Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 504
    Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Takk! Bestilte i går kveld fra Amazon.com. Chip fra Danmark.

Håper det vil gå bra med trådløs overføring av filer fra Mac i førsteetasje. Kinoen er i kjelleren. Eventuellt legge over på usb-harddisk.

Flott om jeg kan både få skarpt bilde og lite bildestøy fra blu-ray. Har 106" lerret så det krever litt mer enn tv-en. Føler jeg med innstillinger fra projektor enten får skarpt bilde med støy eller bilde uten støy og mindre skarphet. Håper man får både i pose og sekk med Oppoen
    Vedrørende USB harddisk. Merk at mange eksterne harddisker ikke fungerer i lag med oppo spilleren. Jeg sendte en epost til oppo support og fikk beskjed at de anbefaler seagate sine HDD. Jeg vet ikke om alle typer seagate er kompatibel med spilleren.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unofficial OPPO BDP-93 Frequently Asked Questions

Det kan jo hende at den slite hvis den også må drifte disken, når disken ikke har egen strømtilførsel.

Det er mange produsenter av diverse utstyr som har egne liste med produkt-ID osv på hvilke disker som funker bra. Rart ikke Oppo har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NuForce Oppo BD 93 hakker

Jeg kjøpte en Oppo BD 93 på eBay, som er modda av NuForce. Problemet er at når jeg spiller Blu-ray disker hakker det, men når jeg spiller DVD oppfører den seg normalt. Inntil for et par uker siden ville den bare ta region A disker, men når jeg fikk ny firmware spilte den alt. Jeg har en Panasonic TV som har THX valg på HDMI-inngangene som jeg bruker ,både på Getbox og Oppoen. Når jeg slår HDMI-inngangen over på Cinema, hakker den mer vilkårlig! Jeg har prøvd alt på Setup, men det hjelper ikke! Kan dere hjelpe meg?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobobj
    -
    siste firmware kom 06.03
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player

Hakker alle BD disc ????????????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å koble til to av mine harddisker via usb til Oppo 93. Finner ikke noen usb-disk under movies. Betyr dette at ingen av de støttes? Den nyeste tror jeg er en My Book Studio under 2 år gammel.

Noen som har anbefaling til en harddisk som vil fungere?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å koble til to av mine harddisker via usb til Oppo 93. Finner ikke noen usb-disk under movies. Betyr dette at ingen av de støttes? Den nyeste tror jeg er en My Book Studio under 2 år gammel.

Har ikke Oppo. Men har forslag om Western Digital.

Benytter Western Digital på min Cambridge audio 751bd som er meget lik oppo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter Western Digital på min Cambridge audio 751bd som er meget lik oppo.
    Er det en 500GB du benytter? Har samme spiller og lurte på om jeg skulle kjøpe den nevnte disken.

Jeg har vel sett at enkelte har forsøkt USB-ingangen i fronten på disse spilleren til en større ekstern harddisk og da fungerer det ikke (en må bruke esata inngangen bak).

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en LaCie d2 Quadra 500GB disk, den funker. Prøvde samme disk i 3TB versjon, den funket ikke. I teorien skal Oppo støtte alle disker opp til 2TB, NTFS og FAT32 filsystem og MBR formatering (disker over 2TB bruker en annen type formatering - GPT - og støttes ikke). Sjekk med Oppo, kan sikkert være noen disker som ikke støttes selv om de oppfyller kravene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har du Western Digital og problem og får anbefalinger om Western Digital

Mener jeg har lest at flere har problem med My book studio men Western digital har andre typer som vil fungere.

Selv bruker jeg Western Digital Elements desktop 2TB usb 2.0 problemfritt på Oppo BDP 93
    WD Elements Desktop--->Untitled Page
    velger man spesifications får man opp modellene i Elements serien

denne er det jeg bruker
    WDBAAU0020HBK
    specs ----> Untitled Page

Selges på Lefdal,Elkjøp, nettbutikker osv

Kople til USB bak eller front ?

Har altid koplet til front USB da wifi usb er koplet til bak .
    (praktiske årsaker da spilleren er i en benk og hdd brukes til andre ting også)
    Spiller ingen rolle om USB HDD er koplet til bak eller front.....................
    Spilleren er i utgangspunktet laget for å kunne ha 3 hdd koplet til samtidig..2usb+1esata

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Er det en 500GB du benytter? Har samme spiller og lurte på om jeg skulle kjøpe den nevnte disken.

Jeg har vel sett at enkelte har forsøkt USB-ingangen i fronten på disse spilleren til en større ekstern harddisk og da fungerer det ikke (en må bruke esata inngangen bak).
    Det er en 500gb jeg bruker ja.

Men om jeg var deg så ville jeg gått for 1 Tera eller større. For 500gb fylles raskt...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle om USB HDD er koplet til bak eller front.....................
    Det jeg tenkte på er kanskje spesielt dette (fra user manual): "Do not attempt to plug in a USB drive into the e-sata port og plug in an e-Sata drive into the USB port, as it could damage both the drive and the port."

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det jeg tenkte på er kanskje spesielt dette (fra user manual): "Do not attempt to plug in a USB drive into the e-sata port og plug in an e-Sata drive into the USB port, as it could damage both the drive and the port."
    Stemmer at man bør passe på ja

esata kopler man inn esata inngang bak (ikke inn usb inngang bak eller front)

USB kan man kople USB inngang bak eller front (eller begge deler om man bruker 2 usb hdd)

Oppo skal støtte USB hdd opptil 2 TB bak eller front

Det anbefales at du ikke bruker en USB-harddisk mot vedvarende lagring, bare en USB-minnepinne (altså flash usb til mere minne til bd live osv om man ønsker større minne enn eksterne minne i spilleren har)

USB-portene er vurdert å gi maksimalt 5 V, 1000 mA strøm til USB-stasjonen. Det er tilstrekkelig for USB-penner og flash-minnekortlesere, men hovedsakelig ikke tilstrekkelig for USB harddisker.
    Det anbefales at man bruker en USB-harddisk med en ekstern strømforsyning.
    (noen små 2,5 hdd vil jeg tro kan drives med USB ut bak/front (+5v) men ikke større disker (da må man ha extern strømforsyning)

(Filbehandling er raskere med esata men til avspilling er USB mere enn rask til avspilling )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Western Digital Elements 2TB usb 2.0. Lastet ned Tuxera for å kunne bruke NTFS formaterte harddisker som jeg leste på et annet forum.

Jeg er kjempefornøyd med bildekvalitet fra spilleren og det går fint å spille av filer fra harddisken. Men det som er rart er at nå 3 ganger har alt innhold forsvunnet fra harddisken etter å ha brukt den med Oppo 93 :? 0 items, 1.96 TB available. Legger inn over 40GB med filer men det forsvinner?

Andre som har vært borti lignende og har forslag til løsning?

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå har du Western Digital og problem og får anbefalinger om Western Digital

Mener jeg har lest at flere har problem med My book studio men Western digital har andre typer som vil fungere.

Selv bruker jeg Western Digital Elements desktop 2TB usb 2.0 problemfritt på Oppo BDP 93
    WD Elements Desktop--->Untitled Page
    velger man spesifications får man opp modellene i Elements serien

denne er det jeg bruker
    WDBAAU0020HBK
    specs ----> Untitled Page

Selges på Lefdal,Elkjøp, nettbutikker osv

Kople til USB bak eller front ?

Har altid koplet til front USB da wifi usb er koplet til bak .
    (praktiske årsaker da spilleren er i en benk og hdd brukes til andre ting også)
    Spilleren er i utgangspunktet laget for å kunne ha 3 hdd koplet til samtidig..2usb+1esata

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er MAC bruker ?
    Nå skal vel ikke en 2 TB HDD vises som 1,96 TB aviable men ca 1,81 TB
    (fordi 1 GB fra sleipe harddisk selgere er ikke det samme som 1 GB på en pc ...)

Har ikke peiling på MAC formatering men nevner
    93 støtter partisjonstabell MBR Master boot record - Wikipedia, the free encyclopedia
    å ikke GPT GUID Partition Table - Wikipedia, the free encyclopedia

Er det formateringen som skalper problem så prøv å formater med en windows maskin

ser flere har brukt dette
    Download NTFS for Mac OS X for Mac - Provides full read and write access to NTFS volumes. MacUpdate.com
    sammen med tuxera du har
    http://www.tuxera.com/mac/mac_manual.pdf

Har selv Windows å formaterte hdd (ntfs) tilkoplet pc
    Har aldri forsvinnet eller harr filproblemer noen gang

(er vel ikke mye apple/mac den vil avspille)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    (fordi 1 GB fra harddisk selgere er ikke det samme som 1 GB på en pc)
    Vel...

Dette er en lang og smertefull vei, men hovedproblemet er at kilo, mega, giga, tera, etc. har en veldefinert verdi som daterer helt tilbake til 1795. At dataverden begynte å bruke verdien 1024 i stedet for 1000 for kilo var en gedigen tabbe, og etter hvert som lagringskapasiteten økte og det ble vanligere å bruke giga, tera og etter hvert peta, så blir dette problemet bare tydeligere og tydeligere.

For å rette opp i dette, har det blitt innført nye binære prefikser, Ki, Mi, Gi, Ti, Pi etc. som bruker 1024 (2^10) som grunntall fremfor 1000 (10^3). Harddisker oppgis i GB, og en 2000GB harddisk inneholder altså 2.000.000.000.000 bytes. 2TiB, eller 2048 GiB, blir 2.199.023.255.552 bytes. 2TB er derfor 1,82TiB.

Nå skal vel ikke en 2 TB HDD vises som 1,96 TB aviable men ca 1,81 TB
    Hvis det oppgis 1,96TB, så er nok det feil fra OSet. Tallet kommer fra at utviklerne har skjønt at det er 1024 GiB i en TiB, men ikke at det er 1024 MiB i en GiB. Altså 2000 GiB = 1,96 TiB, men disken er ikke på 2000 GiB, den er på 2000 GB, og det er altså lik 1,82 TiB

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ennå alt innen data hatt andre ord for 1024 / 2048 osv enn kilo, mega, giga, tera osv
    så hadde nå ikke produsenter av lagring brukt kilo, mega, giga, tera som unskyldning

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Western Digital Elements 2TB usb 2.0. Lastet ned Tuxera for å kunne bruke NTFS formaterte harddisker
    AVForums.com - View Single Post - Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Part 4

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for så mye hjelpsomhet! Jeg kjøpte harddisken hos Elkjøp så jeg byttet den like godt inn (kan ha vært en mandagsdisk) og fikk en Seagate Expansion 2 TB til samme pris. Ser ut til å fungere veldig bra så langt.

Kjempegod spiller. Jeg liker å skru oppskarpingen litt opp. Da kan jeg tydelig se hvor i bildet fokuset ligger og hva som er ute av fokus. Sikkert mange som liker å skru oppskarping av, men selv foretrekker jeg ganske mye skarphet. Føler også at det blir litt mindre støy samtidig som bildet blir skarpere med Oppoen enn når jeg justerte bildet med projektorens egne innstillinger og den forrige bluray-spilleren.

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Bestilte i går kveld fra Amazon.com. Chip fra Danmark.
    Bestilte Oppo93 fra Amazon og chip fra Danmark jeg og, spilleren kom i hus etter 3 dager, men har ikke fått chippen enda. Er sendt for 10 dager siden ifølge mail fra Bluraychip. Er det noen som har mottatt noe chip fra denne karen?

Mvh stein k

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stein_k
    Bestilte Oppo93 fra Amazon og chip fra Danmark jeg og, spilleren kom i hus etter 3 dager, men har ikke fått chippen enda. Er sendt for 10 dager siden ifølge mail fra Bluraychip. Er det noen som har mottatt noe chip fra denne karen?

Mvh stein k
    Tok vel 4 dager fra bestilling fra bluraychip.dk til den lå i poskassa

Har lest om enkelte som får endel ventetid før kit dukker opp men har aldri lest at Bluraychip.com er useriøse
    (min misstanke til treghet er posten)

estimert leveringstid over noen land
    bluraychip.dk - Delivery / delivery time

At spilleren kom raskt var sikkert fordi Posten Norge ikke hadde noe med forsendelsen å gjøre i det hele tatt
    men
    Det har kit fra Danmark
    Det er stor sansynlighet for at du får ditt kit en dag men når ?
    Du får bare håpe den kommer snart :-)

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •