PS3 3D Blueray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 3D Blueray spiller

Syntes dette fortjener en egen tråd, nå som ps3 versjon 3.50 er 3D-film klar..
    Her kan vi dele erfaringer og innstillinger som gir beste resultater..

Jeg kan jo begynne med min egen erfaring, jeg satt på 3D filmen Monster vs Aliens
    ps3 spiller da av filmen med 3D signaler, uten at jeg trenger å gjøre noe innstillinger på ps3èn, da fikk jeg smertelig erfare at min reciever med HDMI 1,3 ikke fungerer, den nektet å sende bildet videre, noe som går uproblematisk på 3D spill fra ps3èn..

Jeg koblet nå HDMI kabelen direkte i TV, og da fikk jeg 3D bildet med en gang, lyden blir sendt optisk til recieveren og jeg får dermed dolby-digital lyden som er på filmen..

Bilde messig syntes jeg ps3 en skuffer litt, jeg syntes 3D effektene var bedre der jeg fikk demonstrert Monster vs Aliens i butikk.
    Jeg pleier å sitte ca 3 meter fra TV og syntes det 3D effekten ble merkbart bedre når jeg sitter ca 2 meter i fra TV..
    Demonstrasjonen i butikken ble vist på samme tv som jeg selv har Samsung UE55C7705, der de brukte en Samsung blueray spiller.

Jeg har ikke testet andre 3D blueray spillere hjemme hos meg selv, så derfor er det gjerne ikke helt rettferdig å legge skylden på ps3 for litt svake 3D effekter, uten å ha sammenlignet den mot andre spillere..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med egen tråd på dette!

Jeg har enda ikke oppdatert min PS3, men gjør det nok så fort jeg har en 3D BD-film i hus. Men det virket ikke særlig oppløftende når du skrev at 3D-effekten med PS3 ikke var så bra som med en stand alone spiller:neutral:

Flere med erfaringer på dette?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig lastet ned oppdateringen og fått 3D. Min Samsung plasma 3D skjerm påsto 1080p@24Hz så vidt jeg kunne se i farta. HD lyd får jeg uansett ikke siden min PS3 i kinoen er koblet direkte via HDMI til tv og optisk til receiver. Funket ikke med HDMI og 3D gjennom den "litt" eldre Denon receiveren. Men med datastrøm "på" får jeg i alle fall et høvelig godt DTS spor.

Filmen jeg har var den eneste Elkjøp hadde i BD 3D. Cloudy with a chance of Meatballs.
    PS3 3D Blueray spiller-cloudy-jpg

Vel dette var jo morsomt. Først og fremst dybde i bilde. Opplever bilde som skarpt og fargene virker å sitte sånn på første titten. Når ting faller ned fra himmelen blir alt mer utadvent. "Kommer ut av skjermen" om dere forstår. Enkelt scener har også dette fingeren som kommer ut av skjermen virkning. Vel dette var sånn grovt sett. 8)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tilbakemelding. Ellers? Finnes det noe å laste ned fra PS Store? Tenkte på noen 3D demoer som Sony har lagt ut. Killzone ++??
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I 3D på PSN Store:

Flight Control HD
    Motorstorm 3D rift
    WipEout HD
    Super Star Dust
    Pain

og noen fler jeg har glemt i farten.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 Gets 3D Blu-ray Support - but without Lossless Audio

har ikke testet 3d på ps3 men når lyden ikke er i hd blir det til at jeg kjøper en dedikert 3d spiller hvis jeg hopper på 3d bølgen
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man oppdatere ps3-en sin slik at man får 3d :-D ??
    Kjøpte ps3 for en måned siden, viss dette er mulig er jeg imponert.
    Tv-en min er dau for tida, så er litt utdatert, hehe.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2Fast4U
    Kan man oppdatere ps3-en sin slik at man får 3d :-D ??
    Kjøpte ps3 for en måned siden, viss dette er mulig er jeg imponert.
    Tv-en min er dau for tida, så er litt utdatert, hehe.
    Kort svar, Ja alle får siste software oppgradering når logger seg på nett. Dette inkluderer 3D støtte for PS3 spill med slikt og 3D Blu-ray.

NB,NB,NB; du trenger en tv med støtte for 3D, inkludert briller for å få 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt panasonic sin 50" 3d tv, så tenkte jeg at jeg skulle bruke ps3 som 3d spiller.. jeg har Onkyo tx-sr608b reciver, som vist nok skulle være 3d klar! men når jeg skal se "det regner kjøttboller" på ps3'en så kommer det bare opp at jeg må ha tv og spiller som støtter 3d! blir sprøøø!! fant ut at den sto på 1080p og 24hz, gjorde dette om til 60hz i innstillingene på ps3'en.. er jeg helt på jordet, eller? er det noen instillinger som man må gjøre for at dette skal funke?
    det er en ps3 slim, med 3,50 programvare tror jeg, iallefall den programvaren som skal gjøre ps3'en klar for 3d!

expert bruker samme hdmi kablene som jeg, og dem viser 3d i butikken! jeg har prøvd å koble ps3'en direkte til tv'en uten hell!

noen tips?

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 klarer ikke 60hz på 3d filmer, kun for spill..
    Så du bør la ps3 få velge 24hz for 3d film..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror og det er en instilling inne på settings menyen på ps3 som må slåes på for at den skal ta 3d blu-ray?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Nå har det blitt Samsung 3D 63" på meg. Godt fornøyd med bildene så langt.

Men får enda ikke til 3D med PS3. Oppgradering er nedlastet og jeg fikk beskjed på PS3 om at tv'n hadde 3D tilgjengelig og at det var 63". Når jeg derimot skal starte opp Demo-disken fra Samsung med 3D-materiale, mister den etterhvert signalet med PS3. "Ingen signal. Kontroller strømmen og kabeltilkoblingen til tilkoblede enheter eller kontroller kildevalg". Jeg må så restarte PS3 før den igjen får kontakt. Noen som har en anelse om hva dette kan skyldes?

Har forholdsvis ny receiver som bildene går gjennom. Pioneer lx71. Etter å ha lest i denne tråden prøvde jeg plugge ps3 direkte i tv'n, og jeg får da imponerende bilder i 3D. Er det noen innstilninger jeg kan gjøre for å få til 3D gjennom receiver, eller kan det være den ikke støtter 3D?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX71 har ikke støtte for 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg kjøpe meg en ny HDMI kabel til PS3en for at den skal støtte 3D? Kjøpte meg akkurat 3D tv, å vil jo gjerne få utnyttet det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendjoh
    Må jeg kjøpe meg en ny HDMI kabel til PS3en for at den skal støtte 3D? Kjøpte meg akkurat 3D tv, å vil jo gjerne få utnyttet det.
    Normalt trenger du ikke det, men du må ikke ha en receiver som ikke takler HDMI 1.4 mellom PS3 og TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Normalt trenger du ikke det, men du må ikke ha en receiver som ikke takler HDMI 1.4 mellom PS3 og TVen.

Ok, så hvis jeg nå kjøper meg en receiver som takler 1.4 og 3D, så trenger jeg IKKE kjøpe meg noen nye HDMI kabler, jeg kan bare bruke de gamle?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så hvis jeg nå kjøper meg en receiver som takler 1.4 og 3D, så trenger jeg IKKE kjøpe meg noen nye HDMI kabler, jeg kan bare bruke de gamle?
    Det må du nesten bare teste ut. Går det så går det. Ellers prøv med hdmi 1.4

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt skal det gå bra, men du må bare teste. Jeg har ikke måtte bytte en eneste HDMI kabel så langt og mine er billigste sort. Ikke kjøp noe lureri som f.eks. monster cable hdmi kabler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd dette, er det noen som har prøvd PS3 opp mot nye komponent 3D bluray spillere? Har en Samsung 63" 3D tv og en Yamaha RX-V767 3D kompatibel receiver med hdmi 1.4 på vei, og PS3'en begynner å dra på årene etterhvert..

Når den var ny så fikk den jo gode skussmål opp mot rene Bluray-spillere, men det er jo 5(?) år siden etterhvert, regner med det har skjedd litt i mellomtiden..?

Vurderer om jeg skal fortsatt bruke den som BD avspiller, eller om det er verdt å investere i en ren 3D BD spiller med hdmi 1.4, slik at man kan få både 3D bilde og HD lyd på en gang om filmen har begge deler.

Noen som har erfaringer eller synspunkter på dette?

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianhar
    jeg har kjøpt panasonic sin 50" 3d tv, så tenkte jeg at jeg skulle bruke ps3 som 3d spiller.. jeg har Onkyo tx-sr608b reciver, som vist nok skulle være 3d klar! men når jeg skal se "det regner kjøttboller" på ps3'en så kommer det bare opp at jeg må ha tv og spiller som støtter 3d! blir sprøøø!! fant ut at den sto på 1080p og 24hz, gjorde dette om til 60hz i innstillingene på ps3'en.. er jeg helt på jordet, eller? er det noen instillinger som man må gjøre for at dette skal funke?
    det er en ps3 slim, med 3,50 programvare tror jeg, iallefall den programvaren som skal gjøre ps3'en klar for 3d!

expert bruker samme hdmi kablene som jeg, og dem viser 3d i butikken! jeg har prøvd å koble ps3'en direkte til tv'en uten hell!

noen tips?
    Fikk du orden på dette, og evnt. hvordan? Har samme problem... Jeg har PS3 av den feite/store 60 gig utgaven, og selvsagt 3D briller og tv.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •