •