Ny BD-spiller (< 3000,-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny BD-spiller (< 3000,-)

Hei!

Sålangt har jeg kun brukt PS3 til å spille av BD-filmene mine, men nå er jeg interessert i å ta steget opp å skaffe meg en dedikert spiller.
    Det viktigste for meg når jeg skal kjøpe en slik spiller er følgende:
    -God bildekvalitet
    -Pent design
    -Rimelig rask (oppstart/loading)
    -(Kanskje WiFi, men dette er ikke noe krav.)

Prisen bør være 2-3000, og gjerne nærmere 2000 enn 3000. Hvis det finnes spillere under 2000 som oppfyller kravene mine tar jeg gjerne disse med til betraktning.

Foreløpig har jeg sett på;
    Pioneer DBP-320
    Sony BDP-S570

Er jeg på riktig vei med disse 2 spillerene eller finnes det bedre modeller der ute i samme prisklasse?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker på samme selv nå... svaret jeg fikk var panasonic sine modeller 65 og 85.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt skuffet over designet til Panasonic sine modeller.

Av det jeg har sett (som kanskje ikke er så mye) er Pioneer overlegne på design, men de skuffer veldig på hastighet og funksjonalitet.
    Sony'en jeg har sett på er jo veldig bra spec'et med funksjoner men her skal visstnok bildekvalitet og grensesnitt komme til kort i følge diverse tester jeg har lest.
    Finnes det virkelig ingen spiller som både ser bra ut, er rask og kan by på tilfredsstillende kvalitet hva angår lyd og bilde? - uten å måtte tømme lommeboka helt mener jeg.:-P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz

Av det jeg har sett (som kanskje ikke er så mye) er Pioneer overlegne på design, men de skuffer veldig på hastighet og funksjonalitet.
    Sony'en jeg har sett på er jo veldig bra spec'et med funksjoner men her skal visstnok bildekvalitet og grensesnitt komme til kort i følge diverse tester jeg har lest.
    Finnes det virkelig ingen spiller som både ser bra ut, er rask og kan by på tilfredsstillende kvalitet hva angår lyd og bilde? - uten å måtte tømme lommeboka helt mener jeg.:-P
    Nei... kan ikke få i pose å sekk :/

Jeg Sitter å vurderer en Yamaha BD-S1065. Men det er kun for at jeg har en Yamaha forsterker. Jeg hadde Pioneer sin LX-71 en stund og var fornøyd med den... men etter min smak så manglet det litt.. så tror neppe 320:en er noe bedre. For meg blir det Yamaha eller noen av Panasonicene tror jeg.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo sjekke best buys på Whathifi.

Blu-ray player Best Buys - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du kan jo sjekke best buys på Whathifi.

Blu-ray player Best Buys - from the experts at whathifi.com
    Done that :P

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg akkurat en Panasonic 85
    Designet spiller mindre rolle for meg, er ikke avspilleren jeg sitter å ser på
    og stygg er den ikke.
    Har hatt Samsung et par år og er irriterende hvor mange utgivelser den ikke spiller før det kommer en oppdatering etter hvert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Bestilte meg akkurat en Panasonic 85
    Designet spiller mindre rolle for meg, er ikke avspilleren jeg sitter å ser på
    og stygg er den ikke.
    Har hatt Samsung et par år og er irriterende hvor mange utgivelser den ikke spiller før det kommer en oppdatering etter hvert.
    Samsung er visst helt elendig med oppdateringer, kanskje ikke så lett når dem spyr ut så mange produkter som de gjør. Det er dårlig at et så stort selskap skal ha så dårlig service på dette området, de burde lære av Panasonic som å gi ut få saker og ha god kvalitet i alle ledd.

Newcomer yazfat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nogenlunde samme krav som deg. Jeg endte opp med LG BD570. Da dette er min første BD spiller, kan jeg ikke sette den opp mot noen andre

Stort pluss at den tar .mkv
    LG BD570 - DVD/Blu-ray-spiller (Hi-Fi) - Finn beste pris hos Prisguide.no

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yazfat
    Hadde nogenlunde samme krav som deg. Jeg endte opp med LG BD570. Da dette er min første BD spiller, kan jeg ikke sette den opp mot noen andre

Det er en god omtale om din nye spiller, virker som en flott sak dette her i hvertfall. Er litt minus på Dvd oppskalering men det andre er mere enn godt nok.

LG BD570 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sålangt har jeg kun brukt PS3 til å spille av BD-filmene mine, men nå er jeg interessert i å ta steget opp å skaffe meg en dedikert spiller.
    -God bildekvalitet
    -Pent design

Prisen bør være 2-3000, og gjerne nærmere 2000 enn 3000. Hvis det finnes spillere under 2000 som oppfyller kravene mine tar jeg gjerne disse med til betraktning.

Pioneer DBP-320
    Sony BDP-S570

Er jeg på riktig vei med disse 2 spillerene eller finnes det bedre modeller der ute i samme prisklasse?
    Hei!

Hvilken tv har du?

Jeg kjøpte for litt siden Pioneer BDP 120 til latterlige 1210 kr inkl. frakt fra Netshop.no - pc data foto minne digital .(ukens tilbud)
    Valget var enkelt da jeg har en Pioneer tv. Det gjør det hele så meget mye enklere med fjernkontroller..
    BDP 120 er veldig bra, spør du meg. Meget bra bilder både på DVD og BD.
    Og pent design er jo ingen bakdel. Måtte laste ned ny software 1. gang.
    Nå er det ingen som kan si at denne spilleren er noe råskinn på oppstart.
    CD 15 sek
    DVD 20 sek
    BD fra 30 sek. Dette varierer. the Road 30 sek, Band of brothers 35sek, Alvin og gjengen-2, 1 min 5sek. Avatar, 2 minutter av en el. annen grunn. Er dette noe du vil irritere deg over så styr unna BDP 320. Den skal være enda tregere. Nå har jo Pioneer kommet med nye spillere.. se Pioneer Norge - Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr Eg for min del ser film 1-2 ganger i uka så det er helt u-problematisk for meg, og angrer ikke et sekund på kjøpet.

Hadde jeg hatt en panasonic tv hadde jeg gått for en av deres spillere. De er jo på laangt nær så pene, rent desingmessig som Pioneer, men heller ikke den styggeste jenta i klassen.

B

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrbpnoo
    BDP 120 er veldig bra, spør du meg. Meget bra bilder både på DVD og BD.
    Og pent design er jo ingen bakdel. Måtte laste ned ny software 1. gang.
    Nå er det ingen som kan si at denne spilleren er noe råskinn på oppstart.
    CD 15 sek
    DVD 20 sek
    BD fra 30 sek. Dette varierer. the Road 30 sek, Band of brothers 35sek, Alvin og gjengen-2, 1 min 5sek. Avatar, 2 minutter av en el. annen grunn. Er dette noe du vil irritere deg over så styr unna BDP 320. Den skal være enda tregere.
    B

Nå er ikke Pioneer BDP 320 såå treg etter oppdatering med siste firmware (1.65)

Avatar klokket jeg inn på 1 min 55 sek (fra jeg satte inn filmen og til jeg kunne trykke på play i meny)

Til sammenligning bruke PS3 1 min og 10 sek. Men det er en av de raskeste spillerne som er å oppdrive.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yazfat

Interessant. Den virket bra og prisen var meget fin også.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

-God bildekvalitet
    -Pent design

Pioneer DBP-320
    Sony BDP-S570

Jeg vil jo si at det er å kaste penga ut av vinduet. Jeg har en Panny BD-60 og en PS3. Klarer overhodet ikke å hverken se eller høre forskjell. Eneste er at PS3 er mye raskere i oppstart. Tror kanskje det er andre ting jeg hadde brukt penga på ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •