Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 26 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 504
    Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for innspill. Skal forsøke i morgen (i kveld :-))

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom over denne her idag: UnblockUs Inc. - Knowledgebase - Setting up unlisted player

Funket som ei kule etter jeg endret DNS på routeren. Nå gjelder det å lage en konto eller to på de forskjellige tjeneste så jeg får noe mer tilgang enn kun trailere. Vudu, Netflix og Film Fresh osv fungerer nå som bare det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Etter å ha sett to DVD filmer på min OPPO må jeg si at bilder er direkte dårlig!! På BD er det godt, men ikke bedre enn på min PS3.
    Jeg antar at det må være noe med oppsettet på Oppoen. Er det noen som kan gi meg noen tips?
    Du bruker HDMI 1 utgangen?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har kun koblet opp HDMI1 utgangen.

Men jeg har ikke rukket å se nærmere på det enda.
    Spilleren ble tatt rett ut av esken og koblet opp. Har ikke hatt tid til å endre noen innstillinger.
    Så noen BD filmer først og de så helt OK ut.
    Så deretter først en DVD og bildekvaliteten var skuffende dårlig. Så deretter Harry Potter 5 på DVD sammen med min sønn, som ikke er kresen på bilde, men selv han kommenterte at det så dårlig ut.

Håper jeg får tid til å teste ut litt i morgen...

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en oppsummering:
    Jeg kjøpte spilleren fra Netonnet med mulighet for sonebytte.

Sonebytte:
    Det fulge med et ark som beskriver sonebytte slik:
    - start spilleren uten plate i. Når No disc vises skal jeg trykke dimme, dimme, dimme, mute,1 (dersom jeg vil benytte sone A på BD). Deretter skal spilleren startes på nytt igjen og sonebytte skal være OK.
    Dette virker ikke. Jeg har forsøkt dette mange ganger uten at det gir noe resultat. Gjør dere dette på samme måte? Er det noe jeg gjør feil?

Bildekvalitet:
    Jeg har koblet HDMI 1 til min Yamaha forsterker. Fra forsterkeren går en ny HDMI til min Sony prosjektor.
    Bilde på BD er OK, men ikke noe mer. Det er ihvertfall ikke bedre enn på PS3. Jeg er noe støy, spesielt i mørke områder av bildet.
    Bildet på DVD er dårlig. Mye støy og generelt dårlig bildekvalitet. Minner mest om bilde fra min første DVD spiller. Og det bildet er ikke mye å skryte av...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt som dette for denne spilleren. BDP-83 hadde en firmware som kunne noe slikt, men med neste firmware oppdatering så var det borte.

Alle vi andre bruker chip, og da er det bare å ha spilleren i av modus, og trykke 1 for sone A, 2 for sone B, 3 for sone C. DVD er automatisk. Men kan stille inn soner der også hvis det skal trengs for de få tittlene som krever dette.

Manual finnes hos bluraychip.dk (eller lignende adresse hvis det var feil).
    Hvis da Netonnet har denne chipen, som er eneste jeg har hørt om.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Her kommer en oppsummering:
    Jeg kjøpte spilleren fra Netonnet med mulighet for sonebytte.

Sonebytte:
    Det fulge med et ark som beskriver sonebytte slik:
    - start spilleren uten plate i. Når No disc vises skal jeg trykke dimme, dimme, dimme, mute,1 (dersom jeg vil benytte sone A på BD). Deretter skal spilleren startes på nytt igjen og sonebytte skal være OK.
    Dette virker ikke. Jeg har forsøkt dette mange ganger uten at det gir noe resultat. Gjør dere dette på samme måte? Er det noe jeg gjør feil?

Har du standard kit sonebytte er fremgangmåte...........

•By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    •1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
    •2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.
    •3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
    •Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds

Ligner litt på det du har skrevet men du har ikke nevnt noe ang tid.....
    Er det standard du har (denne fremgangsmåten for regionsbytte) men ennå ikke får det til kan du jp skru av likket å se om de i heletatt har husket en slik
    http://www.bluraychip.dk/img/p/17-92-thickbox.jpg
    (å om de har puttet den i ....så sjekk tilkoplingen.....på kretskortet på høyre side av drevet når du har front spiller mot deg))

Bildekvalitet:
    Jeg har koblet HDMI 1 til min Yamaha forsterker. Fra forsterkeren går en ny HDMI til min Sony prosjektor.
    Bilde på BD er OK, men ikke noe mer. Det er ihvertfall ikke bedre enn på PS3. Jeg er noe støy, spesielt i mørke områder av bildet.
    Bildet på DVD er dårlig. Mye støy og generelt dårlig bildekvalitet. Minner mest om bilde fra min første DVD spiller. Og det bildet er ikke mye å skryte av...
    BDP 93 er meget bra spiller å er en av få som kan levere så bra video ytelse.
    Om du opplever den på nivå med ps3 skyldes dette trolig.........
    feil på din spiller
    feil ---------> innstillinger/bruk/kabler

Når du setter på en dvd og 1080p ut spiller vil dette være endel av jobbene som blir gjort med video bilde før det går ut hdmi..

color space conversion
    picture controls (brightness, contrast, saturation)
    PReP
    deinterlacing
    noise reduction
    detail or edge enhancement
    scaling
    frame rate conversion
    chroma upsampling error detection and correction
    Y/C delay
    aspect ratio control
    zoom

_
    Velger du derimot source direct med spiller vil bare
    color space conversion
    picture controls (brightness, contrast, saturation)
    bli utført av spiller og andre behandlinger blir utført av video scaler i reciver eller prosjector (den du velger)
    Er jo bare å prøve om du får bedre med source direct...
    (blir det bedre med source direct 576 (pal dvd) ut spiller
    (kople direkte som 1080p ut +......er du ikke førnøyd med bilde ..kople source direct ut til prosjector)

1080p hdmi 1 ut spiller ubehandlet ut spiller er absolutt beste valg men ved å teste source direct, droppe reciver å kople direkte osv kan du kanskje finne årsaken til ditt opplevde dårlige bilderesultat ..

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Hygen
    Fremgangsmåten min stemmer med din. Glemte det med tiden. Jeg har gjort dette, men det tar ikke effekt, hverken for DVD eller BD. Når jeg har fulgt fremgangsmåten, og jeg legger i en Sone A BD eller Sone 1 DVD, får jeg en feilmelding om at sone på spilleren og filmen ikke stemmer overens.

Når det gjelder bildekvalitet så får jeg teste litt nærmere til helgen igjen. Takker for innspillene!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdatert firmware Payen
    fordi har din spiller eldre firmware enn BDP9x-42-0323 som kom i Mars 2011 vil ikke regionendring fungere.
    (oppdater å prøv)

Hjelper det ikke etter firmware
    (var det meg ville jeg skru opp lokket på spilleren å sett inni om det faktisk er oppdatert til regionskide endring + om kontakten sitter i eller har falt ut )
    http://www.bluraychip.dk/attachment...._attachment=13

Har selv problemer med å endre region med standard utgaven men det er de gangene jeg bommer på ca 4 sekunder etter no disc + bommer å ikke rekker å legge inn region kode før 20 sekunder .

Må vel nevne at det er brukere her på av som har hatt problem å endre regionkode pga feil i modifiseringen

Fleste standard mod til 93 som jeg har lest har dimmer x3 + mute + region

men noen har
    dimmer x 3 + mute + region for bare bd disc region
    å har i tillegg
    for dvd
    2. Change of DVD Regions
    1. Start the player and do not put in any disc. The screen will show “No Disc”.
    2. Press the following buttons in sequence on the remote
    Region 0 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 0
    Region 1 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 1
    Region 2 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 2
    Region 3 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 3
    Region 4 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 4
    Region 5 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 5
    Region 6 : DIMMER , DIMMER , DIMMER , PURE AUDIO , 6

Kanskje noe å prøve ?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærmer meg oppsett og testing. Har Onkyo TX-NR809 receiver og oppo BDP-93. Hvilken tror dere klarer bildebehandlingen best?

Onkyo med Marvell Qdeo og HQV® Vida™

eller

Oppo med Marvell Qdeo™

?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg prøver å få frem netflix på min nye oppo-93EU modell.
    Har tillgang til netflix på pc (og xbox) så dsn settings gjennom unblock-us (som nevnt tidligere i tråden) virker ok.
    Men jeg får ikke opp noe netflix icon på oppo boksen.
    Er det noe spessielt som må gjøres for a enable dette?
    Har prøvd å resette network settings og i tillegg tatt en factory reset på boksen

mvh
    Rolf

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Jeg så den wiki siden, men problemet er at jeg ikke har noe netflix icon når jeg trykker på home knappen

PS har siste firmware.

Mvh
    Rolf

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolfik
    Jeg så den wiki siden, men problemet er at jeg ikke har noe netflix icon når jeg trykker på home knappen

PS har siste firmware.

Mvh
    Rolf
    Sitter å lurer på om den er fjernet fra BDP93EU modell
    Sammenligner jeg manual til 93 (usa) og 93 (eu) mangler det ett pukt i manualen til 93EU ang nettflix
    (side 74 i begge manualer)
    Under ---setup menu options---side 72 tilogmed 74
    har 93 (usa) 11 nummer inndelinger der netflix er nr 8.
    93 (eu) har 10 nummer inndelinger .

Har du EU modell ?

står også på oppo bdp93 eu hjemmeside
    Streaming Ready – YouTube leanback from firmware 53-0805. Other streaming services may be enabled in a later EU firmware revision

selv har jeg 93 usa og netflix icon står oppført (uten å ha gjort noe for det selv)

manual bdp93 EU --> http://www.oppo-bluray.co.uk/UserFil...Guide_V2.4.pdf

manual bdp93 USA -->http://download.oppodigital.com/BDP9...anual_v2.6.pdf

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok inne på noe der Hygen. Netflix leverer vel ikke tjenester til Europa per idag og da ville det vært merkelig om Oppo la inn tjenesten i firmware.
    Det samme gjelder vel for Blockbuster OnDemand, Vudu og de andre tjenestene som er preinstallert på US-versjonen. Kanskje man kan komme seg rundt ved å legge inn US-firmware? Det får i så fall bli på eget ansvar og jeg anbefaler en google-runde først

Problemet er vel i hovedsak to-delt for distribusjon i europa; Hvert land har sine rettighetshavere og teksting for alle land er en betydelig kostnad.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undertekster på MKV

Fikk min spiller i går. Fikk prøvd den litt og er så langt veldig fornøyd. Har en del Blu Ray rip som MKV filer. Disse spiller den av veldig bra. Ikke antydning til hakking, også i raske panoreringer. Så var det tekst på filmene, det fungerte ikke så bra. Prøvde også å legge på en srt tekstfil med samme navn og i samme mappe, det fungerte ikke det heller. Noen som vet hvordan, eller hva som må gjøres for at den skal lese tekstfilene. Har lest en del på forskjellige forum, ser at mange har problemer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Du er nok inne på noe der Hygen. Netflix leverer vel ikke tjenester til Europa per idag og da ville det vært merkelig om Oppo la inn tjenesten i firmware.
    Det samme gjelder vel for Blockbuster OnDemand, Vudu og de andre tjenestene som er preinstallert på US-versjonen. Kanskje man kan komme seg rundt ved å legge inn US-firmware? Det får i så fall bli på eget ansvar og jeg anbefaler en google-runde først

Problemet er vel i hovedsak to-delt for distribusjon i europa; Hvert land har sine rettighetshavere og teksting for alle land er en betydelig kostnad.
    Takk for hjelpen. ser ut som om det var en liten tabbe å kjøpe eu versjonen ja.
    Ser at netflix snart skal utvide til englan, så da eer det muligens håp om at 93EU også kommer med denne støtten.

US avforum tråden anbefaler ikke å oppgradere til US firmware, så jeg får vente å se hva som skjer etterhvert.

mvh
    Rolf

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Fikk min spiller i går. Fikk prøvd den litt og er så langt veldig fornøyd. Har en del Blu Ray rip som MKV filer. Disse spiller den av veldig bra. Ikke antydning til hakking, også i raske panoreringer. Så var det tekst på filmene, det fungerte ikke så bra. Prøvde også å legge på en srt tekstfil med samme navn og i samme mappe, det fungerte ikke det heller. Noen som vet hvordan, eller hva som må gjøres for at den skal lese tekstfilene. Har lest en del på forskjellige forum, ser at mange har problemer med dette.
    Kanskje spørre på en annen måte. Noen som vet hvordan jeg skal rippe mine Blu Ray plater slik at Oppo 93-EU klarer å lese tekstfilen?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    arntost

hold audio/subtitle inne 2 sekunder etter du har startet mkv fil
    (tror du skal få opp valg da)

så kan du også lese under
    subtitle files
    hva som skal kunne gå/hva som ikke skal gå
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner menyen for tekst på filmene, men når jeg velger den skjer det ikke noe. Det kommer ikke noe tekst. Jeg bruker MakeMKV til å rippe mine blu ray plater. Prøvde også Pavtube, men med samme resultat. Ser den skal lese srt. filer, men jeg får det ikke til å fungere.

Side 13 av 26 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •