Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 504
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvor ofte kommer Oppo med nye modeller? Denne nærmer seg 1 1/2 år om jeg ikke tar feil...? Er det sannsynlig at det kommer ny modell ila 2012?
    Er vel passert litt over 1 år som produkt alle kan kjøpe å ikke bare spesielt utvalgte
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread - AVS Forum

Sansynligheten for ny modell snart ?

Nå er vel ikke Oppo som mange andre fabrikanter at de gir ut ny modell bare de flytter en skrue på bakplaten
    (de hadde vel neppe kommet med 93 som erstatting for 83 om det ikke var for 3d )

Det bør jo være en grunn til ny spiller eller ikke minst bør en kjøper ha en grunn til å måtte ønske seg en fremtidig spiller........ellers bør 93 kunne holde som spiller.

93 er ikke laget for veldig påkostet analoge ytelser
    93 er meget bra til digitale ytelser
    93 er benchmark testet ang video ytelse etter eldre/nyere testmetoder å er så bra man kan få med en spiller
    Man kan avspille de aller fleste video/lyd format fra stream/usb/disc
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

Hva mangler man som en ny spiller bør ha

Nå er det jo slik at man med nye produkter som tv,reciver,htpc,media avspillere av ulike slag,tv decoder osv har mange ulike muligheter allerede fra før selv om det for mange er greit å få flest mulig funksjoner i en avspiller.

Neste nye på en bd spiller er kanskje full nettilgang med bd spiller så man kan surfe å bruke den som en pc (men det kan ta lang tid før kommer ennå)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fyldig og informativt svar hygen.

Hva mangler den som en ny spiller må ha..? Sikkert ingen verdens ting. Men det er noe med det at det er kjipt å legge ut såpass mye for en kilde for så å oppdage 2mnd senere at det kommer en helt ny med bedre specs. Kun for sjelero jeg spør.

Klarer ikke å bestemme meg for Oppo 93 eller Cambridge 651/751...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Takk for fyldig og informativt svar hygen.

Hva mangler den som en ny spiller må ha..? Sikkert ingen verdens ting. Men det er noe med det at det er kjipt å legge ut såpass mye for en kilde for så å oppdage 2mnd senere at det kommer en helt ny med bedre specs. Kun for sjelero jeg spør.

Klarer ikke å bestemme meg for Oppo 93 eller Cambridge 651/751...
    Nå har jo Oppo for vane å annonsere nye spillere tidlig + de beta testes lenge før de kommer i salg
    Nå er vel ingen nye annonsert ennå så min tipping er at om det skulle komme etterfølger til 93 vil den neppe være i butikker før tidligst helt i slutten av 2012 eller begynnelsen av 2013

Cambridge som har laget sine spillere ut fra samme brikkesett som oppo bruker har kommet mye senere med sine modeller enn oppo

Cambridge 650 er ca samme som oppo bdp 80
    Cambridge 651/751 er ca samme som oppo 93/95

Oppo har holdt bra bruktpris , vil tro cambridge 651/751 også vil ha bra bruktpris så samme hvem du kjøper å det skulle dukke opp en ny modell med tiden så får man bra pris for sin eksisterende om man bytter til nyere.

Som tips
    Skal du ha påkostede analoge utganger på spiller bør du velge oppo bdp 95 eller Cambridge 751

Skal du bruke HDMI til reciver er Cambridge 651 bra valg men vil anbefale deg oppo bdp 93 (fordi 93 har litt mere valg og funksjoner enn cambridge 651/751)

som tips vil til en 93 vil jeg anbefale en fra usa + regionkit fra feks bluraychip.dk
    som totalt .spiller levert på døra.....regionkit i posten kommer på under 5000,-
    (dollarkurs vil jo avgjøre dette + billigste/dyreste regionkit....selv betalte jeg totalt 4600,- i sommer)

Betaler du under 5 lapper for en regionfri 93 så kan du sansynligvis ha spiller meget lenge å alikevel bare tape noen hundrelapper ved bruktsalg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på tipsene her inne valgte jeg og flytte spilleren slik at den står helt fritt, og med null sjans for overoppheting. Den sto fra før av i en åpen tv benk, så jeg synes i grunn det virket merkelig at dette kunne være problemet. Men etter et par dager med problemfri avspilling virket det som om dette var den rette løsningen. Men nå gjennomgår spilleren et aldri så lite armageddon atter en gang.

Problemer med å laste discer gjenoppsto (denne gangen klarte den ikke lese en helt vanlig cd), og jeg har også merket at spilleren av og til krasjer fullstendig bare en forsøker å åpne/lukke disc trayet, navigere menyer, se på youtube, streame filer eller i det hele tatt gjør noe som helst.

Nå bærer det nok rett tilbake til soundgarden med produktet, men tenkte jeg skulle fyre av en mail til Oppo først siden de skal ha vært svært behjelpelige for andre. Hvilken mailadresse er det folk bruker? Er det Oppo UK eller US folk her har hatt mest suksess med?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det meg å hadde en

BDP 93 EU modell ville jeg kontaktet
    OPPO BD UK
    (velg contact us ..til høyre oppe på siden)

BDP 93 USA modell ville jeg kontaktet
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    (Contact OPPO Support: nedert på siden)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trainspodder
    Basert på tipsene her inne valgte jeg og flytte spilleren slik at den står helt fritt, og med null sjans for overoppheting. Den sto fra før av i en åpen tv benk, så jeg synes i grunn det virket merkelig at dette kunne være problemet. Men etter et par dager med problemfri avspilling virket det som om dette var den rette løsningen. Men nå gjennomgår spilleren et aldri så lite armageddon atter en gang.

Problemer med å laste discer gjenoppsto (denne gangen klarte den ikke lese en helt vanlig cd), og jeg har også merket at spilleren av og til krasjer fullstendig bare en forsøker å åpne/lukke disc trayet, navigere menyer, se på youtube, streame filer eller i det hele tatt gjør noe som helst.
    Har du prøvd å resette spiller til fabrikkinnstilling ?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos oppo Uk fikk jeg bare beskjed om å kontakte forhandleren min.

Newcomer Burumsan sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer

Gutter...

Har selv 93 og har anbefalt denne til mange.
    Det er svært lite problemet på spilleren, varme er hvertfall ikke ett av de...
    Selv står min i en Click hylle med en Apple tv og en hd stående på spilleren=mye varme, relativt lite luft rundt spilleren.

Sliter du med laser og avlesing... Pri 1, Sørg for at spilleren står i vater-i alle akser.
    Om du har mange plater det er groms på, rens laseren.
    Har du siste FW?

Ender du allikevel med behov for svc og ikke har kjøpt den i Norge. Ta kontakt med Oppo US. De gir uklanderlig service til en fornuftig pris.
    Har du kjøpt den i Norge-husk dine forbruker rettigheter!!! Selv om det drives som et enkeltmannsforetak er du forbruker, og han forhandler. Det vil si minimum 5års reklamasjonsrett iht kjøpsloven. Laser faller definitivt inn i forventet levetid i denne perioden, sørlig med tanke på at spilleren maks er 12-14 mnd gamnel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har du prøvd å resette spiller til fabrikkinnstilling ?
    Det har jeg. Fullstendig uten forbedring. Problemet ble vel strengt tatt bare verre etter den tid, men det anser jeg som tilfeldigheter.

Må nok bare bite i det sure eplet og levere den inn på service. Jeg har heldigvis kjøpt denne over disk i norge, og spilleren er under 2 måneder gammel så jeg er ikke så bekymret for forbrukerrettighetene mine utover det at verksteder har en lei tendens til å returnere spillere med periodiske feil som "ingen feil funnet", med et par-tre nye innleveringer som konsekvens. Uansett er det surt.

Når det er sagt skjønner jeg virkelig ikke hva problemet kan være. Hadde problemet bare vært knyttet til avlesing av disker er det naturlig å tenke at det er problemer med laseren. Men når spilleren nå har begynt å låse seg, selv ved de enkleste og mest banale operasjoner, blir alt straks litt mer kryptisk. For å gjøre det enda mer komplisert funket spilleren utmerket i flere dager før problemene gjenoppsto.

Eneste som vel gjenstår å prøve er å fjerne sonefri-modden, men jeg aner ikke hva slags mod som sitter i og siden jeg kjøpte den ferdig modifisert frister det ikke å rote med det med tanke på garanti etc.

Den er i hvert fall ikke overopphetet slik den står nå, helt i vater står den også, og siste firmware var allerede installert når jeg fikk den.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trainspodder
    siste firmware var allerede installert når jeg fikk den.
    Siste offesielle er fra 22.12.11
    Firmware | Customer Services | OPPO BD UK
    For i finne hvem man har innstalert på sin spiller (dette vet du sikkert)
    Set-up med fjernkontroll.....velg så Device Set-up så vil firmware versjonen stå til høyre (firmware informasjon)
    Har du ikke nyeste kan det være en mulighet å legge inn den da den gamle blir slettet å har det blitt en feil i spiller med den gamle kan det være at spilleren fungerer bedre med en nyinnlagt en)

Litt rart er det at nesten alle 93 problem jeg har lest om er EU utgaven ?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Viktig melding!!

Jeg fikk her om dagen Hugo og Footloose som begge er Paramount titler. Har Oppo 95EU med siste firmware.

Når jeg setter i en av disse filmene så fryser spilleren nesten umiddelbart, og skuffen reagerer ikke. Ved å trykke på power knapp går dog spilleren av etter etpar sek, og man kan slå den på med eject knappen så åpnes skuffen uten videre problemer.

Har nettopp lest på AVS forum at dette er et problem man kjenner til og at fix er på vei.

Det jeg testa, og som virket, var å loade en annen paramount tittel, brukte da Paranormal Activity 3, for så å ejecte denne når pre-load er ferdig og paramount logo kommer opp. Så setter jeg umiddelbart i Hugo/Footloose og de starter helt fint.

Er visst noe Cinavia greier som lager krøll..

Står litt her:

Official OPPO BDP-93 Owner's Thread - Page 627 - AVS Forum
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Viktig melding!!

Jeg fikk her om dagen Hugo og Footloose som begge er Paramount titler. Har Oppo 95EU med siste firmware.

Når jeg setter i en av disse filmene så fryser spilleren nesten umiddelbart, og skuffen reagerer ikke. Ved å trykke på power knapp går dog spilleren av etter etpar sek, og man kan slå den på med eject knappen så åpnes skuffen uten videre problemer.

Har nettopp lest på AVS forum at dette er et problem man kjenner til og at fix er på vei.

Det jeg testa, og som virket, var å loade en annen paramount tittel, brukte da Paranormal Activity 3, for så å ejecte denne når pre-load er ferdig og paramount logo kommer opp. Så setter jeg umiddelbart i Hugo/Footloose og de starter helt fint.

Er visst noe Cinavia greier som lager krøll..

Står litt her:

Official OPPO BDP-93 Owner's Thread - Page 627 - AVS Forum
    Hugo funket helt problemfritt her og jeg har BDP93 med siste fimware. Min Oppo er USA modell sonefri.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hugo funket helt problemfritt her og jeg har BDP93 med siste fimware. Min Oppo er USA modell sonefri.
    Jeg har Oppo 95 EU sonefri, testa med både A og B setting..

Tenkte jaffal jeg kunne skrive en post om det siden det ifølge AVSforum er flere som har hatt 'utfordringen'. Blir fort at folk går inn her for å feilsøke vettu
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer det bra å streame med dlna med denne spilleren? Min Panasonic 210 stopper hvert annet sekund over dlna og gir dårlig bildekvalitet. Streaming med dlna til min Samsung tv fungerer veldig bra.

Hvor anbefaler dere å (billigst) kjøpe Oppo 93? Amazon? Må man kjøpe en chip for å kunne spille de norske blu-rayfilmene eller klarer den amerikanske versjonen det rett ut av boksen?

Et spørsmål til. Vil Oppo 93 kunne skarpe opp bildet uten å legge til for mye bildestøy bedre enn min JVC X30 projektor?

Takk

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Viktig melding!!

Ny offesiell firmware er ute for bla bedre avspilling av Hugo
    Både 93/95 usa og eu
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player

Firmware | Customer Services | OPPO BD UK

for de som ikke ønsker å miste iso avspillingsmuligheter bør de droppe oppdatering

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 93 spilte Hugo uten noen problemer før oppdatering.

KristianW : Du må ha chip installert for multiregionavspilling,en kode må tastes inn for å bytte.
    Jeg vil anbefale at du kjøper spilleren i Norge. Jeg måtte få ny spiller da det var feil på laseren på kliss nye spilleren.
    Oppskaleringen er veldig bra i den.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunn for å handle i Norge er ekstra garanti tid, og mindre plunder og heft ved reklamasjon. Samt man slipper å montere chipen selv.

Men når det er sagt så er det egenlig ikke så mye problemer med disse spillerene etter min oppfatning. Noen er uheldig, men det er naturlig.

Det er bare hvor mye ca 1500,- er verdt for den enkelte. Har selv handlet mine 2 Oppo spillere fra Amazon. Nå som de også tar seg av momsing, og leverer på noen få dager så er det ett godt alternativ.

Og det er jo ikke noen kode som må tastes for å bytte sone. Det er bare å trykke 1,2 eller 3 etter hvilken sone man ønsker når spilleren er av. Kode for meg er som på de gamle spillerene fra enkelte produsenter hvor man måtte taste en tallkombinasjon på 6 tall eller noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Bestilte i går kveld fra Amazon.com. Chip fra Danmark.

Håper det vil gå bra med trådløs overføring av filer fra Mac i førsteetasje. Kinoen er i kjelleren. Eventuellt legge over på usb-harddisk.

Flott om jeg kan både få skarpt bilde og lite bildestøy fra blu-ray. Har 106" lerret så det krever litt mer enn tv-en. Føler jeg med innstillinger fra projektor enten får skarpt bilde med støy eller bilde uten støy og mindre skarphet. Håper man får både i pose og sekk med Oppoen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en bra review med bilder som man kan føre musa over Google Translate

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Håper det vil gå bra med trådløs overføring av filer fra Mac i førsteetasje. Kinoen er i kjelleren. Eventuellt legge over på usb-harddisk.
    Sats på USB disk. Trådløst fungerer bra til musikk, men film filer, spesielt HD vil du slite med. Det vil du gjøre med alle spillere vil jeg tro. Rett og slett fordi det ikke er nok overføringshastighet.

Bildeprossessoren er så å si den beste du kan få tak i, i hvertfall i en BD spiller. Støy fra BD er varierende. Men i de aller fleste tilfeller så er den støyen som er der, ment for å være der. Noen eldre filmer som selskapene ikke har giddi å lagt nok arbeid i, har litt støy.

Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •