Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 504
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stein_k
    Bestilte Oppo93 fra Amazon og chip fra Danmark jeg og, spilleren kom i hus etter 3 dager, men har ikke fått chippen enda. Er sendt for 10 dager siden ifølge mail fra Bluraychip. Er det noen som har mottatt noe chip fra denne karen?

Mvh stein k
    Ingen fare den dukker opp.

De hadde problemer i fjor en gang, og hadde greid å sende ut at chipen var sendt, mens de fikk leveringsproblemer pga stor på gang.

Har selv bestilt 4 chiper fra dem, og aldri hatt problemer, utenom litt venting i fjor.

Bare bruk spilleren i mens, mange BD filmer er sonefri.

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, får smøre meg med mer tålmodighet. Ja posten Norge er et kapittel for seg selv.

Takker for beroligende svar.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, får smøre meg med mer tålmodighet. Ja posten Norge er et kapittel for seg selv.

Takker for beroligende svar.
    Har du fått noe sporing slik at du kan sjekke hvor den ligger ? Hvis du leser litt bak i tråden vil du se at ikke alle har samme erfaring som Anders. Noen har måttet vente vinter og vår for å si det slik.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis du leser litt bak i tråden vil du se at ikke alle har samme erfaring som Anders. Noen har måttet vente vinter og vår for å si det slik.
    men har du lest det så fikk du vel med deg at det stort sett handlet om leveranse
    (å ikke bare bluraychip men også andre butikker da stor pågang av kjøpere var større enn leveransene inn til butikker)

Er jo slik med alle nettbutikker om etterpørsel er større enn hva butikken får inn som vareleveranse.

Hva var lagerstatus da stein_k bestilte vet vi jo ikke ?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er "fri" frakt, så jeg regner med den er sendt på billigste måten uten sporing dessverre.
    Ja jeg Googlet bluraychip og det var ikke bare positive erfaringer der i gården nei.

Får nå gi dem litt tid og se hvordan det utarter seg, kjedelig og vente og da .
    Vist det skjærer seg får jeg heller bestille det fra UK.

Krysser fingrene.

Edit: Det sto at den var In stock da jeg bestilte den.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da mange som selger kit
    noen er

Cheap Dvd Players, Panasonic Dvd Player, Blu Ray Dvd Players

BDP93 kit

Ønsker man ikke vente lengere er det ingen problem å bestille.

Blir man sittende med 2 er det enkelt å selge det ene

standard kit fra bluraychip.dk passer til oppo 93 og 95

pro kit fra bluraychip.dk passer til Cambridge 751 + oppo 93 og 95

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke bestille alt ferdig?

Av ren nyskjerrighet, hvorfor bestiller dere ikke ferdig sonefri spiller så dere slipper å rote med det selv?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Av ren nyskjerrighet, hvorfor bestiller dere ikke ferdig sonefri spiller så dere slipper å rote med det selv?
    er vel flere årsaker
    Tror ikke man får oppo regionfree fra usa

man handler en oppo fra usa for den blir billigst

en USA oppo har mulighet til flere streamingtjenester enn en EU modell

Regionkit er enkelt å raskt å sette inn å hvem som helst kan gjøre det
    (det som tar lengst tid er vel å skru av/på de 6-7 skruene for å fjerne lokket på spilleren)

Nå vil dollarkurs avgjøre sluttprisen for det hele.......en Oppo 93 levert på døra + regionkit i postkassa
    (i sommer betalte jeg 4600,-kr for hele moroa , andre løsninger hadde blitt betraktelig dyrere)

Normalt tar det ikke mange dager fra bestilling oppo fra amazon + regionkit fra de som selger det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er "fri" frakt, så jeg regner med den er sendt på billigste måten uten sporing dessverre.
    Riktig, går som brev, da er det ikke sporing, og kommer i en konvelutt rett i postkassa. Sparer da 1-2 dager når du får den ved at du slipper postkontoret.

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er vel kanskje riktig, men uten proxy så vil de uansett ikke fungere her hjemme, samt mulig heller ikke med norsk visa. Men det finnes jo løsninger for alt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    er vel flere årsaker
    Tror ikke man får oppo regionfree fra usa

man handler en oppo fra usa for den blir billigst

Regionkit er enkelt å raskt å sette inn å hvem som helst kan gjøre det
    (det som tar lengst tid er vel å skru av/på de 6-7 skruene for å fjerne lokket på spilleren)

Nå vil dollarkurs avgjøre sluttprisen for det hele.......en Oppo 93 levert på døra + regionkit i postkassa
    (i sommer betalte jeg 4600,-kr for hele moroa , andre løsninger hadde blitt betraktelig dyrere)

Normalt tar det ikke mange dager fra bestilling oppo fra amazon + regionkit fra de som selger det.
    Bestilte akkurat nå en region free BDP 93 selv faktisk. Fra samme mann jeg fikk min region free BDP 83 fra. Ferdig hardware moddet så den tåler oppgradering av firmware uten å miste region friheten.
    Kommer fra USA.

Kanskje jeg skal selge min BDP 83, trenger vel strengt tatt ikke den når den andre er i hus, vi får se.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supersnabb shipping!

1 time og 12 minutter etter betaling er spilleren sendt! Fantastisk!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med bluraychip.dk er at det av og til tar litt tid å få svar/varer, men at kundeservicen når man til slutt får svar er bra. Jeg fikk en defekt chip først, og så ettersendt gratis en ny chip som fungerte (har 93'ern kjøpt fra amazon)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min chip sendt fra bluraychip.dk forrige uke mandag og den ankom samme uke onsdag som var samme dag Oppo 93 kom.

Forsendelsen fra Amazon.com tok vel rundt 40 timer. Jeg var ikke hjemme da men fikk den faktisk levert på kvelden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Bestilte akkurat nå en region free BDP 93 selv faktisk. Fra samme mann jeg fikk min region free BDP 83 fra. Ferdig hardware moddet så den tåler oppgradering av firmware uten å miste region friheten.
    Kommer fra USA.
    Det er samme chip som fra bluraychip.dk. Eneste at man betaler en for å montere den inn og ha reklamasjon på den.

Chipene er godkjent av Oppo, selv om de ikke kan si dette offisielt. De var en av de få DVD spiller produsentene som solgte sine spillere sonefri fra fabrikk, og var åpne om dette. Det får de ikke lov til når det gjelder BD spillere, hadde de vært det, så ville de ikke fått lov å selge dem. Slik er livet.

Siden Cambridge har samme grunnlag, så brukes samme chip. Ser vel også ut til at Pioneer har noe av samme innmaten siden de nå også har en som kan gjøres sonefri. Det går fremover.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Jeg fikk min chip sendt fra bluraychip.dk forrige uke mandag og den ankom samme uke onsdag som var samme dag Oppo 93 kom.

Forsendelsen fra Amazon.com tok vel rundt 40 timer. Jeg var ikke hjemme da men fikk den faktisk levert på kvelden.
    Jeg bestilte dagen før deg, jeg gikk for pro versjonen. Har sendt mail til bluraychip for og høre om han har glemt meg.

Han har ikke trukket peng av meg ser jeg nå. Håper på oppklarende mail fra han snart .

Edit: fikk svar på mailen etter 2 min. Han skal sjekke opp ordren min.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har chippen dukket opp.:-D

Jeg var jo så utålmodig at jeg bestilte en chip fra ImegStore også, så da har jeg plutselig 2 chipper snart Jaja, får vel sikkert solgt den.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Jeg har prøvd å koble til to av mine harddisker via usb til Oppo 93. Finner ikke noen usb-disk under movies. Betyr dette at ingen av de støttes? Den nyeste tror jeg er en My Book Studio under 2 år gammel.

Noen som har anbefaling til en harddisk som vil fungere?
    Jeg kan bekrefte at denne fungerer med OPPO BPD 93: (US modell med pro chip)
    Seagate ekstern harddisk 1 TB - Elkjøp

Veldig grei HDD, får strøm via USB.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl

Veldig grei HDD, får strøm via USB.
    Alle eksterne harddisker med formfaktor 2,5 får vel strøm via USB så velger man 2,5 slipper man ekstern

Eksterne harddisker med formfaktor 3,5 har vel ekstern strømforsyning

Skal man ha HDD med mye lagring (feks 2 TB) så er nesten alle 3,5 (å trenger ekstern strøm)

eSATA tror jeg man bare kan bruke HDD med ekstern strøm
    (selv om man får kjøpt eSATA som har USB strøm)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God aften :-)

Jeg har en sånn 93-eu kjøpt med den dyreste mod (DVD og BD sonefri)
    Kjøpt etter gode tester, men uten å vite hvor den er billigst :-(

Som litt for gammel og litt for lite opplyst, trodde jeg at den skiftet også bluray soner AUTOMATISK.

Den gjør den jo selvfølgelig IKKE - eller?

Jeg hadde jo tulla bort manualen, dumme meg, så jeg trodde den vart defekt, den ville jo ikke spille mine amerikanske Bluray filmer me :-((

På side 9 i denne tråden står det jo beskrevet, alt i orden nå :-)

Men det er altså ingen hacks / mods som skifter Bluray soner automatisk for meg?
    DVD sone skifter den jo selv, uten at jeg må taste inn lang skifte sekvens på fjernkonrtollen...

Og hva skjer nå, jeg skal jo se Die Hard 4.0 ikveld, men det er en film fra England, en annen Bluray sone.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    God aften :-)

Jeg har en sånn 93-eu kjøpt med den dyreste mod (DVD og BD sonefri)
    Kjøpt etter gode tester, men uten å vite hvor den er billigst :-(

Som litt for gammel og litt for lite opplyst, trodde jeg at den skiftet også bluray soner AUTOMATISK.

Den gjør den jo selvfølgelig IKKE - eller?

Jeg hadde jo tulla bort manualen, dumme meg, så jeg trodde den vart defekt, den ville jo ikke spille mine amerikanske Bluray filmer me :-((

På side 9 i denne tråden står det jo beskrevet, alt i orden nå :-)

Men det er altså ingen hacks / mods som skifter Bluray soner automatisk for meg?
    DVD sone skifter den jo selv, uten at jeg må taste inn lang skifte sekvens på fjernkonrtollen...

Og hva skjer nå, jeg skal jo se Die Hard 4.0 ikveld, men det er en film fra England, en annen Bluray sone.
    En Blu Ray disc fra England har samme region som Norge så den kan du avspille uten problem
    Blu-ray Regions - Understanding Region Codes for Discs and Players

Manual til spilleren finner du her
    Downloads | Customer Services | OPPO BD UK

Du skriver du har kjøpt en DVD og BD sonefri spiller
    Spiller modifisert med multiregion kit endrer ikke region på Blu Ray automatisk.
    Hvordan du gjør det ? det er flere ulike mods som er til dette å hvem som er brukt i din spiller ?

Endre region med to ulike kits (men er jo ikke sikkert du har et av disse modifiseringene i din spiller)
    (hør med butikken der du kjøpte spiller så gir de deg sikkert riktig fremgangsmåte)

En billig type har feks denne fremgangsmåten
    How to use the mod:
    By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
    2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
    Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.

By default, your bluray player is now region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby. The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed. The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.
    To disable the automatic power on, press the blue button on the remote once.
    To enable automatic power on again, press the yellow button once.

Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •