Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 504
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    BDP-93'n har vært i transitt siden 2.juni, så jeg håper den er rett rundt hjørnet. Sonefri-kitet fra danmark kom et par dager etter bestilling og monteringsanvisningen er printet ut.

Hva kan jeg egentlig forvente i forhold til min nåværende BD-kilde PS3?
    (burde kanskje spurt om det før jeg bestilte, men det får så være
    Jeg forventer null viftestøy og kjapp innlasting/oppstart. Hva mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    BDP-93'n har vært i transitt siden 2.juni, så jeg håper den er rett rundt hjørnet. Sonefri-kitet fra danmark kom et par dager etter bestilling og monteringsanvisningen er printet ut.

Hva kan jeg egentlig forvente i forhold til min nåværende BD-kilde PS3?
    (burde kanskje spurt om det før jeg bestilte, men det får så være
    Jeg forventer null viftestøy og kjapp innlasting/oppstart. Hva mer?
    De enkleste og første momentene blir: bedre bilde på hd-materiale (noen av mine BD-filmer ser nå faktisk for naturlige ut! I Mad Men ser det ut som du sitter i filmstudioet), MYE bedre bilde på sd-materiale, jeg synes jeg merker forskjell på lyd (placebo?), brukervennlighet, 2 hdmi ut, samtidig som du, med rette, kan forvente dine to overnevnte punkter. Det er også enkelt å gjøre den sonefri med chipen fra bluraychip.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som har erfaring med BDP-93 opp mot en NAS, vurderer å kjøpe en rack montert løsning fra QNAP

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl
    noen av mine BD-filmer ser nå faktisk for naturlige ut!
    Er samme erfaring jeg har med min BDP 95. Har sett 4-5 filmer og på samtlige har jeg reagert på veldig behagelig film-look og dybdefølelse (litt nytt og litt gammelt). Dette var ting jeg tidligere bare la merke til på hver 10-20'ende film, og da kun på svært bra releaser.. Nesten for godt til å være sant
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal denne BD-spilleren ha; den støtter undertekster på streaming av MKV! Det er helt genialt og da kan egentlig Netgear-boksen min selges.

Utover det så er det på ingen måter natt og dag på bilde når jeg sammenligner PS3'n og OPPO'n. Har like innsillinger på skjermens HDMI-innganger og ikke gjort noen justeringer på noen av spillerene. Oppo'n er imidlertid musestille sammenlignet med PS3 og det var strengt tatt mitt aller viktigste argument for å kjøpe en ny spiller i det hele tatt.

Noen som har fått til å sette opp proxy så man kan benytte Netflix og Blockbuster On Demand?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal denne BD-spilleren ha; den støtter undertekster på streaming av MKV! Det er helt genialt og da kan egentlig Netgear-boksen min selges.
    Jeg har testa etpar .mkv filer på min Oppo 95 og den spiller ikke. Unsupported format får jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har testa etpar .mkv filer på min Oppo 95 og den spiller ikke. Unsupported format får jeg.
    .mkv filer fungerer helt ypperlig på Oppo BDP93, det eneste jeg har hatt problemer med var en stor h264 fil og har ikke testet fler etter det x264 fungerer...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    .mkv filer fungerer helt ypperlig på Oppo BDP93, det eneste jeg har hatt problemer med var en stor h264 fil og har ikke testet fler etter det x264 fungerer...

Hei
    Har du testet mediaspilleren over nettverk eller brukt USB porten

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O.Malla
    Hei
    Har du testet mediaspilleren over nettverk eller brukt USB porten
    Jeg har kun testet over nettverk, har en filserver med alle gamle DVD'r rippa med makeMKV. Ble oppriktig overasket over støtten for undertekst!

Noen som har fått satt opp proxy så dere får kjørt netflix og blockbuster on demand?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun testet over nettverk, har en filserver med alle gamle DVD'r rippa med makeMKV. Ble oppriktig overasket over støtten for undertekst!

Noen som har fått satt opp proxy så dere får kjørt netflix og blockbuster on demand?

Hei
    Høres bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvejer stærkt selv at købe Oppo BDP93EU, men forstår ikke helt denne store interesse i at få en regionsfri version eller købe chip til at gøre den regionsfri? Jeg køber da alle mine bluray film i Danmark eller måske England.
    Har jeg så brug for regionsfri version eller er der noget jeg overser?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tarok
    Overvejer stærkt selv at købe Oppo BDP93EU, men forstår ikke helt denne store interesse i at få en regionsfri version eller købe chip til at gøre den regionsfri? Jeg køber da alle mine bluray film i Danmark eller måske England.
    Finnes en eller to filmer fra USA som er sonelåst sone A..

Og jeg tør påstå at i 99% av tilfellene så er sone A utgivelsene bedre.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tarok
    Så lenge man kjøper spilleren i USA og filmene i Norge/EU så havner man relativt raskt i en situasjon hvor filmen er sperret til en sone.
    Hadde vi kjøpt spilleren i Norge derimot, hadde hele chip-diskusjonen vært marginal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man kjøper spilleren i USA og filmene i Norge/EU så havner man relativt raskt i en situasjon hvor filmen er sperret til en sone.
    Hadde vi kjøpt spilleren i Norge derimot, hadde hele chip-diskusjonen vært marginal.
    Okay, - men kommer der ikke for meget importafgift + moms på varen samt den ekstra udgift til chip for regeionsfri afspiller? Blver prisen så ikke tæt på den norske pris? Desuden skal man vel også inkalkulere eventuel besvær, såfremt Oppo´en bliver defekt med deraffølgende forsendelse til USA m.v.?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er helt klart inne på noe der Tarok. Man tar den risiko når man kjøper fra utlandet, forbrukerrettighetene er så godt som borte.

På den annen side var dollarkursen så lav at selv med frakt, toll, avgifter og chip så havnet man vel ca 30-40% under utsalgsprisen i Norge. For min del fikk jeg onkelen min til å sende over så jeg slapp unna hele importavgiften og mva og endte totalt sett på rett under 700$.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte oppo bdp-93 fra amazon, men fikk problemer med den første eg kjøpte. Sendte mail til dei å fikk raskt svar om at eg kunne sende inn den eg hadde mottat så sendte dei en ny samtidig...
    Fikk også utrulig nokk refundert frakta på rundt 700 kr for den eg returnerte(frakt FRA norge er dyrt)
    Så det er ikke altfor risikabelt å handle fra amazon.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt se, at til de priser I nævner her, så er det vel alligevel værd kraftigt at overveje. 8)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å spamme denne tråden med samme spørsmål igjen og igjen.

Er det noen som har funnet en proxy som gjør at vi kan få tilgang til spillerens tilsynelatende geniale streamingtjenester Netflix og Blockbuster on Demand?

Har null problemer med å betale for en slik tjeneste, men den stopper på norsk IP. Spilleren har egne instillinger for proxy, men man må kanskje ha en router som støtter det. Ikke vet jeg, derfor må jeg spørre. Nok engang

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å spamme denne tråden med samme spørsmål igjen og igjen.

Er det noen som har funnet en proxy som gjør at vi kan få tilgang til spillerens tilsynelatende geniale streamingtjenester Netflix og Blockbuster on Demand?

Har null problemer med å betale for en slik tjeneste, men den stopper på norsk IP. Spilleren har egne instillinger for proxy, men man må kanskje ha en router som støtter det. Ikke vet jeg, derfor må jeg spørre. Nok engang
    Dersom du finner ut at dette på andre måter enn her inne, kan du poste det her? Jeg har prøvd å google litt, men finner ikke noe angående denne spilleren. Jeg er og veldig interessert i å høre om dette.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware | Customer Services | OPPO BD UK

Release date: July 14, 2011

Category: Latest Official Version

Main Version: BDP9xEU-52-0707
    Loader Version: CN0900
    Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93EU)
    Sub Version: MCU95-08-0218 (BDP-95EU)

This version is designed for the OPPO BDP-93EU and BDP-95EU Blu-ray Disc players. Compared to the previous official version BDP9xEU-42-0323, the major changes included in this version are:

1. Added the Zoom and Aspect Ratio (AR) adjustment for BD-Java enabled discs (available on HDMI 1 only). To take advantage of this functionality, set the Primary Output to HDMI 1 (Video Set-up), use a resolution other than “Source Direct”, and use the HDMI 1 output on the BDP-93. During the disc playback, press the ZOOM button to change the zoom level and AR on the fly. Momentarily a black screen may be observed but this is normal. Please note that 3D BD-Java Blu-rays do not allow for Zoom adjustments.
    2. Improved Speaker Configuration options under Audio Processing. It is now possible to independently set distances for each speaker (previously speaker groups were treated as linked pairs), speaker distances can now be set to the actual spatial distance of the speakers (previously no speaker could be set further from listening position and the Front Left/Right speakers), “Test Tones” can now be used in conjunction with the player’s internal trim controls, speaker distances can now be set in quarter foot increments and speakers no longer require a minimum distance.
    3. Add a new option for "Output Volume" in the set-up menu (Set-up -> Audio Processing -> Output Volume). You can either enable or disable volume control for the analogue audio output. When "Output Volume" is set to "Fixed", the player outputs a fixed volume level that is the same as the volume control set to 100. When “Output Volume” is set to “Variable”, the analogue output volume can be controlled by the remote "VOL ±" buttons. By default in EU firmware the volume control on the player is disabled to avoid accidentally reducing the player's output level.
    4. Added "Direct Play" support for DVD-Audio titles. After loading the DVD-Audio title, pressing STOP followed by PLAY on the remote control will directly access the first Group/Title, bypassing any menu.
    5. Improved HDMI compatibility with some Audio/Video (AV) receivers. Some customers reported that after updating to the previous Official 42-0323 firmware, HDMI handshake problems (such as momentary black screen, audio and/or video drop-outs, flashing screen, etc.) were observed, and in most cases, it only happened on HDMI 1 not on HDMI 2.
    6. Upgraded the Blu-ray loader driver (CN0900). This upgrade should result in smoother and quieter disc drive operation.
    7. Added OGG and OGM Vorbis media support.
    8. Added ID-Tag support for APE and FLAC files. Now these formats will show Title, Artist, Album and Genre on screen when played back at the Home Menu. Embedded Album Art is also supported for FLAC files.
    9. Improved access and read speed to external hard drive (HDD) connected with USB or eSATA, especially when two external HDDs are connected in parallel.
    10. Improved BD-Live connectivity. For example, "MovieIQ" will now properly connect and download additional media on select Sony Pictures Blu-rays.
    11. Improved DLNA performance, which includes faster indexing and more reliable media playback, and added additional DLNA server support. Media file names are now displayed in alphabetical order.
    12. Fixed the incorrect vertical stretch on some 4:3 DVD films, such as "TWELVE O'CLOCK HIGH" (FOX 2002). This issue could be observed when TV Aspect Ratio is set to "16:9 Wide/Auto" and no zooming operation is performed.
    13. Add support for Polish subtitles.
    14. Add multi-languages to player user interface. German, French, Spanish, Italian, Swedish, Dutch and Chinese. Preferred language can be selected during Easy Set-up.
    15. Improved general disc compatibility based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •