Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 504
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å herre gud - er det dette som kalles sonefri :razz:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppo-93

sitter og lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en Oppo-93 men... når på året pleier de og komme med nye spillere... noen?
    tenker på om det kan være lurt og vente men... mann kan jo ikke vente seg i hel heller:-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vits å vente. De er ikke som Sony & co og gir ut nye spillere hvert år. De gir ut spillere når det er noe nytt å viktig å legge til, slik at oppgraderingen er verdt det. Ikke bare for å ha noe nytt på markedet.

Eneste grunn til at BDP-93 kom på markedet var 3D, ellers hadde de fortsatt hatt BDP-83. Løp og kjøp.

Det neste er 4K, og pr i dag så er det kun oppskalering til dette som er noe, og regner med at dette overlater de til TVene når den dagen kommer. Trenger ikke det før det er noe som gir ekte 4K fra kilde.

BDP-93 holder nok seg på markedet i hvertfall godt ut i 2013, frem til det kommer en ny videochip som gruser den som sitter i i dag, og det skal mye til.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ingen vits å vente. De er ikke som Sony & co og gir ut nye spillere hvert år. De gir ut spillere når det er noe nytt å viktig å legge til, slik at oppgraderingen er verdt det. Ikke bare for å ha noe nytt på markedet.

Eneste grunn til at BDP-93 kom på markedet var 3D, ellers hadde de fortsatt hatt BDP-83. Løp og kjøp.

Det neste er 4K, og pr i dag så er det kun oppskalering til dette som er noe, og regner med at dette overlater de til TVene når den dagen kommer. Trenger ikke det før det er noe som gir ekte 4K fra kilde.

BDP-93 holder nok seg på markedet i hvertfall godt ut i 2013, frem til det kommer en ny videochip som gruser den som sitter i i dag, og det skal mye til.
    Høres veldig bra ut da er det bare og hive seg på Amazon og bestille over dammen:-)

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo BDP 93 in da house!

Fikk pakke i dag, og inni der er det en BDP 93. Har ikke åpnet den enda, har jobbet med å lakkere kjøkken i hele dag.

Ferdig moddet sonefri er den, og til en hyggelig pris totalt.

Vurderer å legge BDP 83 ut for salg, har vel egentlig ikke så mye bruk for den lenger.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pakke åpnet.

Måtte jo bare åpne den og se hva som var inn.

Her er den:

Flott spiller, liker Oppo sitt design på spillere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Måtte jo bare åpne den og se hva som var inn.

Her er den:

Flott spiller, liker Oppo sitt design på spillere.
    Du må få gjort noe med designet ditt bak dog 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne?

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du må få gjort noe med designet ditt bak dog 8)
    Den her?

Nææhhh, den duger inntil jeg skal ned i kjelleren å bygge.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den her?

Nææhhh, den duger inntil jeg skal ned i kjelleren å bygge.
    OK - synes det så ut som isopor. Litt bedre med murstein, selv om det ikke er helt min stil...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BDP 93 i drift.

Da var BDP 93 i drift i heimen, gikk veldig greit.

Brukte medfølgende "dingsboms" til å komme meg på nett med, tok firmware upgrade lett som bare det.

Spennende spiller sålangt, sitter nå og ser på Puss In Boots. Herlig katt!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var BDP 93 i drift i heimen, gikk veldig greit.

Brukte medfølgende "dingsboms" til å komme meg på nett med, tok firmware upgrade lett som bare det.

Spennende spiller sålangt, sitter nå og ser på Puss In Boots. Herlig katt!

Akkurat sett ferdig Puss in boots

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hatt BDP-93 en stund nå og er strålende fornøyd! Funker fint med sonefri-kit'et fra bluraychip.dk også.

Men jeg har et problem med avspilling av videofiler fra harddisk, hovedsakelig .mkv filer. Filmer som har et annet aspekt enn 16:9 (som TVet er) vises ikke alltid i korrekt aspekt, de strekkes utover hele skjermen slik at jeg får et vertikalt strukket bilde som er klippet på begge sider.

Har trikset litt rundt med forskjellige settings på menyen for TV (Panasonic G30) og for spilleren, men kommer ikke frem til noe permanent løsning på problemet. Noen filer spilles av slik de skal uten problemer, og andre ganger har jeg på et eller annet vis (via zoom funksjonen, eller å f.eks endre display fra "16:9 wide" til "16:9 wide/auto") klart å endre visningen slik det skal være. Andre ganger fungerer ikke dette heller.

Spilte nylig av en fil med 1920x800 oppløsning som først ble strukket. Endret på innstillingene fra wide til wide/auto og etterhvert (den gikk litt til og fra i aspekt under avspilling) viste den korrekt aspekt. Tenkte kanskje jeg hadde funnet riktig innstilling, men neste mkv. fil (også 1920x800) ble strukket og har ikke blitt bedre med andre innstillinger heller.

Andre som har opplevd lignende? Finnes det en slags "stretch" funksjon på oppo'en som en kan tilpasse bilder med? Eller kan det rett og slett være feil på enkelt .mkv filer som gjør at spilleren tror det er riktig aspekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hatt denne spilleren i 1mnd og har plutselig fått et merkelig problem.
    Kjører hdmi 1 rett til projektoren (Epson tw5000) med kun bilde, og hdmi 2 til forsterkeren (Yamaha 3800). Det har funket helt fint, men nå klarer ikke spilleren å sende signal til begge samtidig. Får verken bilde eller lyd, men om jeg skrur av forsterkeren får jeg bilde å skrur jeg av pj`en får jeg lyd. Har prøvd å resette spilleren å oppgradert firmwaren, men det hjalp ikke. Vet jo at jeg kan kjøre alt gjennom forsterkeren (som fungerer helt fint), men er det ikke en bedre bildeprosessor i oppoen?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ingen grunner selv for å bruke 2 HDMI så bruk bare 1 da vel....fra spiller til reciver for så fra reciver til prosjector.

HDMI 1 er beste valg............med QDEO som valg (hdmi mode 1)..................Mediatek enten ut hdmi 1 eller 2 er nest best

Uansett hva du velger husk å sett riktig utgang i spilleren.......HDMI MODE

Sitat Opprinnelig postet av hygen

Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    Vet jo at jeg kan kjøre alt gjennom forsterkeren (som fungerer helt fint), men er det ikke en bedre bildeprosessor i oppoen?
    Jo (best er hdmi 1 utgang og satt som primary i spiller)
    (vil også tippe at HDMI 2 er bedre enn reciver)
    Setter du feks 1080p (24) i bd spiller vil dette passthrough i din reciver så bilde blir uforandret fra spiller til tv
    (bare lyden blir tatt ut til reciver)

Hva eksakt feil er med ditt problem ved bruk av 2 hdmi er ?
    er så uendelig ...alt fra innstillinger som bør endres/handshake reciver..prosjector..spiller/hdmi kabel/feil i spiller/ osv

Er vel også firmware til reciver/prosjector ute men om de kan bedre HDMI handshake ?
    (leser man på nettet er jo ikke handshake Yamaha 3800 helt ukjent problem men om det er ditt problem ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    Vet jo at jeg kan kjøre alt gjennom forsterkeren (som fungerer helt fint), men er det ikke en bedre bildeprosessor i oppoen?
    Selv om du kjører signalet igjennom forsterkeren, så betyr det ikke at forsterkeren gjør prossesseringen. Det som regel å sette denne til pass through på bilde. Enkelte forsterkere kan også settes til når den skal ta over.

På de forsterkeren jeg har hatt muligheten, så har det vært pass through eller ikke, dermed har jeg ikke kunnet bruke den på enkelte kilder, og andre ikke. Men tror enkelte av dagens nyere kan gjøre dette på en bedre måte.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sacd

Er det et bittelite "klikk" mellom sporene på enkelte SACD når lyden blir sendt digitalt gjennom HDMI på Oppo sine spillere?
    Har opplevd det på enkelte spillere over HDMI men ikke over DenonLink på min 4010. Har også opplevd det på SACD rippet på PS3.

Noen som kan ta tiden fra du lukker luka til det kommer lyd/bilde på den nye TinTin filmen (så jeg har noe å sammeligne med)?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er det et bittelite "klikk" mellom sporene på enkelte SACD når lyden blir sendt digitalt gjennom HDMI på Oppo sine spillere?
    Har opplevd det på enkelte spillere over HDMI men ikke over DenonLink på min 4010. Har også opplevd det på SACD rippet på PS3.
    Har ikke merket noe til det på min Oppo 95 via HDMI, ei heller på min Denon DVD-A1UD via DL.

Deck

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble en slump av feriepengene brukt på en oppo BDP-93. Det var jammen noe annet en den gamle sonyen jeg hadde. Sonyen var så treg at jeg trodde plata hadde hengt seg hver gang den loadet

Veldig kjekt med sonefri også. Har såvidt prøvd å streame litt fra pcn. ser ut til å fungere bra det også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen so har testet disse Audiocom modellene?
    Forsøker å finne uavhengig informasjon om disse modellene på nettet.. men det ser ut til å være ganske skralt...

Sitat Opprinnelig postet av al-saeth
    Noen som vet hva som gjør disse Audiocom modellene så veldig mye dyrere ?
    Får man samme "value" for pengene som i de vanlige modellene ?

Hovedside - OPPO

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er de samme som de andre Mediatek modellene. Brukes HDMI ut så er de like, og Oppo er da billigst og like greit å velge.

Forskjellen er som vanlig den analoge delen, og da har man om dagen mange å velge i, bland annet Elektrocompaniet sin spiller.

Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •