DVD-spiller til Panasonic TH-37PA30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller til Panasonic TH-37PA30

er Pioneer DV-575A et godt valg til denne plasmaen (noen som forresten veit når den svarte versjonen DV-575A-K kommer til Norge?), og hva slags tilkoblinger burde brukes? er komponent et bra valg (og hva slags komponentkabler er da å foretrekke)?

i tillegg er jeg interessert i å vite om jeg kanskje burde velge 42" i stedet for 37", lengden unna skjermen vil være ca. 3,5 m og rommet måler ca. (H x B x D): 240 x 250 x 530, dvs. at veggen skjermen vil henge på er 250 bred og 240 høy.

og mens jeg først er i gang kan jeg jo spørre om hvilken plassering som ville vært ideell. fronthøytalerne jeg har er to DALI 8008, ca. (H x B x D) 103 x 25 x 37 (eksl. tilkoblinger bak på ca. 2 cm). stereoracket er et Soundstyle som måler (inkl. forsterker på toppen) ca. (H x B x D) 89 x 60 x 44 (eksl. tilkoblinger bak på ca. 5 cm). hvordan bør jeg plassere stereoracket med hensyn til disse målene, midt på med skjermen over (skjermen må plasseres 90 cm eller mer over gulvet), eller til venstre med skjermen mellom racket og den høyre høyttaler (kan ha skjermen lavere)? stolen jeg sitter i måler ca. 40-45 cm fra der jeg sitter til gulvet.

det er over evner, men:

siste spørsmål er om varmen fra forsterkeren (Marantz SR6200) vil påvirke skjermen dersom den henger rett over?

på forhånd tusen takk for alle svar!

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe svar til hva slags spiller og hva slags tilkobling jeg bør velge? takker på forhånd for eventuelle svar på de andre spørsmålene og.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponentkabler er så absolutt å foretrekke. Her er det mye å velge mellom - av personlig erfaring synes jeg som regel at billigst ikke er bra,og at man får mer igjen i lengden ved å legge litt penger i kabelen. Har ikke noe forhold til 575, bruker selv 668 mot en 42" PA20 og er vel fornøyd med det.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med å svi av ca. tusenlappen på videokabler fra dvd til plasma, i og med at jeg allerede har en ganske god digital coax til lyd fra dvd til forsterker. takker for svar, gjenstår bare en fire-fem spørsmål da

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan svare på mitt siste spm? vil varmen fra forsterkeren påvirke skjermen dersom skjermen henger på veggen rett over (som på figur 1)?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten vite kva slags forsterkar du har. Om den utviklar varme.. Men eg trur ikkje det skal påvirka skjermen din .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Må nesten vite kva slags forsterkar du har.
    Marantz SR6200

Sitat:
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    siste spørsmål er om varmen fra forsterkeren (Marantz SR6200) vil påvirke skjermen dersom den henger rett over?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ! Sto det der i sta og :?: :roll: ops:

Det såg ikkje eg. Beklaga.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av om forsterkeren genererer mye varme eller ei, så vil jeg anbefale deg å sette plasma'n lavere enn 90cm. Jeg har selv min ca 60cm over gulvet, og synes det er en veldig behagelig høyde på TVn. Hadde den tidligere noe høyere på veggen, og da ble vi sittende med litt unaturlig vinkel i nakken som ble slitsomt etter en stund.

Just my $0.02...

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nå bestemt for å gå for 42PA30, og har bestillt den + Pioneer 575A-K + Monster Video3 Component Video + veggfeste.

men for at plasmaskjermen skal komme lavt nok (ca. 75 cm over gulvet), må jeg rokkere om på racket mitt litt. det er et 4 hyllers Soundstyle rack.

hvor mange cm klaring over bør Marantz SR6200 ha for at det skal gå bra? dersom jeg plasserer den på den nederste hylla, fjerner glasset fra hylla over og plasserer DVD-spiller og PS2 på de to øvre hyllene, vil det bli ca. 23 cm klaring fra toppen av Marantzen til neste hylle. holder det? det er forøvrig god klaring bak, foran og rundt.

takk for alle svar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Gratulerar med nybestillt utstyr.
    Når det gjelder Marantzen din so har du klaring i MASSEVIS. Det er berre å setta seg i godstolen å nyte bilde og lyden. :wink:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret, det var beroligende, hehe.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert du treinger å fjerne hylla heller. Kor mangen cm har du klaring når alle hyllene er der da?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da vil klaringen være på ca. 8 cm

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    da vil klaringen være på ca. 8 cm
    Det skal holde det og. Du kan prøve deg fram ein kveld med bra volum ei stund. Dra da håndflata pa alle sidene på forsterkaren (toppen viktigast). Har den da normal temperatur so er det berre og "dure" på :wink:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for forslaget, skal prøve det så snart jeg får ommøblert og plasmaskjermen kommer i hus.

foreløpig vil skjermen stå ca. 75 cm over gulvet, noe jeg har målt og testet for å se om det er et akseptabelt nivå, og det virker slik (kanskje det blir annerledes når skjermen faktisk henger på veggen).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •