Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 504
    Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-95 og balansert Stereo

I fare for at svaret står tidligere i tråden spør jeg alikevel. Tenker å kjøpe BDP-95 for å erstatte BD,DVD og CD spillerne. Bruker balanserte på CD i dag. Når man bruker de balanserte på CD på spilleren, vil TV bli skrudd på ??
    Opplever det hvis jeg bruker DVD til CD i dag .

Arne M
    PS. Ser nå at det er egen tråd for BDP-95.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Oppo - bdp 93?

Noen som har opplevd problemer med denne spilleren?
    Jeg har sett ca 50-60 filmer, og 2 ganger tidligere har jeg opplevd at bildet blir helt grønt(!). Det er ikke værre enn å bytte AV kanal til TV og tilbake til BD også er bildet helt fint igjen. Men det er jo utrolig tungvint å gjøre dette i lengden.....

I går satt jeg på Pillars of the Earth. (kjøpt hos Platekompaniet, Sone B.). Etter hvert 2-3 min blir bildet grønt , i tillegg hakker lyden noe fryktelig. Jeg har installert nyeste firmwire.

Er det noen andre som har opplevd lignende problemer?
    Er det noen som har Pillars of the Earth, og som kan se 5 -10 minutter av første episode og se om det oppstår samme problem?

Jeg har for øvrig kjøpt min spiller hos Amazon.com, har installert pro kit. Har prøvd å se pillars of the earth både med og uten chip, og får det samme problemet uansett.
    Jeg bruker HDMI 1 utgang på spilleren, og jeg har prøvd å skifte HDMI kabel uten at dette hjelper. (har ikke prøvd med HDMI 1.4 kabel). Spilleren er koblet til en Pio, 5090 LX.

Takker for svar.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Noen som har opplevd problemer med denne spilleren?
    Jeg har sett ca 50-60 filmer, og 2 ganger tidligere har jeg opplevd at bildet blir helt grønt(!). Det er ikke værre enn å bytte AV kanal til TV og tilbake til BD også er bildet helt fint igjen. Men det er jo utrolig tungvint å gjøre dette i lengden.....

I går satt jeg på Pillars of the Earth. (kjøpt hos Platekompaniet, Sone B.). Etter hvert 2-3 min blir bildet grønt , i tillegg hakker lyden noe fryktelig. Jeg har installert nyeste firmwire.

Er det noen andre som har opplevd lignende problemer?
    Er det noen som har Pillars of the Earth, og som kan se 5 -10 minutter av første episode og se om det oppstår samme problem?

Jeg har for øvrig kjøpt min spiller hos Amazon.com, har installert pro kit. Har prøvd å se pillars of the earth både med og uten chip, og får det samme problemet uansett.
    Jeg bruker HDMI 1 utgang på spilleren, og jeg har prøvd å skifte HDMI kabel uten at dette hjelper. (har ikke prøvd med HDMI 1.4 kabel). Spilleren er koblet til en Pio, 5090 LX.

Takker for svar.
    Send en mail til Oppo kundeservice. De er visstnok blant planetens beste
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem kan være

Du avspiller BD film 1080p 24 til en 1080 p 24 motakelig tv
    Det du må være sikker på er at du har en HDMI som fint takler 1080p

Mange HDMI takler bare 1080i å man vil få problemer med bilde og lydhakking
    De kablene heter standard (eller kategori 1)
    man får både hdmi 1.3 og 1.4 som standard

Det selges mange HDMi 1.3 standard (kategori 1) som HDMI 1.3 1080p ved kortere lengder
    (svindel og lureri)
    Uendelig mange har gjennom tidene hatt problem med HDMI fordi de har for dårlig kabel

Prøv derfor en HDMI 1,3 eller 1,4 som er merket ...high speed
    .........10,2 Gbps
    (en 10,2 Gbps HDMI high speed er kategori 2 )

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte pro-chip i min BDP-93 i går. Den fungerte ikke i det hele tatt... Spilleren booter ikke etterpå. Fjernet chipen og spilleren fungerer helt fint. Har sendt mail til bluraychip.dk

(prøvde flere installasjoner, sjekket samtlige kontaktpunkter flere ganger, no go!)

BDP9x-52-0707 er firmwaren på spilleren (siste) og spilleren er bestilt fra amazon.

DrE

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er med en USB dings i esken som gjør at en kan bruke trådløsnett ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lurer på om det er med en USB dings i esken som gjør at en kan bruke trådløsnett ?
    Er det på 95'en jaffal. Både wifi usb dongle OG usb skjøteledning.

Sakset fra oppo 93 maualen:

Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player-usboppo93-jpg

http://www.nuforce.com/hi/Documents/...ual%20v2.2.pdf

side 20
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ISO-filer

Oppdaget ved selvsyn at siste firmware til BDP-93EU støtter ISO-filer. Det var spikeren i kista for min A.C.Ryan mediespiller for min del, som jeg har brukt som avspiller for alle SD DVD-ISOene.

Nå mangler bare .mp3 støtte for musikkbiblioteket også så forsvinner kanskje enda en dings i stereobenken...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Installerte pro-chip i min BDP-93 i går. Den fungerte ikke i det hele tatt... Spilleren booter ikke etterpå. Fjernet chipen og spilleren fungerer helt fint. Har sendt mail til bluraychip.dk

(prøvde flere installasjoner, sjekket samtlige kontaktpunkter flere ganger, no go!)

BDP9x-52-0707 er firmwaren på spilleren (siste) og spilleren er bestilt fra amazon.
    Siterer meg selv litt her. Jeg sendte e-post til bluraychip.dk og fikk svar rett etterpå om at han hadde postlagt ny chip. Denne har jeg nå mottatt og installert. Den fungerte bedre. Sonevalg-funksjonen fungerer fint på Blu-ray. Men en ting er problematisk... den nekter å spille DVD-filmer. Kommer bare opp "feil sone". Trodde den skulle bli satt til Sone 0 og dermed ta alt?

Noen som har noe tips her? Ser jo ut som om chip'en fungerer...

DrE

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer meg selv litt her. Jeg sendte e-post til bluraychip.dk og fikk svar rett etterpå om at han hadde postlagt ny chip. Denne har jeg nå mottatt og installert. Den fungerte bedre. Sonevalg-funksjonen fungerer fint på Blu-ray. Men en ting er problematisk... den nekter å spille DVD-filmer. Kommer bare opp "feil sone". Trodde den skulle bli satt til Sone 0 og dermed ta alt?

Noen som har noe tips her? Ser jo ut som om chip'en fungerer...

DrE
    Husker det etterhvert kom endel filmer på DVD som ikke virket på alle sone 0/automatisk sonevalg spillere. Har du prøvd å velge sone 1 eller 2 mauellt ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Husker det etterhvert kom endel filmer på DVD som ikke virket på alle sone 0/automatisk sonevalg spillere. Har du prøvd å velge sone 1 eller 2 mauellt ?
    Det var som regel filmer fra Sony/Columbia som hadde denne sperren.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chipen ser øyensynlig ut til å fungere, men gjør det ikke alikevel. Jeg tror kanskje BD-discen jeg sjekker med er sonefri, for den spiller uansett. Når jeg går inn i menyen på spilleren så står den på samme sone uansett om jeg trykker "1", "2" eller "3" når den står i standby. Mailer med Casper @ bluraychip nå, så ser vi om jeg finner en løsning.

DrE

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorn-s
    Oppdaget ved selvsyn at siste firmware til BDP-93EU støtter ISO-filer. Det var spikeren i kista for min A.C.Ryan mediespiller for min del, som jeg har brukt som avspiller for alle SD DVD-ISOene.

Nå mangler bare .mp3 støtte for musikkbiblioteket også så forsvinner kanskje enda en dings i stereobenken...
    Det var gode nyheter :-)

Har du testet dette?

Og er det herfra du har lastet ned FW?

Latest Official Release Version

Release date: July 13, 2011
    Category: Latest Official Release

Main Version: BDP9x-52-0707
    Loader Version: CN0900
    Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93), MCU95-08-0218 (BDP-95)
    Installation Instructions and Download Link: Click Here
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player

Er det denne versjonen du har, som virker med ISO filer?

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chipen ser øyensynlig ut til å fungere, men gjør det ikke alikevel. Jeg tror kanskje BD-discen jeg sjekker med er sonefri, for den spiller uansett. Når jeg går inn i menyen på spilleren så står den på samme sone uansett om jeg trykker "1", "2" eller "3" når den står i standby. Mailer med Casper @ bluraychip nå, så ser vi om jeg finner en løsning.

DrE
    Jeg tror dette er samme problemet som jeg hadde. Dersom du oppdaterer firmware med Dongle i, vil ikke chippen fungere. Men du kan oppdatere firmware til pro kit, her:

http://www.bluraychip.dk/firmware/PR...ate%201.0g.zip

Husk å les nøye igjennom hva som må gjøres . Min chip ble sonefri igjen, etter denne oppdateringen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette er samme problemet som jeg hadde. Dersom du oppdaterer firmware med Dongle i, vil ikke chippen fungere. Men du kan oppdatere firmware til pro kit, her:

http://www.bluraychip.dk/firmware/PR...ate%201.0g.zip

Husk å les nøye igjennom hva som må gjøres . Min chip ble sonefri igjen, etter denne oppdateringen.
    Jeg oppdaterte firmware med dogle i ja... så dette må testes når jeg kommer hjem. Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iso

Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Det var gode nyheter :-)

Har du testet dette?

Og er det herfra du har lastet ned FW?

Latest Official Release Version

Release date: July 13, 2011
    Category: Latest Official Release

Main Version: BDP9x-52-0707
    Loader Version: CN0900
    Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93), MCU95-08-0218 (BDP-95)
    Installation Instructions and Download Link: Click Here
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player

Er det denne versjonen du har, som virker med ISO filer?
    Jeg har BDP-93EU og har siste firmware (fra 14.juli) fra den europeiske siden: Firmware | Customer Services | OPPO BD UK

Har prøvd DVD-ISO filer som ligger på USB-harddisk og disse vises perfekt inkl. menyer.

BluRay-ISO filer skal visstnok også støttes men jeg har ingen slike å teste. ISO støtte gjelder bare for filer som ligger på eSata/USB-disk, så man kan trolig ikke spille de av over nettverk (ikke prøvd). Se også: BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

En annen ting: Sliter litt med stemmesynk over HDMI 1 utgangen. Har prøvd å forsinke lyden i forhold til bildet på receiveren, men det virker som lyden kommer senere enn bildet?! Dette virker litt ulogisk da jeg trodde det var QDeo chipen som pga. bildeprosessering forsinker bildet og ikke lyden? Noen andre som har løst dette problemet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte firmware med dongle i ja... så dette må testes når jeg kommer hjem. Takk for tipset!
    Testet og feilet. :roll:

MEN: så tok jeg usb-sticken fra det første pro-kitet (som ikke fungerte i det hele tatt) og puttet den i det nyeste pro-kitet. Shshshjallabais! Nå fungerer det Så... en snodig kombinasjon av fungerende og ikke-fungerende, men til slutt fungerende. Ikke spør meg hva/hvorfor/hvordan. Moden ble gjort "etter boka" hver gang, og dette føler jeg meg 100% kompetent til å utføre, så jeg konkluderer med "lettere skvetten mod-chip hardware" og går videre til neste punkt i ferdigstillelse av stuekinoen.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har b.l.a lest en del her i tråden om denne spilleren og endte opp med å bestille fra Amazon selv! Meget bra leveringstid, ble bestilt på en fredag og dukket opp på mandagen. Spilleren ser veldig bra ut, og innpakningen var flott!:-D

Jeg lurer på hvordan dere har gjort det mtp strømkabelen (som er amerikansk)? Bruker dere en overgang, og hvor kan jeg eventuelt få tak i en slik? Eller kan den byttes ut med en norsk strømledning?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keton
    Jeg lurer på hvordan dere har gjort det mtp strømkabelen (som er amerikansk)? Bruker dere en overgang, og hvor kan jeg eventuelt få tak i en slik? Eller kan den byttes ut med en norsk strømledning?
    Byttes direkte mot en norsk strømledning (ala den du stapper i pcen)

Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •