Pioneer BDP LX53 Thread

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP LX53 Thread

Denne videreutviklingen av kritikerroste LX52 har fått Quick-start og You tube, ser jeg.

Blu-ray spillere oppgradert med avanserte nettverksfunksjoner - Pioneer Norge

Siden Pioneers spillere er ganske trege, så lurer jeg på hvor forbedret oppstartstiden er, og hvilke evt. andre nyttige funsksjoner og forbedringer den har i forhold til sin forgjenger. Prisen må jo sies å være veldig gunstig, så man kan nesten lure på om noe er nedskalert..?

Flere butikker har den på lager, men ingen tester er å finne. Er det noen som kan gi en mini - review av spilleren?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    power on 0.6 sekunder (med quick start)
    lastetider er sikkert forbedret mye
    36 bit deep color mot 48 på feks lx52
    har vel fått wifi mulighet
    kan vel styres av feks iphone

litt utrolig at spilleren som overtar etter lx52 skal ha så mye lavere nypris ja

har en litt ekkel følelse at dette kan være en sharp clone
    De har jo et sammarbeid Pioneer og Sharp men lovet vel at dette ikke skulle påvirke Elite modellene (lx53 er vel ikke elite?)
    Elite blir vel USA modellen av LX53 å tror den vil hete 24FD
    Det begynnte i fjor da Pioneer BDP 120 og Sharp (husker ikke nr) var helt ideniske spillere , identisk meny , identisk manual ,identiske funksjoner.

Har ikke fulgt med på en stund men sjekk på nettet om nyheter om clone eller ikke
    (gjelder både bdp 330 og bdp lx53)

Behøver jo ikke være dårlig , produsere samme spiller med ulike produsentnavn har jo vært vanlig siden BD kom fra mange fabrikanter

Ellers kommer Pioneer med 2 nye spillere senere i år som også er HDMI 1.4 (3D)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    power on 0.6 sekunder (med quick start)
    lastetider er sikkert forbedret mye
    36 bit deep color mot 48 på feks lx52
    har vel fått wifi mulighet
    kan vel styres av feks iphone

litt utrolig at spilleren som overtar etter lx52 skal ha så mye lavere nypris ja

har en litt ekkel følelse at dette kan være en sharp clone
    De har jo et sammarbeid Pioneer og Sharp men lovet vel at dette ikke skulle påvirke Elite modellene (lx53 er vel ikke elite?)
    Elite blir vel USA modellen av LX53 å tror den vil hete 24FD
    Det begynnte i fjor da Pioneer BDP 120 og Sharp (husker ikke nr) var helt ideniske spillere , identisk meny , identisk manual ,identiske funksjoner.

Har ikke fulgt med på en stund men sjekk på nettet om nyheter om clone eller ikke
    (gjelder både bdp 330 og bdp lx53)

Behøver jo ikke være dårlig , produsere samme spiller med ulike produsentnavn har jo vært vanlig siden BD kom fra mange fabrikanter

Ellers kommer Pioneer med 2 nye spillere senere i år som også er HDMI 1.4 (3D)

Elite i USA tilsvarer vel LX i Europa, så vidt jeg vet.

Jeg bare stusser på at Pionerer selv anbefaler utsalgspris på ca 3990,- på LX 53. Det er jo kr 1000,- lavere enn introduksjonepris for BDP 320 for et år siden. Hyggelig for all del, bare håper det ikke har gått på bekostning av noe.

Det eneste jeg savner på min 320 er litt raskere oppstartstid, samt at det er en del disker som ikke lar seg avspille. Ikke noe stort problem, men..
    Ellers synes jeg godt Pioneer kunne behold pianolakken på LX 53. (børstet aluminium) Synes pianolakk er pent.

You tube kan jo være kjekt, men ikk et must. HDMI 1.4 bryr jeg meg mindre om, selv om nok mange er uenige i det. Tviler på at 3D standarden har satt seg før det har gått 3-5 år allikevel. Maks lyd og bilde må være hovedprioriteringene synes jeg, men også oppstartstid og design teller mye.

Fant denne tråden på AVS-forum;
    Pioneer BDP-330 / Elite BDP-24FD Thread - AVS Forum

Skal lese meg litt opp på denne. Deler litt din frykt for at det er en Sharp-kloning:-|
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig her, syns det er ekstremt rart at prisen på Nye BDP-LX 53 ikke er høyere. Husker jeg betalte 6500 for min LX52 og da jeg sammenlignet dem på Pioneers nettside, var det ikke veldig mye som skilte dem!?. Eneste som er kjipt med at LX-53 er så billig, er at annenhåndsverdien på min LX-52 synker enda mer :razz:
    Blant annet så er 53 blitt litt mindre enn 52 ser jeg, samt "høyglans" svart designet er borte ja "/...
    De nye som kommer senere med 1.4 HDMI blir spennende, håper ikke prisen blir altfor høy.
    Kommer ikke til å bytte inn min med en 53 hvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •